Skocz do zawartości

JAWA TS 350, zabawy z tłumikiem... czy warto?


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, miałem zamiar przez zime jakos wyciszyc tłumiki z mojej JAWY bo bedac pustymi w srodku zagłuszaja kultularna jazde;) (a i moja dziewczyna ma nerowwych somsiadów). Przegladajac stronki natknołem sie na pomysł zamontownaia jednego tłumika własnej roboty wygladało to tak: http://gumpal.republika.pl/index_pliki/dyfer.htm i http://gumpal.republika.pl/index_pliki/dyf...fer_schemat.htm

 

w zwiazku z tym mam pytania:

 

-jakie sa zalety i wady jednego tłumika?

-na co powinienem zwrócic uwage przy jego budowie?

-osobiscie bardziej podobałby mi sie moto z dwoma takimi wydechami, jakie to niesie ze soba skoleji skutki?

-no i ogólnie co o tym myslicie;)

 

z góry dzieki za odpowiedzi i POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie próbuj żadnych drastycznych zmian w układzie wydechowym jawy. Chyba że uważasz ten motocykl za zdecydowanie zbyt mocny i szybki :) i chcesz mieć wersję dławioną.

 

Rozbierz tłumiki wyczyść, wypal dyfuzory a potem załóż nowe uszczelki azbestowe na przegrodfach dyfuzora. I raczej więcej nic w kierunku wyciszenia bez strat mocy nie da się zrobić.

 

Aha nie wiem czy dobrze doczytałem że masz tłukki puste w środku? To pozakładaj fabryczne bebechy do środka (da się kupić ale chyba taniej używane wydechy) i masz moto mocne i wyciszone.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Jawy 350TS można dokupić uszczelki do tłumika pojedyńcze lub całe wkłady. Link który poleciłeś oglądać jest autorstwa jakiegoś nawiedzonego laika który koniecznie chce innych wprowadzić w błąd.

Jak chcesz się pobawić w dorabianie samemu uszczelek wewnętrznych to polecam sprawdzony i skuteczny sposób na wyciszenie. Te krążki możesz wyciąć z twardej skóry używanej na zelówki. Sprawdzone.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazacie ze nie przyniesie on nic poza zdławieniem silnika?

Nic innego nie przyniesie oprócz TOTALNEGO zmulenia silnika, oprócz tego jeszcze zjeb..y wygląd ale to już moja subiektywna opinia.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I powtóze to madre zdanie które juz bardzo duzo razy bylo widywane na tym forum.

TUMIKI W 2T SA ZROBIONE DO DANEGO SILNIKA ICH ZMIANA MOZE (nie zawsze musi)SPOWODOWAC SKUTKI NEGATWYNE (spadek mocy, wzrost spalania, i nie taka jak powinna byc praca silnika).

 

pOzdro i szanujcie swoje motorki :)

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja nie rozumiem dlaczego tyle ludzi przerabia te wydechy... tna w połowie i podginaja do góry... robai regulowane przegrody... albo tak jak w tym przypadku zamiast dwóch robia jeden i zawsze chwala ze moto ma duzo wiekszego kopa... no to niezły mam dylemat:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niezły mam dylemat:P

 

W moim CZ 350 też hałas był za wielki.

Wkręciłem do wydechów te stalowe wnętrzności, bo poprzedni własciciel to zdemontował. Ale dalej moim zdaniem zagłośno.

 

Ja tam bym był skłonny mieć słabsze moto, niż głośne. I tak nie wykorzystuje silnika powyżej 4tys obr :-D Wiec może Ktoś zapoda jeszcze jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja nie rozumiem dlaczego tyle ludzi przerabia te wydechy... tna w połowie i podginaja do góry... robai regulowane przegrody... albo tak jak w tym przypadku zamiast dwóch robia jeden i zawsze chwala ze moto ma duzo wiekszego kopa... no to niezły mam dylemat:P

 

Ja tam specem nie jestem ale żeby zaprojektowac dobry układ wydechowy to trzeba być naprawdę dobrym specjalistą. A wiekszośc tego co się widzi w Polsce to radosna twórczośc domorosłych tjunerów bez żadnego pojęcia. Dobrym układem wydechowym można podnieść osiągi silnika ale szansa, że zrobisz to za pierwszym razem budując bez sprawdzonych planów i hamowni jest mała. Dużo wieksza szansa na to, ze wszystko popsujesz. Poszukaj w necie może znajdziesz gdzieś plany i instrukcję jak zrobić wydech do Jawy. A jak masz zbyt głośny motocykl to sprawdź wszystkie połaczenia tłumików i w razie potrzeby pouszczelniaj (pastą do montażu tłumików).

 

P.S. Loud pipes save lifes :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo już napisano o tym że układ 2-->1 jest dla Jawy zły, jeszcze kilka słów dlaczego tak się dzieje. Jak być może zauważyłeś oryginalny wydech to kawał rury, potem stożek a za nim - wewnątrz - przegroda z otworem. Działa to w ten sposób, że fala cisnienia idzie sobie tą rurą, trafia do komory rozprężnej (stożek), następnie trafia na przeszkodę w postaci przegrody gdzie nastepuje jej częsciowe odbicie i idzie z powrotem w kierunku okna. Stożkowy kształt spełnia tu podwójną rolę, po pierwsze spaliny ładnie zbierają się z powrotem do rury, po drugie gdyby zamiast w stożek trafiały w dużą puszkę to nastąpiłoby gwałtowne rozprężenie i odbicie nie tam gdzie trzeba.

Pojęcie prędkości rezonansowej oznacza że przy danej prędkości kątowej wału fala cisnienia trafia na okno tuż przed jego zamknięciem, minimalizując straty a zapewniając lepsze napełnienie cylindra mieszanką.

Jeśli w zwykłym pojedynczym tłumiku wystepuje fala o jakiejś częstotliwości, to w układzie 2-->1 przy tej samej prędkości obrotowej częstotliwość ta będzie dwukrotnie wyższa. Należałoby więc podwoić długość odcinka okno - przegroda. Trochę długi robi sie ten wydech, nie uważasz? :)

Ostatnia istotna sprawa. Cholernie trudno wykonać w Jawie dobre połączenie biorąc pod uwagę, jak okna wydechowe "rozłażą" się na zewnątrz. Gdyby te okna byly ułożone choć równolegle...Odcinki rur biegnące do "kolektora" muszą być jednakowej długości, z czym może być problem, biorąc pod uwagę konieczny do nadania im kształt. Po drugie, łączenie musi być symetryczne względem rury, do której się zbiegają. Po trzecie, kąt nie jest przypadkowy, ale nie pamiętam w jakich granicach powinien się zawierać.

 

Poza tym, niezależne wydechy ułatwiają szybkie zdiagnozowanie problemów z jednym garem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic innego nie przyniesie oprócz TOTALNEGO zmulenia silnika

I poraz kolejny powiem : gowno prawda. Kuzyn zrobił taki wydech (ale na tłumiku LASERA do CBRy 600) nie zachował nawet symetri układu: odcinki biegnące do kolektóra są diametralnie różnej długości i motocykl chodzi jak głupi. Ma 2 jawy w okolicy (jedna 1000 kilo po remoncie) i łyka je jak chce, na każdym biegu i z każdych obrotów. PO zastosowaniu tego wydechu faktycznie zmieniła sie charakterystyka silnika - przejscie przy 3000 charakterystyczne dla Jaw w ogóle zniknęło, silnik ciągnie jak opentany kazdych obrotów, a jazda w 2 osoby nie wydaje sie męczaca dla silnika.

 

[ Dopisane: 17-11-2005, 23:34 ]

dla niedowiarków (jak takie cos moze jeździć) i dla zainteresowanych film:

http://www.megaupload.com/?d=AXCV28B9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i własnie dlatego zamiesciłem ten post... poniewaz ludzie obeznani w motoryzacji i tego wszystkiego czym włada fizyka w naszych maszynach odmawiaja i krytykuja tego typu rozwiazania jak jeden tłumik z dwóch w JAWIE, ale jest duzo osób które to chwala i wypowiadaja sie w sposób pozytywny jak osoba powyzej sa to te osoby spróbowały takiej przeróbki... nigdy nie słyszałem zeby ktos kto przeprowadził taka zmiane na to narzekał ale jesli sie kogos zapytam a ten ktos odpowiada mi sama wiedza teoretyczna to jest na NIE :) i taki jest własnie ten nasz swiat... pełno na nim zakretów;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię to czytać - "silnik idzie jak głupi", "łyka każą jawę", "nikt nie narzeka" itd.

 

Po pierwsze nikt się nie przyzna do spier...j roboty, taka jest prawda.

Po drugie, silnik może ciągnąć z dołu i lepiej, lepiej brzmi stąd wrażenie jazdy "potforem".

Po trzecie gdy ma się tych naście lat wszyscy inni są idiotami... :mrgreen:

Po czwarte, uwierzę gdy zobaczę wyniki z hamowni.

 

HOWGH!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I poraz kolejny powiem : gowno prawda. Kuzyn zrobił taki wydech (ale na tłumiku LASERA do CBRy 600) nie zachował nawet symetri układu: odcinki biegnące do kolektóra są diametralnie różnej długości i motocykl chodzi jak głupi.

Możesz mówić gowno prawda jak chcesz ale prawdy przez to nie zmienisz.

Sądząć po wypowiedzi twoje doświadczenie z mechaniki praktycznej i teoretycznej jest żadne.

Wrzuć skany z hamowni jak pisze Cinek to pogadamy.

 

a jazda w 2 osoby nie wydaje sie męczaca dla silnika

Chyba że to mam traktować jako "pomiar na hamowni"

 

Pozdrowienia dla kuzyna

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAKI poczytaj sobie tematy w motorowerach, gdzie dzieciaczki pokroju takiego guziqa chwalą się "simkami" ktore maja 14 KM. Wtedy spojrz na wypowiedzi tuninkofców zmieniających wydechy i opowiadających bajki o super predkosciach i "bieże karzdą jawe w okolicy!"

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...