Skocz do zawartości

Dorabianie TARCZ SPRZĘGŁOWYCH.


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Honda xl 500R, sprzęgło mokre, wszystko w tym samym oleju.

Podczas dzisiejszej jazdy sprzęgło zaczeło się ślizgać :/ Po rozebraniu okazało się że już praktycznie nie mam już tarczy sprzęgłowych. Nowe odpadają - jedna tarcza kosztuje 166zł http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&mymo...cdf4ad2299f6d23

 

Mam następujące pomysły na wiejskie patenty na te sprzęgło

- podkladki pod sprężyny dociskające, ew doszlifować elementy ograniczające ruch kopuly dociskającej tarcze - choć sprężyny mają dobre wymiary to pozwoli to na mocniejże docisnięcie się tarczy w tym przypadku obawiam się o to czy w ten sposób nie zniszczę sobie tych sprężyn, i czy jak dojdzie do momentu w którym na sprzęgle zostaną same blaszane tarcze, z całkowitym brakiem "korków" to jakie będą konsekwencje oprucz twardego, gwałtownego działania sprzęgła??

 

 

- pomysł 2 - kiedyś słyszałem, że panowie którzy regenerują tarcze ogólnie zreguly sprowadzają się do wetknięcia nowych "korków"

Jako że muj motor to żaden ścig myślę że taki patent by z powodzeniem można stosować, interesuje mnie materiał z którego należało by takie "korki" wykonać, wiem że jakieś tam shl i piersze wsk miały z identycznego korka jak jest po winie.

 

Czy jest jakiś nieco lepszy od korka jakościowo, tani i łatwo dostępny na to materiał??

 

P.S. Proszę o wyrozumiałość, uwzględnijcie to że mieszkam na wsi i nie należe do tych którzy ładują niewiadomo ile kasy w moto. Rozumiem, że

dla Panów Pawła czy Piotra takie coś to jest szczyt "maniany", ale jest to zrozumiałe bo mają swoje zakłady i dbają o renome, a ja chcem tylko jeździć, jeździć i jeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to jest cena z komplet a nie za jedna tarcze poprostu jest blad w opisie. po drugie nie jestes w stanie zregenerowac tarczy domowymi sposobami bo ona jak znam zycie to nie jest tak jak w komarku z korka zrobiona tylko z mieszanki jakis sciernych i stawiajacych duzy opor materialow. a i mam takie pytanie na co bys chcial przykleic te korki do tej tarczy (na kropelke?) bo ja nie wiem jak jest w xlce ale pamietam jak kiedys kumplowi wymienialem w dt 80 to tarcza byla jedna integralna czescia z powieszchnia cierna podobnie mialem u siebie w dt 125 ale tam wnetrze nie bylo z teflonu tylko stali. wymieniajac tarcze wymien tez sprezyny to tez jest cena za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

166 zł za komplet to jest pryszcz. Ja płacilem rok temu do Monstera 950 zł... (suche sprz.: tarcze, przekładki, sprężyny) :-x

I tak jak mówi asmodan, tam nie ma korka tylko jakieś spieki. A dawanie podkładek pod sprężyny da radę na parę kilometrów... Zainwestuj te 166 zł w swoją przyjemność.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kupnie tarcz namocz je w oleju najlepiej zeby pre dni tak sobie plywaly w oleju

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy mozesz troche wyjasnic to ? Dlaczego itp. To dotyczy 2T tez ?

 

po to aby się dobrze kleiło z przekładkami, robi się tak przy każdym mokrym sprzęgle

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim oleju?

 

takim samym jak w skrzyni?nowym? zużytym?jakimś specjalnym?a może bez różnicy?(no moze poza spożywczym :D :D

 

podejrzewam ze one nie nasiąkają nim;), więc moze wystarczy je dobrze posmarować np pędzelkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opakowania sprzegla EBC:

" IMPORTANT INSTALLATION PROCEDURE"

1. Soak Friction Plates in drivecase oil for up 2 hours if possible before instalation. Failure to do so may resault in plates burning under heavy use.

2. The use of Graphite or other friction reducing agents in drivecase oil may promote clutch slip.

3 With engine running, slip clutch for few secount to remove excess oil before riding."

 

Wlasnie na takich jak wy zarabiaja mechanicy bo oni nie smaruja sprzegla pedzelkiem... ale coz takie jest zycie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że  

dla Panów Pawła czy Piotra takie coś to jest szczyt "maniany"

 

A i owszem :-). Koledzy już Cie wyporowadzili z błędu - cena jest za komplet, kupuj nowe tarcze (najlepiej też sprężyny za około 30 zł) i montuj nowe elementy. Moczenie tarcz w oleju jest zalecane, po to, by nie przyjarały sie na sucho podczas pierwszego odpalenia.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...