Skocz do zawartości

Szersza oponka


bieniek123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedys do WSK zakladalem opony 3,5 cala od Jawy- jakos nie bylo wielkiej roznicy, jednak juz w XS 400- zalozylem szersza 120 na tyl i gorzej jezdzilo mi sie, szczytem byla "gleba" na prostej drodze- jak do CL 350(fabrycznie z tylu 3,5 cala) zalozylem 110 - moto dostalo shimmi przy 130km/h , a ja 100 m d...a po asfalcie. Jeszcze tego samego dnia zmienilem na oryginal.

Moj brat jak kupil VFR to mial zalozona 180, po zmianie na MeZ4- 170 na tyle -skonczylo sie shimmi przy predkoscach 70-80km/h, no i moto lepiej jezdzilo po muldach i koleinach.

Dlatego zmiana na szeroki kapec nawet o 1 cm nalezy rozpatrywac indywidualnie- rozne motocykle inaczej reaguja na taka zmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z przodu miałem wymiarową BT 45, tył też wymiarową BT 45, a później zmieniłem tył na BT 45 właśnie o 10 mm więcej i moto lepiej się prowadziło (może tylko jak dla mnie :roll: :) ). Za to na ww 160 (tył) miałem glebę min. z jej powodu. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. + 10 mm jeszcze jest ok' date=' bo opona nie zmienia kształtu, nie wypacza się[/quote']

 

zgadzam się z kolega w 100% - w moim byłym :) TL 1000S jeździłem na wszystkich możliwych wymiarach 180 , 190 i 200 (fabrycznie 190) Były spore różnice w składaniu się w zakręty , ale motocykl prowadził się pewnie i nie było problemów żeby każda z tych opon "zamknąć". Koleszka sobie kiedys zalozyl do ZZR 600 zamiast fabrycznej 160 - 180tke i opona ulozyla sie tak ze ok. 2 cm od rantu była tak pionowa ścianka że gdyby złożył moto do tego miejsca - poleciałby na pysk. Na szczescie tego nie robil :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domieniek przeczytaj uwaznie jeszcze raz co napisalem o wkladaniu szerokiego kapcia w waska felge

 

jannikiel bardzo dobrze zrozumiałem co napisałeś, to był żarcik z mojej strony odnośnie stanu wizualnego. Dla mnie oczywiste jest to, że konstruktorzy bardzo dobrze wiedzieli dlaczego akurat taki a nie inny rozmiar podchodzi do danego modelu motocykla. Ja akurat mam znajomego, który zakłada 160 do jaja. Mówiłem mu parę razy, że powinna być 150 ale on i tak swoje wie lepiej :P

 

pozdrawiam :)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońcy mają główki małe' date=' ale rozumki ogromne. Jak by stwierdzili, że dany model prowadzi się lepiej na szerszej gumie, toby takową seryjnie zakładali......

[/quote']

No z tym tez tak nie do konca jest. Znam przynajmniej dwa przypadki, gdzie zastosowanie opony szerszej o 10 mm niz zalecana przez producenta daje lepsze rezultaty niz w oryginale. Niemniej jednak tez uwazam, ze powinno sie generalnie trzymac calecen fabryki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego 160 zamiast 130 i to na feldze do 130 ( Też 1 RAZ Twisted Evil w diversion Cool ). Najlepszy sposób, żeby uczynić jazdę łagodnym i spokojnym moto, ekstremalną (Nawet po prostej drodze)... Very Happy Twisted Evil

 

czyli co trzecią NSR jeździ się extremalnie po prostych :mrgreen: u mnie jest 150 (1/3nsrek), ale 160(1/3nsrek) też nieżadko są zakładane :twisted:

 

pozostałe 1/3 to standardowe 130 - mają je ci którym zależy na vmaxie albo szkoda kasy na szerszą gume :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego 160 zamiast 130 i to na feldze do 130 ( Też 1 RAZ Twisted Evil w diversion Cool ). Najlepszy sposób, żeby uczynić jazdę łagodnym i spokojnym moto, ekstremalną (Nawet po prostej drodze)... Very Happy Twisted Evil

 

czyli co trzecią NSR jeździ się extremalnie po prostych :mrgreen: u mnie jest 150 (1/3nsrek), ale 160(1/3nsrek) też nieżadko są zakładane :twisted:

 

Po pierwsze odsyłam

 

Dlatego zmiana na szeroki kapec nawet o 1 cm nalezy rozpatrywac indywidualnie- rozne motocykle inaczej reaguja na taka zmiane.

 

To odnośnie 1 cm...

 

A jeśli chodzi o więcej to tak jak wspominałem. Szeroka opona na feldze zbyt wąskiej wypacza się i traci swój profil, czyli swoje właściwości. I nie będzie inaczej.

Co innego zmieniajac felgę i opone. Będzie to rozwiązanie lepsze, ale nie optymalne. Optymalne są dobrane przez producenta i tego należy się tego trzymać, dopuszczając ewentualnie + 10 mm.

 

Takie jest moje zdanie na ten temat.

 

Wracając do NSRek, to na podstawie tego co piszesz, mogę zaryzykowac stwierdzenie, że 2/3 NSRek mogło by się prowadzić znacznie lepiej, pewniej i bezpieczniej.

:P pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o więcej to tak jak wspominałem. Szeroka opona na feldze zbyt wąskiej wypacza się i traci swój profil, czyli swoje właściwości. I nie będzie inaczej.  

Co innego zmieniajac felgę i opone. Będzie to rozwiązanie lepsze, ale nie optymalne. Optymalne są dobrane przez producenta i tego należy się tego trzymać, dopuszczając ewentualnie + 10 mm.  

 

Takie jest moje zdanie na ten temat.

Powiem tak:

Nowy a dobrze prawi! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przynajmniej dwa przypadki' date=' gdzie zastosowanie opony szerszej o 10 mm niz zalecana przez producenta daje lepsze rezultaty niz w oryginale[/quote']

 

No ja znam taki jeden, konkretnie NTV. w przodzie jest 110 fabrycznie i zwiekszenie do 120 jest ogolnie praktykowane i efekt jest dobry. ale co do tylu to nie wiem czy to ma sens (oczywiscie mowie o 1 rozmiarze w gore czy w dół a nie o kilku bo to nie ma sensu)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swoim gsxf'ie założoną 170 ( z taką kupiłem) i nie mam żadnych problemów, moim zdaniem jedyną różnicą jest to, że sporo lepiej wygląda (kumpel w swojej takiej samej maszynie ma założoną seryjną oponę stąd mogłem porównać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...