jannikiel Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Kiedys do WSK zakladalem opony 3,5 cala od Jawy- jakos nie bylo wielkiej roznicy, jednak juz w XS 400- zalozylem szersza 120 na tyl i gorzej jezdzilo mi sie, szczytem byla "gleba" na prostej drodze- jak do CL 350(fabrycznie z tylu 3,5 cala) zalozylem 110 - moto dostalo shimmi przy 130km/h , a ja 100 m d...a po asfalcie. Jeszcze tego samego dnia zmienilem na oryginal.Moj brat jak kupil VFR to mial zalozona 180, po zmianie na MeZ4- 170 na tyle -skonczylo sie shimmi przy predkoscach 70-80km/h, no i moto lepiej jezdzilo po muldach i koleinach.Dlatego zmiana na szeroki kapec nawet o 1 cm nalezy rozpatrywac indywidualnie- rozne motocykle inaczej reaguja na taka zmiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#Ares# Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Ja z przodu miałem wymiarową BT 45, tył też wymiarową BT 45, a później zmieniłem tył na BT 45 właśnie o 10 mm więcej i moto lepiej się prowadziło (może tylko jak dla mnie :roll: :) ). Za to na ww 160 (tył) miałem glebę min. z jej powodu. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Dokładnie. + 10 mm jeszcze jest ok' date=' bo opona nie zmienia kształtu, nie wypacza się[/quote'] zgadzam się z kolega w 100% - w moim byłym :) TL 1000S jeździłem na wszystkich możliwych wymiarach 180 , 190 i 200 (fabrycznie 190) Były spore różnice w składaniu się w zakręty , ale motocykl prowadził się pewnie i nie było problemów żeby każda z tych opon "zamknąć". Koleszka sobie kiedys zalozyl do ZZR 600 zamiast fabrycznej 160 - 180tke i opona ulozyla sie tak ze ok. 2 cm od rantu była tak pionowa ścianka że gdyby złożył moto do tego miejsca - poleciałby na pysk. Na szczescie tego nie robil :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Domieniek przeczytaj uwaznie jeszcze raz co napisalem o wkladaniu szerokiego kapcia w waska felge jannikiel bardzo dobrze zrozumiałem co napisałeś, to był żarcik z mojej strony odnośnie stanu wizualnego. Dla mnie oczywiste jest to, że konstruktorzy bardzo dobrze wiedzieli dlaczego akurat taki a nie inny rozmiar podchodzi do danego modelu motocykla. Ja akurat mam znajomego, który zakłada 160 do jaja. Mówiłem mu parę razy, że powinna być 150 ale on i tak swoje wie lepiej :P pozdrawiam :) Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Japońcy mają główki małe' date=' ale rozumki ogromne. Jak by stwierdzili, że dany model prowadzi się lepiej na szerszej gumie, toby takową seryjnie zakładali...... [/quote']No z tym tez tak nie do konca jest. Znam przynajmniej dwa przypadki, gdzie zastosowanie opony szerszej o 10 mm niz zalecana przez producenta daje lepsze rezultaty niz w oryginale. Niemniej jednak tez uwazam, ze powinno sie generalnie trzymac calecen fabryki :) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacurro Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 2 razy w 2ch moto zmieniłem oponki na szersze o 10mm i już tego nie zrobie, gorsza jazda i w ogóle :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Co innego 160 zamiast 130 i to na feldze do 130 ( Też 1 RAZ Twisted Evil w diversion Cool ). Najlepszy sposób, żeby uczynić jazdę łagodnym i spokojnym moto, ekstremalną (Nawet po prostej drodze)... Very Happy Twisted Evil czyli co trzecią NSR jeździ się extremalnie po prostych :mrgreen: u mnie jest 150 (1/3nsrek), ale 160(1/3nsrek) też nieżadko są zakładane :twisted: pozostałe 1/3 to standardowe 130 - mają je ci którym zależy na vmaxie albo szkoda kasy na szerszą gume :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
#Ares# Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Co innego 160 zamiast 130 i to na feldze do 130 ( Też 1 RAZ Twisted Evil w diversion Cool ). Najlepszy sposób, żeby uczynić jazdę łagodnym i spokojnym moto, ekstremalną (Nawet po prostej drodze)... Very Happy Twisted Evil czyli co trzecią NSR jeździ się extremalnie po prostych :mrgreen: u mnie jest 150 (1/3nsrek), ale 160(1/3nsrek) też nieżadko są zakładane :twisted: Po pierwsze odsyłam Dlatego zmiana na szeroki kapec nawet o 1 cm nalezy rozpatrywac indywidualnie- rozne motocykle inaczej reaguja na taka zmiane. To odnośnie 1 cm... A jeśli chodzi o więcej to tak jak wspominałem. Szeroka opona na feldze zbyt wąskiej wypacza się i traci swój profil, czyli swoje właściwości. I nie będzie inaczej. Co innego zmieniajac felgę i opone. Będzie to rozwiązanie lepsze, ale nie optymalne. Optymalne są dobrane przez producenta i tego należy się tego trzymać, dopuszczając ewentualnie + 10 mm. Takie jest moje zdanie na ten temat. Wracając do NSRek, to na podstawie tego co piszesz, mogę zaryzykowac stwierdzenie, że 2/3 NSRek mogło by się prowadzić znacznie lepiej, pewniej i bezpieczniej. :P pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McGriff Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Ja mam w NSR 160 :twisted: z taką już kupiłem i jakoś jeżdze a nie zmieniam bo mi sie tak podoba, ale nieraz czuć tą wielką różnice :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 jeśli chodzi o więcej to tak jak wspominałem. Szeroka opona na feldze zbyt wąskiej wypacza się i traci swój profil, czyli swoje właściwości. I nie będzie inaczej. Co innego zmieniajac felgę i opone. Będzie to rozwiązanie lepsze, ale nie optymalne. Optymalne są dobrane przez producenta i tego należy się tego trzymać, dopuszczając ewentualnie + 10 mm. Takie jest moje zdanie na ten temat. Powiem tak:Nowy a dobrze prawi! :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Znam przynajmniej dwa przypadki' date=' gdzie zastosowanie opony szerszej o 10 mm niz zalecana przez producenta daje lepsze rezultaty niz w oryginale[/quote'] No ja znam taki jeden, konkretnie NTV. w przodzie jest 110 fabrycznie i zwiekszenie do 120 jest ogolnie praktykowane i efekt jest dobry. ale co do tylu to nie wiem czy to ma sens (oczywiscie mowie o 1 rozmiarze w gore czy w dół a nie o kilku bo to nie ma sensu) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_87 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Ja mam w swoim gsxf'ie założoną 170 ( z taką kupiłem) i nie mam żadnych problemów, moim zdaniem jedyną różnicą jest to, że sporo lepiej wygląda (kumpel w swojej takiej samej maszynie ma założoną seryjną oponę stąd mogłem porównać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.