koks Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 zastanawiam sie nad wstawieniem filtra k&n do trampka.Raczej zwiazane jest to z ekonomia uzytkowania (mycie co jakis czas) ale jakby cos tam dalo mocy czy momentu obr. to bym sie cieszyl tez. ale spotkalem sie z roznymi opiniami na ten temat i pare z nich twierdzi ze transalp zaczyna sie grzac troche mocniej bo dostaje inna mieszanke paliwowo powietrzna. ale podobno problem ten mozna rozwiazac poprzez dodanie tlumika akcesoryjnego.co wy na to?sa tutaj tacy co znaja na to odpowiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 ja zdecydowałem się na K&N przy zmianie filtra w Vulcanie- naczytałem się na forum :). Przy zastąpieniu oryginalnego nie wymagane jest przeregulowanie gaźnika -wg instrukcji...czyli mieszanka pozostaje raczej bez zmian...poza tym zmiana mieszanki to regulacja gaźnika, więc od razu nie musisz kupować tłumika akcesoryjnego /chyba, że chcesz/.to tyle - poza tym też czekam na jakieś świeże opinie nt filterka K&N Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 tlumika odrazu nie trzeba kupowac co najwyzej dobra regulacja gaznika i po sprawie przy zalozeniu filtra k&N mieszankia robi sie za uboga dlatego lapie wyzsza temp spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brekos Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 tlumika odrazu nie trzeba kupowac co najwyzej dobra regulacja gaznika i po sprawie przy zalozeniu filtra k&N mieszankia robi sie za uboga dlatego lapie wyzsza temp spalania Hej niepolecam wymiany filtra na jaki kolwiek sportowy K&N czy inny? dlaczego: musisz kupic specjalny plyn do jego mycia (niejest tani) budowa filtra jet tak skonstrulowana ze przedostajä cie wieksze czästeczki pylu! co szkodzi silnikowi(czesta wymiana oleju itd.) wszystko rozgrywa sie o zawirowanie powietrza czym wieksze tym lepsze spalanie i wieksza moc! a motorkiem niestety jezdzi sie latem wtedy kiedy jest najcieplej i tu juz tracisz swoje drogie PS! gdyz czym hlodniejsze powietrze tym lepsze spalanie! moim zdaniem to wyrzucone pieniädze w bloto! oprucz tego jako plus masz swiadomosc ze masz sportowy filtr, i twuj pojazd jest trohe glosniejszy! tego typu filtry polecam do duzyh silnikĂśw od 2,5L z turbinä to bardzo warzne najlepiej V6 tam gdzie to powietrze naprawde jest w ruhu!! hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agghia Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 brekos - odnoszę wrażenie, że wprowadzasz ludzi w bład! Ostatnio interesowałam się filtrami K&N z okazji takowej, że kupiłam motocykl wyposażony w taki właśnie filterek :banghead: ...piszesz, że: musisz kupic specjalny plyn do jego mycia (niejest tani) Wg cen z katalogu Larssona na rok 2005 komplet (preparat do czyszczenia oraz olej do nasączania filtra) kosztuje 81zł (na Allegro można kupić nawet za 58zł). Zestaw taki starcza podobno na 6-8 użyć. Dla porównania: nowy jednorazowy filtr do mojego motocykla (wg tego samego cennika) kosztuje w zależności od producenta 136zł, lub 112 zł. Ważne jest również to, że filtry K&N czyści się o wiele rzadziej niż wymienia filtry jednorazowe (http://www.knfilters.com/faq.htm#19 -> pytanie 20), więc dla kogoś, kto planuje dłuższą eksploatację motocykla kupno filtra K&N niewątpliwie opłaca się (w przypadku mojego moto cena filtra K&N w Larssonie to 274zł). Dodam, że producent deklaruje, że przy odpowiednim czyszczeniu filtr wytrzyma do końca życia silnika motocyklowego! (na potwierdzenie: http://www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm -> chapter 10) budowa filtra jet tak skonstrulowana ze przedostajä cie wieksze czästeczki pylu! co szkodzi silnikowi(czesta wymiana oleju itd.) tutaj ponownie polecam lekturę:http://www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm -> chapter 5oraz:http://www.knfilters.com/faq.htm#10 -> pytanie 11 koks - polecam wczytanie się w treści na stronie do której linki wrzuciłam powyżej ;) (wiem, wiem - to są txty "propagandowe" ze strony producenta, ale wiele można się dowiedzieć :P ). Myślę, że z racji tego skąd klikasz nie będziesz miał problemów ze zrozumieniem (brekos co prawda klika z Niemcowni, ale może kalectwo w posługiwaniu się językiem polskim nadrabia znajomością języków obcych :( - tą małą złośliwością dołączam się do mającej tu ostatnio miejsce nagonki na forumowiczów strzelających byki. Proszę się tylko nie obrażać :D ja też robię błędy, ale przynajmniej się staram 8) ) PozdrowionkaAguś :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Co do ilosci zanieczyszczen wpuszczanych do silnika przez filtry K&N zdania sa mocno podzielone, a K&N oczywiscie stoi na stanowisku ze nie ma sprawy. Co niekoniecznie znaczy ze nie ma sprawy - w internecie mozesz znalezc wiele argumentow przeciwnych do argumentacji K&N.Jesli chodzi o koszt oryginalnych filtrow to wszystko zalezy od tego jak sa w danym kraju ustawione ceny - mozliwe ze w Polsce sie to oplaca. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 nawet na naszym forum jest sporo informacji n.t. K&N'ów... opinie użytkownikó oraz teoretyków /brekos :roll: /. szperając po necie zdecydowana większość opinii jest na TAK dla K&N /także względy exploatacji - długie okresy między czyszczeniem filtra i, tzw, dożywocie/ - a o osiągach moto, spalaniu itp napiszę po sezonie ;) pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brekos Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Hej widze ze zaczela sie ostra dyskusja, sorki za blĂŠdy w pisowni niestety tak juz pisze! nieznam cen w polsce, morzliwe ze jest tanio! ja kupilem do swojego motora: za filtr K&N zaplacilem 80€ i plyn do niego 17€, z myciem filtra jest rĂśznie muj jest dosc duzy i starczylo na 3 razy i zawsze jakos filtr byl brudny(skutek oszczedzania plynu) kupilem pianke do czyszczenia dywanĂśw i mocne cisnienie wody kranowej bylo skuteczniejsze!i niewidzialem rĂśznicy miedzy plynem a mojä metodä! co zauwazylem to ze olej po zalozeniu filtra K&N byl juz po paru tys.km brudny. wtedy juz sie gotowalo we mnie! R1- musi miec czysty olej( brudny olej swiruje lampka od oleju) potem juz niewiesz czy malo oleju czy brudny?na zurzycie paliwa niezwracam uwagi muj palil kolo 9L. po wszystkih przerubkah kture zrobilem mialem moze 20ps wiecej motor palil kolo 13l i pustä kieszen na czesci zamienne jak opony sprzegla tarcze lancuhy itd. (osiägi takie sobie)Uwrzam ze kazdy moze sprubowac sam sie przekonac!podam wam adre internetow do goscia ktury moim zdaniem jest profesjonalistä i zna sie na sprzecie Kawasaki Yamaha Honda itd. warto zadzwonic porozmawiac zapytac! www.olekmotocykle.pl a pytac tylko o "olka" narazie hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 brekos-> Jak to po paru tys km miałeś brudny olej? I to przez filtr powietrza? I lapmka od oleju się przez to zapala? Ja co prawda R1 nigdy nie jeźdizłem ale chyba mało prawdopodobne, żeby to wszystko było winą filtra K&N ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brekos Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 brekos-> Jak to po paru tys km miałeś brudny olej? I to przez filtr powietrza? I lapmka od oleju się przez to zapala? Ja co prawda R1 nigdy nie jeźdizłem ale chyba mało prawdopodobne' date=' żeby to wszystko było winą filtra K&N ;)[/quote'] Niestety budowa filtra sportowego jest inna niz seryjnie produkowanego! sportowy jest zadszy i puszcza trohe wiecej! Yamaha R1 jest motorem ktĂśry pokazuje stan oleju nie jego cisnienie! w momecie kiedy olej jest brudny lub go brakuje zaczyna sie swiecic! i to bez ruznicy czy jedziesz 60km/h czy jak lecisz ponad 290km/h ta lampka przeraza w tym momecie! dlatego hcäc uniknäc tyh niespodzianek zalozylem orginal i naprawde bylo widac rĂśznice! dlatego powtarzam nieh karzdy sprubuje osobiscie i wyciägnie wnioski!hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Ja mam K&N w trampie 650. Założyłem go bo1. miałem go za darmo (ale tylko 1 egzemplarz ;) )2. moto zdychało mi wcześniej na dużych wysokościach (powyżej 2500m) Zmiana filtra nie przyniosła żadnej odczuwalnej zmiany w mocy czy palaniu (gaźniki zostały przeregulowane). Nie wiem jak z mocą przy rzadszym powietrzu, bo od momentu założenia filtra nie wspiąłem się na więcej niż 1500m. Wg. mnie szkoda kasy. Ale zobaczymy jak się spisze w dłuższej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.