Skocz do zawartości

Kaskowy ranking


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Proponowalbym nie kupowac kasku za 200 zł a juz na pewno nie probikera X1 bo kolega mial i on przecieka ;) Odstep miedzy szybka a kaskiem jest taki duzy ze w razie deszczu woda leci :)

Lepiej jest nazbierac troche wiecej kasy przez zime i kupic cos w przedziale 100 Euro przynajmniej. Najlepiesz szukac na niemieckich promocjach i wyprzedazach. Kolega kupil Uvexa Winga RS za 72 Euro na BMT w Berlinie. W naszych wspanialych sklepach kosztuje 1500 zeta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję trochę usystematyzować, ale nie pisać od razu pracy doktorskiej:

Przy wyborze kasku trzeba sobie odpowiedzieć na pytania:

1. Jakim sprzętem jeżdżę? 2. Jak go używam? 3. Jaki mam kształt łba?

FIRMA NIE JEST WAŻNA. Z moich doświadczeń: 1. na Jawie 350 jeździłem w używanym badziewu za równowartość dzisiejszych 50 zł i wszystko bylo OK, nawet przy glebach. 2. Na Marauderze kask też nie mial specjalnego znaczenia, mógł to być równie dobrze kask typu Jet, np. Nolan N40 jak i autentyczny poniemiecki hełm z Wermahtu. 3. Przy wyjazdach Africą Twin na południe Europy chodziło głównie o to, aby był lekki i wpuszczał dużo powietrza, nie było potrzeby wydawać na kask więcej niż 500-800 zł. 4. Prawdziwe wyzwanie pojawiło się dopiero przy CBR 1100 XX. Na pierwszy dłuższy wyjazd (Warszawa - Wiedeń) wybrałem się w integralnym Cabergu za jakieś 450 zł. Już w Częstochowie byłem bliski obłędu. Nie mogłem jechać szybciej niż 180 km/h. Huk rozsadzał mi głowę a turbulencje próbowały mi ją urwać. Byłem tak zdeterminowany, że przed Bielskiem skręciłem do salonu Hondy przy trasie, gruchnąłem motocykl i poszedłem kupić nowy kask, nie licząc się z kosztami (miałem kartę kredytową). Mieli duży wybór najlepszych firm: Shoei, AGV, Arai, Nolan, Shark, ceny od 800 do 2500. Założyłem swoje ulubione okulary i mierzyłem wszystkie berety wszystkich firm przez 2 godziny, nie patrząc na cenę. Zdecydowanie najlepiej leżał mi Shark (i jedyny, który idealnie komponował się z moimi okularami), jeszcze mieli promocję, zapłaciłem 1540 zł. Do Cieszyna nie mogłem go sprawdzić, tłok na drodze. Ale od Olomouca... 220 km/h w BŁOGIEJ CISZY i całkowitym komforcie. Różnica niewyobrażalna! Wnioski: NIE FIRMA, ale MIERZYĆ, MIERZYĆ, MIERZYĆ i przejechac się w nim, zwykle pozwalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o firmie nitro np n200vx

 

Oprócz fajnego wyglądu i niskiej ceny nie ma w nich nic ciekawego. Miałem N 800 V , był wygodny i cichy ale za to wiało w nim prosto w nos :) Generalnie w Nitro są dość słabo spasowane szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do kupna kasku. Mierzyłam juz Suomy w Motostylu a dziś AGV w Intermotors ( mają duże zniżki - ok.40% na kaski, ale ograniczony jest wybór rozmiarów i kolorów), Nolana i Grexa w Boldorze. Wrażenia: cały czas myśle o Suomy - był lekki, doskonale przylegał - po prostu intuicyjnie czułam że leży jak trzeba - i to czego w innych nie poczułam - trzymał też "dół" głowy - jakby zwężał się do dołu. To był model Ventura - cena - niecałe 800pln. Jedyne podejrzenie budzi szyba "fabrycznie" z antyfogiem - nie wierzę w to! Zwłaszcza po tym, co przeczytałam w wątku.Suomy rozmiar M był OK, a np. Nolan83 rozmiar M był za luźny - babeczka w sklepie powiedziała,ze dlatego że z wystawy i już dużo przymierzany i przyniosła mi nowy - ale jakie to ma znaczenie-przeciez na mnie tez się trochę ugniecie...W nolanie mam wrażenie,że broda mi wystaje...No i naczytałam się o tych parujących szybach... Nie wiem,jestem już głupia, nie mierzyłam jeszcze Uvexów i Airohów, nie wiem czy jest sens kupować jakiś tańszy Shoei - nie chcę wydać wiecej niz 800pln...Zrobię jeszcze rozeznanie a kask zamierzam kupić na motobazarze w Łodzi - mam nadzieję ,że zgodnie z wiedza zdobytą na forum - moża kupić tam wszystko taniej niż w sklepie (???). Pozdrawiam wszystkich z grochem i kapustą w głowie....

PS. w Intermotors zniechęcająca obsługa - trzech znudzonych sprzedawców - kiedy zapytałam, czy mogliby mi coś doradzić spojrzeli po sobie znacząco " przyszła c*pa co się nie zna" - starałam się nie zrażać i być miła ale opór materii był duuuży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
cały czas myśle o Suomy - był lekki, doskonale przylegał - po prostu intuicyjnie czułam że leży jak trzeba - i to czego w innych nie poczułam - trzymał też "dół" głowy - jakby zwężał się do dołu. To był model Ventura - cena - niecałe 800pln. Jedyne podejrzenie budzi szyba "fabrycznie" z antyfogiem - nie wierzę w to! Zwłaszcza po tym, co przeczytałam w wątku.Suomy rozmiar M był OK, a np. Nolan83 rozmiar M był za luźny - babeczka w sklepie powiedziała,ze dlatego że z wystawy i już dużo przymierzany i przyniosła mi nowy - ale jakie to ma znaczenie-przeciez na mnie tez się trochę ugniecie...W nolanie mam wrażenie,że broda mi wystaje...

 

Moja droga, mam taki kask cały czas w garażu, tylko model który posiadam to booster - poprzednik (różnice wobec venture to wloty powietrza z tyłu kasku, reszta to to samo co było).

 

To bardzo dobry, dobrze leżący kask, tak jak mówisz, świetnie trzymający się na głowie. Minusy moim zdaniem to - kask dość głośny (huk narasta wraz z prędkością a w pewnym momencie staje się niepokojąco nieprzyjemny). Wietrzenie również jest zadowalające, ale nie super. Minus to moim zdaniem także to, że ten kask jest dziwnie twardy w środku. Mam go drugi sezon, faktem jest, że miałem na głowie może z 10-15 razy, ale wciąż jakby nie ułożył się. Może to i dobrze, bo się nie rozciągnął.

 

Plus to szyba stopniowo uchylana, szybki demontaż i montaż szybki ;) , pinlock rozszczelniający szybę, niska waga, niezłe malowanie i dobra cena.

 

Na co dzień jeżdżę w Arai więc automatycznie porównuję do Suomy i stąd te przemyślenia.

 

Niemniej, jeżeli Ci naprawdę leży i do tego nie chcesz wydawać 2k na kask, to bierz Ventura i się ciesz :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - no właśnie tak mi się wydaje - że tylko podwójna szybka może być skuteczna...Ale miałam wrażenie w Nolanie,że trzyma mi tylko czubek głowy.

Dominik - czy Twój Booster parował? bo gdzieś w wątku natknęłam się na skargi na parujące szybki w Suomych. Nie czułam,żeby był jakoś specjalnie twardy- może mam twardą głowę 8O ?

To, co jeszcze mnie w nim trochę niepokoi to dinksy zamykające wyloty powietrza z tyłu głowy - takie mikrodźwigienki z miękkiego plastiku - może się czepiam, ale wyglądały na łatwo psujące się...

A hałas? Kurcze, myślę że z moimi (nie)umiejętnościami jazdy przez dłuugo nie przekroczę prędkości 100km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Suomy nie będę się juz powtarzał bo opisałem już go bardzo dokładnie parę stron dalej w tym temacie

nie wierz w mity o seryjnych antifogach totalny pic na wodę może w suomy działa to tydzień :D a w nolanie to całkowicei masakra

jeśli chcesz aby nie parowało to zgadzam się z przedmówcami pozostaje tylko i wyłącznie zakup drugiej szybki

akurat mogę porównać nolana do sumoy bo moja żona ma N81 i czasem sobie w nim mykam i faktycznie przyznaje że SUOMY super się układa na głowie przynajmniej na mojej w porównaniu do N81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

ja latam w Suomy od początku sezonu 05 i nie zauważyłem żadnego parowania. Najzimniej latałem koło +1 stopnia, trasy, miasto ... nie paruje. Cały sezon, a nie 1 tydzień.

Model SPEC1R, szyba pojedyncza (czarną dokupiłem, też nie paruje),

POZDR

J

 

PS. POdwójna szybę miałem w NOLANIE N60, było perfect, póki nie podrapały mi się obie szyby od ocierania się o siebie. Poza tym było trochę kłopotu z czyszczeniem wewnętrznej szyby. Dodatkowo problem miałem z tym, że lubię czasem zapodać smolista szybę. Pinlock nie lubił demontowania.

Żona lata w UVEXie Boss2000, ma podwójną szybę. Zero parowania, dość cichy kask, ale szyba po sezonie (pasażer) już była podrapana. Płaciliśmy za niego chyba 590PLN. Może to jest wyjście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model SPEC1R, szyba pojedyncza

ja cały czas mówie o modelu GUN WIND bo taki posiadam

twój to model wyższy więc może się bardziej przyłożyli

swoja drogą wydaje mi się że w takiej klasy kaskach powinni juz seryjnie dawać podwójną szybę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model SPEC1R, szyba pojedyncza

ja cały czas mówie o modelu GUN WIND bo taki posiadam

twój to model wyższy więc może się bardziej przyłożyli

swoja drogą wydaje mi się że w takiej klasy kaskach powinni juz seryjnie dawać podwójną szybę

 

1. sorka za gapowatość,

2. GUN WIND ma chyba taka samą szybę jak SPEC1R

3. Po co podwójna, jak pojedyncza działa :evil:

 

Podobno u Włochów jest tak, że w jednej szybie anti-fog się uda, w drugiej nie... Zależy, czy szyba była robiona na początku tygodnia, przed weekendem, przed sjesta, czy po sjeście :evil:

 

PZDR

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. GUN WIND ma chyba taka samą szybę jak SPEC1R

nie wiem nigdy się na ten temat nie orientowałem

Podobno u Włochów jest tak, że w jednej szybie anti-fog się uda, w drugiej nie... Zależy, czy szyba była robiona na początku tygodnia, przed weekendem, przed sjesta, czy po sjeście  

no i wszytko jasne moja to pewnie na początku i po sjeście bo do tego że paruje to jeszcze pęka :evil:

PS

ona nie paruje aż tak mocno jak w Nolanie bo w tym to juz w ogóle się nie da jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • grizzli odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...