Skocz do zawartości

Szersza oponka


bieniek123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki jest sens wkladania szerokiej opony do waskiej felgi- ktora bardziej scisnie szerokiego kapcia i wyjdzie ze opona szer. 160- nie ma 160:-))).

Pozatym niektore motocykle sa bardzo czule na taka wymiane prowadzenie motocykla moze sie pogorszyc- to tak na marginesie.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domieniek przeczytaj uwaznie jeszcze raz co napisalem o wkladaniu szerokiego kapcia w waska felge- sam kiedys bylem durny i tak zrobilem- zmierzylem szerokosc kola po wlozeniu do waskiej felgi i wyszlo ze jest wezsza niz ma napisane, na dodatek ta opona zrobila mi kuku.Zreszta nikogo nie namawiam robi kazden jeden jak chce- tylko jak ktoremus moto fiknie kozla na prostej drodze- zeby nie bylo ze nie ostrzegalem.Janek.(Jak bylem malolatem to zakladalem szersze opony niz powinno byc:-))) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janek ma racje. sens zaden no chyba ze chesz zeby moto gorzej chodzilio po koleinach, slabiej sie zbieralo, wiecej palilo i uklad napedowy dostawal bardziej po dupie to tak,masz racje zakladaj szersza. ja np. mam wezsza niz fabryka zapodala (180 zamiast 190) i to git zabieg. lepiej sie prowadzi tylko szybciej sie zamyka. natomiast przy mocy twojego moto nie ma najmniejszego sensu zakladac szerszej a na wygladzie malo zyskasz. kiedys w skladaku mialem opone od BMXa. no rasowo bylo nie powiem :)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYlko u mnie jest to tylko 150.TYle to aprilia rs 125...

 

no i ??

 

Mialem sevene i tez miala 150 i wygladala calkiem kulturnie. w RF600 to faktycnie wyglada strasznie pod ta dupa jak lotnisko ale w gsxf jest waska dupa tak wiec jest ok.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYlko u mnie jest to tylko 150.TYle to aprilia rs 125...

...I cale 10 mm wiecej niz miala CBR 1000 F SC 21 o mocy 136 KM :-D Nie rozumiem po co Tobie szersza opona....TEz jezdze na 150tce w mojej SF i jakos nie narzekam. Podnozki poprzycieralem na tej gumie, wiec nie widze powodow do zmiany na szersza. Jedyny minus-wiekszosc opon z najnowszych typow zaczyna sie od szerokosci 160,ale jakos to przeboleje :)

Ja tez mialem zapedy na zakladnie szerszych opon-ale cale szczescie wyzylem sie na ETZ 150 i dalem upust swojej fantazji :lol: Od tego czasu wiem ze to najwieksza glupota zakladac zbyt szerokie opony. No ale kazdy najlepiej uczy sie na wlasnych bledach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam gpz 500 z 1991 roku, a w nim kola maja wielkosc 16 cali... z tylu mam 120, z przodu 110, i tu mam pytanie czy zalozenie 130 nie zepsuje mi warunkow jezdnych? szczerze mowiac to 3 razy latwiej znalezc opony w rozmiarze 130/90/16 niz wezsze... ktos praktykowal taka zmiane? nie chcialbym by mi wozilo dupy po bokach przez wiekszy kapec o 10mm.... (o wygladzie sie nie wypowiem, bo mnie tu wszyscy zjedza :) )

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam ćwieka !  

 

U mnie jest 140/80, a fabryka zaleca 130/90.  

Z przodu też jest 120, zamiast 110.  

 

Po prostu już takie były przy zakupie sprzęta.  

 

I co teraz, wymienić ? Trochę szkoda bieżniki naprawdę są w dobrym stanie.

Z tego co sie orientuje to róznica rozmiaru w jedna czy w drugą strone nie robi wiekszej różnicy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam ćwieka !  

 

U mnie jest 140/80, a fabryka zaleca 130/90.  

Z przodu też jest 120, zamiast 110.  

 

Po prostu już takie były przy zakupie sprzęta.  

 

I co teraz, wymienić ? Trochę szkoda bieżniki naprawdę są w dobrym stanie.

Z tego co sie orientuje to róznica rozmiaru w jedna czy w drugą strone nie robi wiekszej różnicy :mrgreen:

 

Dokładnie. + 10 mm jeszcze jest ok, bo opona nie zmienia kształtu, nie wypacza się. Możesz spokojnie jeździć do następnej zmiany. Sam do yamahy zakładałem zamiast 130, 140 i dużo lepiej mi się na niej jeździło.

Co innego 160 zamiast 130 i to na feldze do 130 ( Też 1 RAZ :twisted: w diversion 8) ). Najlepszy sposób, żeby uczynić jazdę łagodnym i spokojnym moto, ekstremalną (Nawet po prostej drodze)... :-D :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...