krzychu-gsxr Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Witam ponownie. Tym razem chcialbym sie dowiedziec czy konieczna jest (co sezon) wymiana plynu hamulcowego i sprzegłowego. Wespłych świąt i najlepsze życzenia na nowy rok pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Nie jest konieczna - zmieniaj co 2, ew. wtedy kiedy widać z zbiorniczku, że płyn jest czarny (ciemny), a nie jasny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 poszukaj w archiwum bo napewno jets cos takiego o wymianie plynu hamulcowego. a generalnie tez uwazam ze co sezon nie ma potrzeby... ale wszystko zalezy od eksploatacji motocykla... poza tym koszt wymiany nie jets wielki, jesl isie robi samemu oczywscie a pewnosc hamulcow masz... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 ew. wtedy kiedy widać z zbiorniczku, że płyn jest czarny (ciemny), a nie jasny. A!ntek, czasmi jest to już duzo za późno. Sama barwa nie daje ostatecznej odpowiedzi, tylko zawartośc wody (która znacznie obniża temperaturę wrzenia). Ja mam do tego specjalny miernik. 2 sezony jest to rozsądny termin, ale ... ja to robię co rok, lub przy każdych nowych klockach, niejako w zestawie. Płyn jest bardzo tani, sama wymiana dziecinnie prosta, więc można sobie pozwolić na "rozrzutność" :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Kiedyś wyczytałem że jest płyn hamulcowy DOT-5.1 który nie chłonie wody. Nie pamietam co w nim było, faktem że nie udało mi sie go nigdzie kupić. Na hasło DOT-5.1 wszyscy sprzedawcy w sklepach samochodowych i motocyklowych rozdziawiali gęby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Piszesz chyba raczej o DOT 5 robionym na bazie krzemowej - on nie chlonie wody ale wymaga dokladnego plukania ukladu przed wlaniem - mieszanka z DOT 3 / 4 jest dla niego fatalna. Wymaga rowniez podobno uszczelek ze specjalnej gumy, ale koledzy z listy Suzuki lali go do swoich ukladow i nic sie nie dzialo. 5.1 ma lepsze wlasciwosci ale baza ta sama co 3/4 - wiec chlonie wode. Adam M.PS. HD ma fabrycznie zalany DOT5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acid Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 A!ntek' date=' czasmi jest to już duzo za późno. Sama barwa nie daje ostatecznej odpowiedzi, tylko zawartośc wody (która znacznie obniża temperaturę wrzenia). Ja mam do tego specjalny miernik. 2 sezony jest to rozsądny termin, ale ... ja to robię co rok, lub przy każdych nowych klockach, niejako w zestawie. Płyn jest bardzo tani, sama wymiana dziecinnie prosta, więc można sobie pozwolić na "rozrzutność" .[/quote'] w 101% sie zgadzam! :) POZDRO! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Nie, DOT-5 a DOT-5.1 to różne płyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Ja teraz zalałem do swojego Fazera MOTUL 5.1.Nie wiem jak w Komorowie, ale w Zabrzu płyn w tej specyfikacji, to zadna nowość :)Nie wiem jak tam z jego cudownymi zaletami, ale to wyjdzie w praniu, no i do super tanich to on nie należy :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Nie' date=' DOT-5 a DOT-5.1 to różne płyny.[/quote'] No wlasnie to napisalem, ale to DOT 5 nie chlonie wody, a nie 5.1 Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 No właśnie może ktoś się wypowie czy do ZZR 600 '94 lepiej będzie zalać DOT 4 jak pisze na korkach czy też DOT 5.1 :?: Z tego co wiem 5.1 jest przeznaczony do motocykli z ABS-em, ma też wyższą od DOT 4 temp wrzenia, ale niższą lepkość za czym idzie łatwiejszy przepływ w przewodach -czyli możliwe że będzie skuteczniejszy :?: czy też w zwykłych systemach nie będzie widać różnicy :?: A tak BTW to oba płyny są higroskopijne więc i tak trzeba będzie je co jakiś czas wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Ja teraz zalałem do swojego Fazera MOTUL 5.1.Nie wiem jak w Komorowie' date=' ale w Zabrzu płyn w tej specyfikacji, to zadna nowość ;)Nie wiem jak tam z jego cudownymi zaletami, ale to wyjdzie w praniu, no i do super tanich to on nie należy ;)[/quote'] Szukałem w W-wce w różnych firmowych sklepikach. W końcu skończyło sie na DOT-4 Textara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Szukałem w W-wce w różnych firmowych sklepikach. W końcu skończyło sie na DOT-4 Textara.Kurcze to dziwne, że nie mozesz dostać tego typu płynu. Myślałem, że jest ogólnodostępny i wszędzie :) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Panowie dyskusja na ten temat jest zbędna bo w serwisówce jest dokładnie napisane jakiego płynu hamulcowego używać.W naszym serwisie wymieniamy płyn podczas każdej wymiany klocków hamulcowych i nikt się nie buntował bo koszty są prawie żadne w stosunku do różnicy wartości motocykla przed i po glebie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.