Skocz do zawartości

Śruby do tarczy i zacisku (?)


Gagee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W jakiej klasie wytrzymałościowej powinny być śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty? Jest to przednie koło, 6 śrubek 6mm.

I jeszcze to samo pytanie, ale odnośnie przymocowania zacisku do lagi ( 2 x 8mm).

Czy 8.8 wystarczy (łatwo dostępna), czy szukać wyższej?

 

pozdro.

 

-edit-

do posta niżej

-śrubek żadnych nie posiadam

-koło z enduro 21"

-moto: max. 120 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  

W jakiej klasie wytrzymałościowej powinny być śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty? Jest to przednie koło, 6 śrubek 6mm.  

I jeszcze to samo pytanie, ale odnośnie przymocowania zacisku do lagi ( 2 x 8mm).  

Czy 8.8 wystarczy (łatwo dostępna), czy szukać wyższej?

O klase sie nie martw, wytrzymaja najgorsze, bo śruba w tym wypadku przenosi tylko naprężenia styczne. Ważnijesze jest to żeby były ze stali nierdzewnej, a te raczej niskich klas nie mają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat do tarcz hamulcowych, zacisku powinno się stosować śruby oryginalne. W motocyklach ale nie tylko te śruby są celowo specjalnie konstruowane aby nie mylić ich ze standartami. Wystarczy zamówić w serwisie a jeżeli przeraża cena to w ostateczności poszukać na bazarze motocyklowym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko do Piotr Dudek, że pracują wszystkie te śruby na ścinanie i zginanie. I to dość duże momenty przenoszą i co gorsze o zmiennej wartości. Poza tym, żeby było ciekawiej, lubią się samoczynnie odkręcać. Jak ktoś nie wierzy niech poogląda sobie fotki motocykli torowych.

Tylko oryginały, i tylko w najgorszym razie używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie klasa 8.8 wystarczy Ci z dużym zapasem, z poszukiwaniem używanych nie ma co przesadzać, można narazić sie na śmieszność. W sklepach metalowych raczej nie znajdziemy śrub z samohamownym kołnierzem łba ale są kleje beztlenowe, które zabezpieczą połączenie przed poluzowaniem. Jeszce jedno, najlepsza wersja to nawęglana - odporna na korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguly sruby nie pracuja na scinanie (a jezeli sie poluznia to wtedy pracuja na zginanie, ewentualnie na scinanie i wiemy jak sie to konczy - ścięciem). W polaczeniach tych sruby zapewniaja docisk dwoch powierzchni do siebie (tarcza i piasta) i wlasnie przez ten wzajemny docisk jest przenoszony moment w tym przypadku hamowania. Sruby nie przenosza momentu tylko zapewniaja odpowiedni docisk. Tak jest rowniez w przypadku przekladni glownych - kolo talerzowe przykrecane (jak sie sruby poluznia to nie ma odpowiedniego dociski i sruby zostaja sciete) i w wielu innych konstrukcjach. Rzadko kiedy sie spotyka sytuacje ze sruby sa obciazane momentem, chyba ze w jakiegos typu polaczeniach obrotowych (ruchowych) np wachaczach itp. ale wtedy to juz inny stan obciazenia. A co do srub to uwazam ze dobre sa sruby z lbem na imbus tylko nie te swiecace lecz czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie opisz nam jak pracują śruby mocujące tarcze?

jeżeli nie na ścinanie to może na obracanie?

 

Scinane wystepuje wtedy gdy sruby sa ciasno pasowane w otworach takich elementow, a elementy moga sie przemieszczac wzgledem siebie (cos jak w przypadku sworzni) . Natomiast w tarczy hamulca sruby nie sa pasowane ciasno , powierzchnia tarczy i piasty sie nie przemieszcza (bo sa docisniete poprzez sruby) wiec tarcza bezposrednio nie oddzialowuje na srube scinajac ja. Sruba ma jedynie jakies napiecie osiowe bo jest dokrecona.

 

[ Dopisane: 23-11-2005, 15:26 ]

Jezeli sruby w tarczy hamulcowej pracuja na scinanie to po co je mocno trzeba dokrecic? Wg tego sruby powinny przeniesc cale obciazenie. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku czy Ty widziałeś śrubę mocującą tarczę hamulcową w motocyklu czy tylko budujesz teorię mocowania elementów metalowych przy pomocy śrub?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku czy Ty widziałeś śrubę mocującą tarczę hamulcową w motocyklu czy tylko budujesz teorię mocowania elementów metalowych przy pomocy śrub?

 

Jezeli sa to jakies cudowne sruby (nietypowa budowa) to po co w ogole pisac czy sruba 8.8 bedzie wystarczajaca czy nie? Jak i tak nie bedzie pasowac wg tego co piszesz " Człowieku czy Ty widziałeś śrubę mocującą tarczę hamulcową w motocyklu"

:?:

 

[ Dopisane: 23-11-2005, 16:18 ]

I motocykl motocyklowi nie rowny.

 

[ Dopisane: 23-11-2005, 16:34 ]

Ja pisalem caly czas o zwyklych srubach. A te do tarcz to maja przy lbie wieksza srednice tak ze sa bez luzu osadzane w elementach - wtedy moga przenosic jakies naprezenia tnace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...