Skocz do zawartości

Jak najprosciej polepszyc osiągi ?


S16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam FAZERA600 2002r i chciałbym mu dodac kopa!!! nie chodzi mi o predkosc max ,tylko o przyspieszenie!!! jast to totalna seria + wydech leo VINCE ,nawiniete ma 19tys .Podstawowy problem tego moto to zembatka bo na 5 biegu rzadko dochodzi do odcięcia czyli do 235km/h ale oprócz tego co sadzicie o takich rzeczach jak ; sportowy filtr pow.,reg. gaźników ,inne dysze , moze inne swiece?jaki efekt mozna uzyskac?

mam cichą nadzieje podpiąc sie osiagami pod CBRf4 ,w tej chwili cebra zaczyna mi uciekac jak konczy mi sie 2 bieg ,a pózniej to szkoda gadac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reg gaźników, może inne dysze - czemu nie.

Ale najważniejszy jest kierowca - proponuję znaleźć jakiś pusty pas asfatu/betonu i ćwiczyć technikę. Sam nie jeżdzę jakoś super, ale dorwałem dwukilometrowy pas czystego, nieużywanego asfatu i tam staram się poprawać swoją jazdę - jak to mówią ćwiczenie czyni mistrza. Pamiętaj że naprawdę mało który motocyklista wykorzystuje pełną moc motocykla - nawet jeśli to jest np. 20 kucyków.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełozeniem można trochę zmienić. Filtry czy wydech proporcjinalnie do ceny głównie poprawiają nastrój uzytkownika, do piero potem osiągi (o ile nie zepsują, bo różnie to bywa :-)).

 

Najtańsza i najefektywniejsza wersja to zakup 1000, co już koledzy proponowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż głupio się powtarzać, ale że mam chwilę wolną w pracy...

 

Zwiększanie mocy w 600 ma sens tylko na torze - gdzie w supersportach masz ograniczoną pojemność i musisz kombinować na inne sposoby. W "cywilu" jest głupotą niepotrzebnie wydawać kasę (jak jannikiel zaznaczył całkiem sporą) aby dostać kilka KM więcej. Lubisz Fazera - zamień na 1000 i żadna CBR-a Ci nie ucieknie... Albo Bandita 1200 S (tańsza opcja a do 200 km/h bez różnicy)...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi ale nie wszyscy zrozumieli moje pytanie! Nie chodzi mi o rade jakie moto kupic zeby miało wiekszego kopa ,tylko jak poprawic moją 600-ke .Nie interesuje mnie zmiana moto na 1000 z kilku dla mnie waznych powodów 1. uwielbiam mieszac biegami 2. krecic silnik do max obrotów (odciecia) 3.wszyscy w mojej ekipie mają 600ty 4.boje sie ze jak bym kupił 1000 to tez bym krecił go na maxa (pewnie po jakims czasie) a to mi sie nie usmiecha (chce jeszcze troche pozyc) po za tym na polsko-słowackie warunki (drogowe) prędkosci w ruchu ulicznym rzedu 120-220 sa w zupełnosci wystarczające! Ktos powie w 1000 masz to samo i jeszcze duzą rezerwe! zgoda ale ja nie chce tej rezerwy ;) bo łatwo sie podniecic i na chwilke o tym zapomniec i..... jedziesz 3paki dzieki ale nie! Dlatego prosze was o rade i cenne wskazówki odnosnie tuningu i róznych usprawnien które polepszą osiągi ,bo w sumie to róznice miedzy moim fazerkiem a CBRf4 sa bardzo małe ,1 bieg to samo,2 cbr ucieka na ok 5m 3 tu juz jest spora róznica . Wiem ze duzo sie poprawi jak dobiore odpowiednią zembatke bo ta seryjna jest fatalna (5 bieg ledwie sie dokreca do konca a 6 jest zbędna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S16-> wszyscy chyba dobrze zrozumieli Twoje pytanie. Podniesienie mocy w nowoczesnym (dopracowanym na maxa) silniku nie jest proste/tanie. Wymiana filtra powietrza, regulacja gaźników w Fazerze nie da procentowo takiego skoku mocy jak np: w Bandicie 1200.

 

 

Ile chcesz wydac ?

 

Przypomina mi to cytat z Mad Maxa:

Szybkośc to pieniądzę. Powiedz mi jak szybko chcesz jechać?
Czy jakoś tak podobnie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S16 :arrow: Twój avatar sugeruje, że wiesz o co chodzi w świecie tuningu, a jednak Twoje wypowiedzi są jakby to powiedzieć (z całym szacunkiem) z lekka infantylne.

Po pierwsze wykręcenie 600tki jest o wiele droższe od zmiany motocykla na wypasionego tysiąca. Po drugie przypomnij sobie z fizyki jak zmienia się opór powietrza wraz ze wzrostem prędkości. Nie da się poprawić 600tki tak, żeby była zdolna pokonać opór powietrza przy prędkościach odpowiadającym 3ciemu biegowi i wyższym tak jak sprzęt obudowany. Poprawianie wsp. Cx jest tak samo ważne jak podnoszenie mocy.

 

Ale jak chcesz to co można zrobić... :roll: no może... na przykład...:

wymienić wałki rozrządu - kilka tys. pln;

wymienić zawory i sprzężyny zaworowe na 'szybsze' - kilka tys. pln;

zmienić uszczelkę pod głowicę minimalizując squish - czyli odstęp między GMP a dolnym położeniem zaworów;

zmienić alternator na wyścigowy (mniejsze opory) - ok. 3000pln;

odchudzić układ korbowo-tłokowy;

założyć quickshifter KLS - ok . 3000pln;

i tak dalej i tak dalej i tak dalej... a i tak kolegom w mieście nie uciekniesz... zresztą... po co się ścigać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile chcesz wydac ?

 

Adam M.

miałem przygotowane ok2000 na przegląd po sezonie ale dołorze jeszcze troche tak zeby było 4.000zł wiem ze jest to niewiele ale panowie ,ja nie mam zamiaru robic z tego nie najnowszego fazera ja

kiejs psełdo r6 ,bo choc bym wydał 10.000$ to i tak by to było ''psełdo''

mam ok 4000zł i na początek pojade z nim na hamownie ,następnie zmienie ;świece,filtr,dysze,wydech nastepnie pełna regulacja i na hamownie a na koncu zmiana zembatki(mam nadzieje ze 4000 wystarczy) no i zobaczymy . Jeszcze w tym roku zaczynam sie za to brac ,nigdy niewiadomo kiedy wiosna przyjdzie ;) jak tylko będzie ok10'c to stane na prostej z bratem (cbrf4 is valentino) napisze wam jak poszło(jak mnie zlał) :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany typu wydech / ssanie we w miare wysilonej jednostce napedowej jaka jest Fazer 600 moga ci dac 1 - 2 KM w mocy max, ale rownie dobrze mozesz stracic tego konia ( gdy np nie trafisz z wydechem, albo nie uda ci sie wyregulowac gaznikow ). Nawet jesli zyskasz na mocy max to mozesz stracic na dole lub srednich obrotach, przejsciu ( zadlawienie przy ruszeniu z wolnych, ostre przyspieszenie tylko powyzej 6 - 7k obrotow ).

Ryzyko jest b.duze ze pieniadze wydasz, a skutki beda mniejsze / odwrotne od spodziewanych.

Tak juz jest ze bez ingerencji w silnik wiekszej mocy nie osiagniesz, zmiany na ssaniu i wydechu beda ci tylko przesuwac moc max w funkcji obrotow. Zmiana zebatki zdawczej da ci srednio 400 obr/min przy zmianie o jednego zeba, czyli ze jezeli poprzednio na danym biegu miales 60 km/h przy 4 k obr/min, to po zmianie bedziesz ja mial przy 4400.

Da ci to lepsze przyspieszenie na nizszych biegach i krotszy ostatni bieg z nizsza predkoscia max.

Pamietaj ze zmiana 1 zeba na zebatce zdawczej to duzo - odpowiada to 3 zebom na zebatce tylnego kola.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...