Skocz do zawartości

LPG a diesel


Klapek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio widziałem ciężarówke Scania 93 ( turbo diesel intercooler - standard, chyba już innych nikt nie robi, bo po co...) z instalacją gazową. No właśnie w jaki sposób to działa skoro po zalaniu diesla benzyną rozwala układ korbowo tłokowy? Sam widziałem korbowody w renault bodajże 19 po próbie jazdy na benzynie - proste to one nie były...A co z gazem? Czy wysokie ciśnienie powoduje wybuch takiej mieszanki w silniku wysokoprężnym a może jest jakieś dodatkowe ustrojstwo???

 

Pozdro all :D

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ta instalacja wyglądała? Ta scania miała podczepioną cysternę z gazem? :D Te samochody pala okolo 25-30 litrów ON/100km więc jak duża musialaby być butla na gaz?

Co do instalacji gazowej do diesla, to czytałem gdzieś, że jest możliwość zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG lecz nie znam szczegółów technicznych, domyślam się natomiast, iż jest to cholernie drogie udziwnienie i chyba nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może to była butla 11 kg służąca do zasilania ogrzewania postojowego kabiny? A co do zasilania diesli LPG to w mojej poprzedniej firmie był wózek widłowy zasilany ON/LPG Tyle że po przełączeniu na LPG i tak była wtryskiwana mała ilość ON żeby umożliwić zapłon. Wózek ten jako jedyny spalinowy mógł wjechać do magazynu. Poźniej jednak firma przeszła na czyste zasilanie LPG gdzie zamiast wtryskiwaczy były świece zapłonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ta instalacja wyglądała? Ta scania miała podczepioną cysternę z gazem? :) Te samochody pala okolo 25-30 litrów ON/100km więc jak duża musialaby być butla na gaz?

Co do instalacji gazowej do diesla' date=' to czytałem gdzieś, że jest możliwość zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG lecz nie znam szczegółów technicznych, domyślam się natomiast, iż jest to cholernie drogie udziwnienie i chyba nieopłacalne.[/quote']

Słuchaj,30l a cZęsto mniej to mi paliła scania 114 400HP z ładunkami do 10t - oczywiście po zachodzie bo norma drastycznie wzrasta na polskich drogach. Także cysterna raczej nie potrzebna przy ładunkach do 7,5 tony przy pojemności silnika 9l. Autko to jeździ sobie po mieście wkoło komina i nie sądzę żeby to było nie opłacalny interes jak gaz jest po załóżmy 39p a diesel 93p. Butla na oko ma jakieś ok 100l. Prosze nie pisać bzdór z butlą do zasilania gazówki w kabinie bo moją żone ze śmiechu brzuch boli...Ogrzewanie postojowe jest na on a przynajmniej ja sięz takowym spotykam na codzień.

Pozdro all :D

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie sobie np o autach ktore startuja na 1/4mili, sa tam diesle ze strzalami lpg, wiec musi to cos dawac i nie szkodzic silnikowi. Taka instalacja dziala ale jak juz ktos napisal to potrzebuje niewielkiej ilosc ON bo gaz nie jest samozaplonem i wymaga iskry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczeze mowiac poruszyliscie ciekawy temat :lol: pierwszy raz slysze o instalacji LPG w diselku - no ale coz skoro ktos mowi to pewnie wie co mowi... Byc moze jest to mozliwe ale tez byl bym za dodatkiem ON - az poszukam w necie na ten temat.

POZDRAWIAM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze nie pisać bzdór z butlą do zasilania gazówki w kabinie bo moją żone ze śmiechu brzuch boli...Ogrzewanie postojowe jest na on a przynajmniej ja sięz takowym spotykam na codzień.

Często widuje w dojczach cięzarówki z ogrzewaniem kabiny na gaz. Pewnie mają te same ustrojstwa co przyczepy kampingowe, mają tą zaletę, że działają bez prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w jaki sposób to działa skoro po zalaniu diesla benzyną rozwala układ korbowo tłokowy? Sam widziałem korbowody w renault bodajże 19 po próbie jazdy na benzynie - proste to one nie były...

A ja bylem przekonany ze najpierw zatrze sie pompa wtryskowa ( ewentualnie pompowtryski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa sie nie zatrze bo jest ona prawieze zatrzymywana aby podawala jak najmniej ON, daje sie mikser pod przepustnice i wtedy niesza sie gaz + powietrze + ON

 

eeeeee że niby o co chosi :?

 

chyba Ci sie jakies inne pompy pomylily i silniki :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-D  :-D  :-D  

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 16:44 ]

Pracuje w wojsku i .... Ural sie nie psuje :)  to dobre

POZDRAWIAM wielbicieli Urali :P

I prosze powiedz co to wnosi do tematu?

 

Sorki ale założyłem temat żeby się czegoś dowiedzieć a nie po to żebyśmy nabijali sobie nawzajem posty...

Pozdro all

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest ciekawy, a robi się z niego pośmiewisko.

 

Jeśli ktoś ma mało do powiedzenia, to może lepiej było by wcale nic nie pisać, jeśli nie ma to wnieść niczego do dyskusji?

 

Przedewszystkim LPG ma większą liczbę oktanową od Benzyny, a co za tym idzie, jest bardziej odporny na spalanie detonacyjne (samozapłon) niż benzyna. Gdy silnik zasilany ON zalejemy benzyną, to odrazu po jej wtryśnieciu (w nowych silnikach z pompowtryskiwaczami ciśnienie wtrysku dochodzi do 2000bar) nastąpi jej zapłon. Dzieje się tak gdyż, ON jest wtryskiwane z określonym wyprzedzeniem GMP w suwie sprężania... (jednak na tyle późno aby ciśnienie rozprężających się gazów spalinowych nie zatrzymało tłoka przed GMP :!:). Gdy ON zastąpimy benzyną, z racji jego większej lotnośći zapali się on szybciej, co może doprowadzić do skrzywiena korbowodu, bo ciśnienie nad denkiem tłoka będzie większe od bezwładności wału korbowego... a to przy prędkości obrotowej rzędu 1200obr/min wygląda jak uderzenie tira w betonową ściane...

 

W tej chwili dobrze rozwija się wtrysk gazu fazy lotnej,( co prawda nadal do kolektora dolotowego przed zawór dolotowy). Sądzę, że kiedyś dojdzie do stosowania dwóch wtryskiwaczy w dieslach- (oN i LPG lub CNG), jednak to już wymaga współpracy konstruktorów silników z projektantami instalacji gazowych. Tak więc myśle, że odpowiednie opóźnienie wtrysku lpg, mogło by zdać sprawę, gdyż jest on dużo bardziej lotny niż ON (szybciej się miesza) otaz w trakcie rozprężania zmniejszał by temp w komorze spalania.

 

To co napisałem powyżej to, takie moje dywagacje. Dokłądnych informacji na temat zasilania silników wysokopręznaych LPG nie mam, coś tam słyszałem, że coś takiego skonstruowano, ale nie wiem dokładnie jak to działa.

 

Czekam z niecierpliwością, na informacje od osób bardziej wtajemniczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...