Skocz do zawartości

zaolejona świeca ylindra kawasaki en 500 rok 91


Gość ARKADKA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem szlif cylindrów, wymieniłem tłoki i pierścienie na nadwymiar, uszczelniacze zaworowe, uszczelki pod głowicą i pod cylindrami, łańcuch rozrządu i dalej lewy cylinder ma zaolejoną świecę aż leci olej do tłumika. Oczywiście cylinder przestaje pracować. Czarna rozpacz co robić. Skąd bierze się ten olej. Najlepsze jest to, że przed tą całą naprawą zachowywał się tak samo. Wydałem masę kasy i nic. Może ktoś ma jakiś pomysł?! Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKoro pisze ze mial to samo na oryginalnych to chyba nie staralbym sie tu dowiesc kiepskiego wykonania rodzimych producentow :roll: Rozumiem ze ten garnek ci pracuje na poczatku a pozniej z powodu nadmiaru oleju gasnie ? Sprawdzilbym jeszcze dokladnie czy to jest olej a nie nadmiar paliwa bo moze poprostu zalewa ci ten cylinder...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Skoro mowisz, ze wymieniles uszczelniacze zaworowe, to mozna teoretycznie ta droge dostawania sie oleju do cylindra wykluczyc.

A jakos nie potrafie wyobrazic sobie innej...

Moze to faktycznie wina gaznikow i zalewania cylindra paliwem?

Sprawdzales prace silnika na innych gaznikach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKoro pisze ze mial to samo na oryginalnych to chyba nie staralbym sie tu dowiesc kiepskiego wykonania rodzimych producentow :roll:

 

Ja sie nie staram niczego dowiesc, tylko chce ustalic stan faktyczny - jak ktos mowi ze zrobil remont powstaje pytanie jaki ?

Jezeli przyjac ze wymienione zostaly wszystkie czesci na nowe oryginalne to nie ma prawa olej dostawac sie na swiece i byc wydmuchiwany przez tlumik.

Chyba ze kompletny laik robil remont i ustawil w naprawianym cylindrze wszystkie pierscienie w jednej pozycji.

Natomiast jesli wstawione zostaly znane mi z opowiesci junakowych pierscienie Motus to nalezy spodziewac sie kompletnej kaszany w silniku za 500km, albo jeszcze wiekszego spalania oleju za 1000 km ( zalezne od rodzaju pierscieni ).

Jezeli mam komus dawac jakas rade to musze wiedziec na czym stoje, wiekszosc uczestnikow forum przedstawia swoje problemy w taki sposob ze najpierw trzeba sie zabawic w detektywa by odkryc jakie skroty ( zwykle finansowe ) zostaly zrobione przy takim remoncie.

Jak tego nie wiem to nigdy zadnego bledu nie znajde bo jasnowidzem nie jestem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki i pierścienie oryginlane kawasaki - cena 800zł komplet. Szlifowanie cylindrów pod te tłoki w firmie od 20lat zajmującej się tą zabawą. Uszczelniacze zaworowe nowe z firmy Larsson Polska. Ale uszczelniacze nie są przyczyną bo po zamianie głowicy na inną temat jest bez zmian.

Czy jest możliwe aby ciśnienie oleju pod tłokiem mogło być zbyt wysokie. Trzeba jednak pamiętać, że to się dzieje tylko w jednym cylindrze. Drugi chodzi bez zarzutu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie blok silnika odpowietrzany jest przez tunel lancucha rozrzadu przez separator i waz gumowy laczacy szczyt glowicy z air boxem.

Trzeba sprawdzic czy nic tam nie jest zapchane, bo z tego co piszesz to rzeczywiscie zagadka.

Chyba ze tak jak pisalem ktos popelnil blad instalujac pierscienie na tloku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze kompletny laik robil remont i ustawil w naprawianym cylindrze wszystkie pierscienie w jednej pozycji.

 

Pierscienie podczas eksploatacji i tak sie obracaja w rowkach(oczywiscie nie duzo), bo nic je nie ustala.Tak ze moze sie zdarzyc sytuacja ze ustawia sie zamkami w rzedzie. Jedynie w dwusowach pierscienie sa ustalone kolkami. Fakt ze podczas skladania w 4T nie powinno sie ustawiac pierscieni zamkami w jednym rzedzie. Ale jesli wszystko jest nowe i po szlifie i luz na zamkach na przyslowiowa zyletke to nawet jakby pierscienie ustawic w rzedzie to moim zdaniem nie powinien sie zbytnio olej przedostawac (na pewno nie w takich ilosciach ze zalewa swiece)

 

[ Dopisane: 14-11-2005, 18:45 ]

chyba ze podczas skladania popekaly komus pierscienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to na pewno olej? w jakim stanie masz gaźniki? kiedy były czyszczone, regulowane?

w moim sprzęcie trzy świeceh mam poobklejane czarnym nagarem, jak popuściłem wydech, to miałem obrzygane kolektory jak mi się wydawało olejem, a na drugi dzień nie było śladu - niespalone paliwo - jest to wina gaźników, w zimie czyszczenie i regulacja, a na wiosnę już tylko jazda

sprawdź gaźniki! a potem pierścienie jak pisał Adam M.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...