Skocz do zawartości

wymiana plynu hamulcowego???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

poszukaj w archiwum bo napewno jets cos takiego o wymianie plynu hamulcowego.

a generalnie tez uwazam ze co sezon nie ma potrzeby... ale wszystko zalezy od eksploatacji motocykla... poza tym koszt wymiany nie jets wielki, jesl isie robi samemu oczywscie a pewnosc hamulcow masz... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. wtedy kiedy widać z zbiorniczku, że płyn jest czarny (ciemny), a nie jasny.

 

A!ntek, czasmi jest to już duzo za późno. Sama barwa nie daje ostatecznej odpowiedzi, tylko zawartośc wody (która znacznie obniża temperaturę wrzenia). Ja mam do tego specjalny miernik. 2 sezony jest to rozsądny termin, ale ... ja to robię co rok, lub przy każdych nowych klockach, niejako w zestawie. Płyn jest bardzo tani, sama wymiana dziecinnie prosta, więc można sobie pozwolić na "rozrzutność" :-).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wyczytałem że jest płyn hamulcowy DOT-5.1 który nie chłonie wody. Nie pamietam co w nim było, faktem że nie udało mi sie go nigdzie kupić. Na hasło DOT-5.1 wszyscy sprzedawcy w sklepach samochodowych i motocyklowych rozdziawiali gęby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz chyba raczej o DOT 5 robionym na bazie krzemowej - on nie chlonie wody ale wymaga dokladnego plukania ukladu przed wlaniem - mieszanka z DOT 3 / 4 jest dla niego fatalna. Wymaga rowniez podobno uszczelek ze specjalnej gumy, ale koledzy z listy Suzuki lali go do swoich ukladow i nic sie nie dzialo. 5.1 ma lepsze wlasciwosci ale baza ta sama co 3/4 - wiec chlonie wode.

 

Adam M.

PS. HD ma fabrycznie zalany DOT5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A!ntek' date=' czasmi jest to już duzo za późno. Sama barwa nie daje ostatecznej odpowiedzi, tylko zawartośc wody (która znacznie obniża temperaturę wrzenia). Ja mam do tego specjalny miernik. 2 sezony jest to rozsądny termin, ale ... ja to robię co rok, lub przy każdych nowych klockach, niejako w zestawie. Płyn jest bardzo tani, sama wymiana dziecinnie prosta, więc można sobie pozwolić na "rozrzutność" .[/quote']

 

w 101% sie zgadzam! :) POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zalałem do swojego Fazera MOTUL 5.1.

Nie wiem jak w Komorowie, ale w Zabrzu płyn w tej specyfikacji, to zadna nowość :)

Nie wiem jak tam z jego cudownymi zaletami, ale to wyjdzie w praniu, no i do super tanich to on nie należy :buttrock:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może ktoś się wypowie czy do ZZR 600 '94 lepiej będzie zalać DOT 4 jak pisze na korkach czy też DOT 5.1 :?:

Z tego co wiem 5.1 jest przeznaczony do motocykli z ABS-em, ma też wyższą od DOT 4 temp wrzenia, ale niższą lepkość za czym idzie łatwiejszy przepływ w przewodach -czyli możliwe że będzie skuteczniejszy :?: czy też w zwykłych systemach nie będzie widać różnicy :?:

A tak BTW to oba płyny są higroskopijne więc i tak trzeba będzie je co jakiś czas wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz zalałem do swojego Fazera MOTUL 5.1.

Nie wiem jak w Komorowie' date=' ale w Zabrzu płyn w tej specyfikacji, to zadna nowość ;)

Nie wiem jak tam z jego cudownymi zaletami, ale to wyjdzie w praniu, no i do super tanich to on nie należy ;)[/quote']

 

Szukałem w W-wce w różnych firmowych sklepikach. W końcu skończyło sie na DOT-4 Textara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w W-wce w różnych firmowych sklepikach. W końcu skończyło sie na DOT-4 Textara.

Kurcze to dziwne, że nie mozesz dostać tego typu płynu. Myślałem, że jest ogólnodostępny i wszędzie :)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dyskusja na ten temat jest zbędna bo w serwisówce jest dokładnie napisane jakiego płynu hamulcowego używać.

W naszym serwisie wymieniamy płyn podczas każdej wymiany klocków hamulcowych i nikt się nie buntował bo koszty są prawie żadne w stosunku do różnicy wartości motocykla przed i po glebie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...