Boberson Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Zrobiłem szlifa w etz 150 . Kumpel twierdzi ze nie można zaraz po założeniu gara jeździć tylko motor ma się docierać na wolnych obrotach przez jakiś czas . Co do chłodzenia to radzi przystawić wiatrak o dużej mocy do cylindra . Co o tym sądzicie ??Aha co to jest nikasyl ?? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 powiedz kumplowi, że tak to sie kombajny dociera ;)A na etce mozesz jezdzic tylko przez pierwszy 1000 km trzeba ja oszczedzac, tzn. nie jezdzic na wyskoich obrotach, nie jezdzic długo na stałych obrotach,przy podjazdach pod gore uzywac nizszych biegow. pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 To by było najlepsze docieranie ale dla silnika chłodzonego cieczą 2h niech se tyka i spokuj:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 To by było najlepsze docieranie ale dla silnika chłodzonego cieczą 2h niech se tyka i spokuj:DTo też brednia...bo silnik musi mieć co jakiś czas przegazówlę, i jechać na różnych biegach żeby były różne obciążenia..Gdyby było tak łatwo to po co ludzi jexdziliby na dotarciu?? Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Zrobiłem szlifa w etz 150 . Kumpel twierdzi ze nie można zaraz po założeniu gara jeździć tylko motor ma się docierać na wolnych obrotach przez jakiś czas . Co do chłodzenia to radzi przystawić wiatrak o dużej mocy do cylindra . Co o tym sądzicie ??Aha co to jest nikasyl ?? . a kolega ma problemy ze zdrowiem?? Prawda jest taka jak sobie dotrzesz tak będziesz jeździł. Proponuje ci spokojne 300 km potem troche mocniej jakieś 200 ale tez bez ciałego pałowania na niskich biegach i ciagłej jazdy na wysokich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 powiedzcie dordzy koledzy to jaksie dociera silniki samochodowe... Swego czasu nawet o takiej metodzie czytałem. Samo docieranie wtedy dzieli sie na 2 etapy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Podczepię się do tematu. Czy ktoś mógłby mi opisać technikę docierania na zimno? Ponoć Junaki w ten sposób były traktowane na etapie montażu fabrycznego.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 tyle co pamiętam, akurat wtedy ten temat mnie bardzo nie interesowal.. silnik z skręcona głowicą wkręcamy w stelaż.. podpianmy go bezpośrednio do wału do silnika elektrycznego z okreslona liczbą obrotów. Silnik ma być obficie zalany olejem.. tak ma pracowac przez 2h... Moga być błędy... Ogulnie będe wiedizał wszystko jeśli mój informator pojawi sie na gg ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Heh tez o tym slyszalem Tylko ze to moim zdaniem za dobre nie jest bo sie material nie uklada tak jak ma byc przystosowany do pracy do jakiej zostal stworzony czyli przy wiekszych temperaturach ;) Jak wiadomo inaczej sie zachowuje w innych temperaturach ;) A Z ty Wiatrakiem to tego jeszce nie slyszalem ;) ;) Ja Tam docieralem powoli i spokojnie przez 1 300 km a potem troszke wiecej gazu i nic sie nie stalo pzodrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 docieranie robione przeze mnie w moto wygladaloby w ten sposob ze...; po pierwsze niech moto pracuje na niskich jakas godzinke, raz na jakis czas zrobic mu mala przygazowke. warunek- w chloadniejszy dzien lub wieczorem. i koniecznie z kilkuminotowymi przerwami. nastepnie okolo 500km delikatnej jazdykolejne 200-300km nieco ostrzejszej jazdy z czego 50km to naprawde ostre katowanie. i takzeby dobic do tysiaca kilometrow spokojna i delikatna jazda, niemalze taka jak na poczatku. tak jak ktos juz poowyzej napisal- jak sobie dotrzesz tak ci bedzie jezdzil...ja w ten sposob docieralem jawe, tyle ze na przestrzeni 500 czy 700km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 500km starczy spokojnie na dotarcie - ja tyle docieralem i jest dotarky elegancko. Bardzo uwazaj przez pierwsze 100km... Pozniej to juz latwo. Wazne, zeby obrotow wysokich nie bylo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Silnik na luzie przepracowuje z 15 min i potem musimy jeździć. Silnik dociera sie podczas pracy z obciążeniem a nie na pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 A ja sie spotkalem z teoria ze silnik nalezy przyzwyczajac (nowy, po remoncie) do wiekszych obrotow, bo pozniej po dotarciu nie bedzie uzyskiwal pelnej mocy , obrotow :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 ural_zgoraNa dotarciu i ta nie używasz pełnego zakresu obrotów. Jeździsz spokojnie, płynie i dajesz mało gazu. Nie ytrzymujesz jednostajnych obrotów tylko raz troche więcej i chwilw spuszczasz z gazu. Do tego częste przerwy w jeździe i dobry ole w wększej ilości. Aha co to jest nikasyl ?? .Bardzo twarda powłoka tulei. Stosowana w aluminiowych cylindrach.Tu sie nie robi szlifów tylko zmienia selekcje tłoka i praktycznie nie dociera motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Teraz silniki wautach nowych są docierane na hamowni.. i spokuj ... kiedyś docierało sie inaczej.. docieranie na zimno to tylko jdna faza wstępna.. potem łącyzło sie 2 silniki i jeden docierał drugi... (jeden pracował a drugi był docierany na zimno). No i przedewszystkim teraz wykonanie częsci jest o niebo lepsze.. dokładnosci, pasowania, materiały, łozyska a nawet oleje i paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.