Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

Widze temat olejow ciagle "GORACY" mysle ze i oleje polskich rafineri nie sa zle a moze nawet czasami lepsze?!poza tym baza przewaznie lub zawsze jest taka sama,moze latwiej poszukac polskich zamiennikow niz kombinowac z obcymi,chociaz rynek jest nasycony roznymi produktami nawet zagranicznymi tak ze mozna w sumie przebierac jak w ulegalkach!Ja leje do silnikow 20W50 sintetic silkolene technology od FUCHS,przekladnia pierwotna 10W50 Sintetic Platimum z ORLEN,i do przekladni 80W90Hipol GL-4,silniki i podzespoly smigaja jak nalezy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal nie rozumiem po co te kombinacje :)

No bo napisał Robert J. " .......nastąpi zużycie ścierne w obszarze styku powierzchni uszczelniających". No i chyba po to wszyscy kombinują. Ja tam ekspertem w olejach nie jestem ale czytając forum można dostrzec ze jest podzielone na zwolenników oleju od HD i zwolenników Amsoila, RevTecha itp itd

 

A ja sobie siedzę miedzy młotem a kowadlem i ni cholery nie wiem co wybrać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej olejem,a ja chcialbym polecic to,z reszta kiedys juz o tym wspominalem

http://allegro.pl/k2-militec-1-250-ml-uszlachetniacz-oleju-oryginal-i3508760364.html

stosuje ten dodatek od dluzszego czasu

Edytowane przez BLACKY4

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest jak z dyskusją "odpalać w zimie czy nie odpalać"? Bo jeśli tak to może się okazać, że końca dylematu nie ma ;)

 

Własnie podobnie miałem napisac.

Jakim cudem można nawalić 11 stron postów na temat samego oleju... tak, specjalnie pisze nawalić...

Motory 1990 i 2008 to 2 zupełnie rózne sprzety. I o ile 1990 wytrzyma Superol, Kujawski czy ATFa o tyle 2008 juz nie...

Chyba ktoś tu nie wyłapał subtelnej róznicy która gdzies wczesniej napisałem... co innego jest stosowac olej 20W 50 do sprzęgła (on się nadaje) co innego SAE 50 do sprzegła (się nie nadaje) a co innego ATF do sprzegła który wg mnie tez się nie nadaje... w sprzetach po 2006 roku z racji zmienionej budowy (zdecydowanie gorszej niż stara) tego podzespołu. Panowie, nie łapiecie niuansów bo nie zaglądacie do srodka...

2008 jest na tyle chu*owo zaprojektowany ze predzej czy póżniej pusci... pewnie skrzynka tez jest wrażliwsza od EVOkowskiej (TC ma ją do 2006 a Dyny do 2005).

Najgorsze jest to, że nie ma tu już zadnej merytorycznej dyskusji... tylko same cytaciki od stron producentów, gdzie każdy z nich pisze, że jego olej jest "najlepsiejszy"...

Aby coś powiedzieć o olejach... trzeba jeździć i grzebać... ilu tu jest takich? 2? 3? jerry, piter, Adam M. , Kodi... ktoś jeszcze??? Robi ktoś tu jeszcze ponad 10 000 km rocznie i przy tym sam grzebie w swym sprzecie??? Przepraszam oczywiscie, jesli kogoś pominąłem...

Zejdzmy na ziemię... internet nie jest mekką wiedzy... a doswiadczenie i jazda...

Wpadają tu ludzie piszą co sobie wlali, ale proszą o pomoc... a potem rozpoczyna się dyskusja... z której wychodzi, że nie mają czasu jeździć... są specjalne smarowidła do zabezpieczania stali podczas jej magazynowania...

Olej silnikowy przeznaczony jest do silników których się używa... :biggrin:

A najlepszym z tych olejów jest olej syntetyczny. Waznym jest tez czystości podczas wymian i sam filtr oleju... to są silniki rolkowe... nawet czystość samego zbiornika oleju na spory wpływ na trwałość łozysk tocznych.

:biggrin:

Czytajac wiekszość postów można odniesć wrazenie, że AMSOLI jest lekarstwem na wszystko... kupiłem sobie flaszkę... popijam, i czuję się coraz gorzej...

 

 

a to nie jest tak, że tego typu wynalazki nie powinny być stosowane w starszych nieprzystosowanych do luksusów mechanizmach? Bo ja bym się bała, że z tego dobrostanu mu odbije coś :D

 

Hm... jeszcze tego nie wiem. Adam M. już to wie. Mi się zmieni za pare miesiecy... i wyrobię sobie swój własny pogląd...

 

I tak na koniec, aby coś dodac merytorycznego... :wink:

Wiecie ze Mobil zrobił 20W 50 do HD? Trochę drogi, ale już jest... :biggrin:

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_V-Twin_20W-50.aspx

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu ja zdaje sobie sprawe z tego ze HD caly czas kombinuja bo jak sami przyznali oni teraz to sprzedaja sposob na zycie i jego filozofie wiec placisz za to-chwyt reklamowy z amerykanskich folderow i zlotow milosnikow HD-motocykl natomiast dostajes gratis-i to jest wkurzajace bo w tej cenie patrzac na moja EVO1990 a nowa Electre to.........sam wiesz jak to wyglada!i jeszcze te "sprytne"patenty,oslabiane celowo elementy-chiny chca dogonic czy jak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Mariuszu... ekonomia. Redukcja "zbednych elementów"- i "wykorzystanie" "pseudo uszczelniaczy" jako uszczelniaczy.

Napisze wiecej jako bonus... te "pseudo uszczelniacze" mają materiał nie dostosowany do ATFa który parcieje - (tu celny post Roberta J.) jednak z tego co zauwazyłem element ten jest stosowany w dwóch wersjach które róznią się kolorem... jeden kolor sprawdziłem i ... nie działa... drugi... niestety jeszcze nie... ale może z czasem przyleci cos rozkraczonego.

W 2008 sa części firm japońskich... gdzie robionych.. nie wiem.. z resztą w tych nowych HD jest coraz to więcej filigranowej "japonii"... w starszych króluje mysl amerykańska ( irlandzka) podparta tylko japońską dokładnościa. W Shovlu masz generalnie wszystko made in USA i jeździ to jak jeździ... itd, itd...

Z resztą Shovel to inna liga... to sprzęt nie dla każdego...

Fajnie, bo generalnie maszyna filtruje i oddziela... rodzaj właściciela... niechcący pokazując kto kim jest... :rolleyes:

Mały przykład... po za tematem HD- czyli taki Off Topik...

http://www.sokoly.com.pl/articles.php?article_id=75

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, no to jesteś debeściak, bo nawet wujek google wymięka w PL jak sie mu wpisze numery (np. ph7022) championa do HD :biggrin:

Co do świec, to niedawno kupiłem okazyjnie 4 sztuki Championa RN12YC MADE IN USA za 40 zł.
Zatem świec mam na jakiś czas zapas tymbardziej że nie jeżdzę jakoś dużo ;)

A co do filtrów, to tak jak wspominałem, ja pracuje w hurtowni moto jako kierowca, i wożę części po warsztatach/sklepach, i nie widziałem by ktokolwiek z nich handlował Championem, mam nawet kumpla który pracuje we FOCIE (która notabene upadła) i oni mają np. świece Championa, ale filtrów już nie :biggrin:

Co do małego, to pewnie że biorę od niego, tymbardziej że mam do niego w jedną strone raptem 25 km tylko.

Ja olej zmieniam raz w roku, bo nie przekraczam 3 tys. km w sezonie (wiem, marny ze mnie jeździec ;) :laugh: ).

Do silnika wlałem minerał HD 20W50 (DINO oil :biggrin: ).

Za to do sprzęgła (i tu sie zastanawiam czy nie żałować, po tym co Fisu napisałeś :huh: ) RED LINE V-Twin Primary Case (syntetyk) , stety/niestety jak sama nazwa wskazuje : czerwony.

Oczywiście przy okazji był naciąg łańcucha, czyszczenie kapy i zmiana uszczelek, oringów na nowe, z firmy MotorFactory.

 

W skrzyni też wlałem Redline tyle że do skrzyń, czyli V-Twin transmission oil shockproof.

 

Dodam że zarówno sprzęgło, jak i skrzynia pracują moim zdaniem świetnie, skrzynka napewno lepiej niż na tym co było poprzednio, mniejsze trzaski, nic nie zgrzyta, łatwo się zapina biegi, sprzegło nie piszczy, i luz wbijam jak chcę z 1 na postoju, bez przegazówek (z dwójki już trudniej, ale tak już było od początku odkąd go mam).

Czy mimo to, powinienem zmienić na jakiś minerał/syntetyk 20W50 lub wlać jakiś olej dedykowany do Primary ? (RevTech, Belray).

 

A jak już przy olejach jesteśmy, to powiedz Fisu, czy olej powinno się zmienić przed zimą ?

Ażeby te kwasy/szlamy ewentualne, osady nie siedziały w silniku przez pół roku, i żeby po zimowaniu odpalił na świerzym oleju od razu ?

 

A co do mobila syntetyka V-twina 20W50 to wiele czytalem o nim na zagranicznych forach, sporo amerykańców go zalewa do EVO i TC.

 

 

A właśnie, co do tych 20 zł, to i tak Ci wiszę już dobrą flache za to co mi tutaj pomogłeś :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmieniać olej przed zima.

 

Jak olej jest do primary to bedzie ok. W tym przypadku kolor nie ma znaczenia.

Nie znam Red Line, ani Bel Raya. Choć Bel Raya mam na półce, podobnie jak AMSoila, ale staram się nie mieszać płynami.

Leje poprostu taki olej na jakim ktoś lata lub chce latać. Osobiscie lubię Mobila, ale nie mam go w swych Harleyach... na razie. ;)

Porady dla uzytkowników nt. olejów, filtrów czy swiec raczej nie wychodza radzącemu na dobre... zatem tą kwestię staram się pozostawić samemu uzytkownikowi.

Po za tym nie uwazam się w tym temacie za debeściaka... ten przymiotnik przypisałbym raczej Adamowi M. ;)

Sam korzystam z jego postów... :cool:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Też tak słyszałem, jeszcze jeżdząc intruderem, że dobrze jest właśnie zmienić olej w silniku przed zimą.

Co do tego Red Line'a Primary, link już powinien działać : http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=120

Niemniej specyfikację ma taką :

 

API Service Class: GL 4
Viscosity Grade: SAE 70W80

 

Czyli jak przeciętny olej do samochodowej manualnej skrzynii z mosiężnymi synchronizatorami (np. VW do 2000 roku).

Dobrze, że kolor nie ma znaczenia bo jest czerwony jak sok z malin :biggrin:

 

I nie ukrywam że odetchnąłem z ulgą, że nie muszę zmieniać tego oleju w sprzęgle :laugh:

 

Syntetyka do EVO nie zalałem jednak, z racji tego że przeglądawszy zagraniczne fora, część userów żaliła sie że na syntetyku mają prawie zerowe ciśnienie oleju na wolnych, jak i rzekomo silnik im zaczął głośniej pracować, dlatego jednak odpuściłem sobie AMSa MCV i zalałem fabryczny minerał H-D.

 

Z tym debeściakiem to nie przesadziłem ;) niemniej oczywiście również Pana Adama zawsze chętnie czytam i korzystam z jego porad (nie posłuchałem Go jedynie w przypadku zalania MCVa do EVO) :biggrin:

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"(nie posłuchałem Go jedynie w przypadku zalania MCVa do EVO)" - ja tez... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

 

"część userów żaliła sie że na syntetyku mają prawie zerowe ciśnienie oleju na wolnych,":

to całkiem mozliwe :biggrin: . Domyslam się nawet dlaczego... i raczej nie jest to wina tylko i wyłącznie rodzaju oleju. To dość złozony problem i sporo pisania... Ale tak pokrótce...
Problemowi braku ciśnienia w EVO postanowiłem się przyjrzec blizej... zrobiłem sobie w lipcu labolatorum z garażu i dokładnie to przetestowałem pod tym katem (na ile mi pozwoliły moje narzedzia i wiedza).

Zająło mi to sporo czasu (około 2 tygodni, silnik rozbierałem gdzieś z 5 razy z tym że 2 razy musiałem go wyjać z ramy aby go wybebeszyć na maxa) teraz jest faza testów no i czekam na niskie temperatury aby objąc całość problemu.P

 

Przy 220- 230 st. F temp. oleju, zajebiscie gorącym silniku i OEMowej pompie z OEMowymi podzespołami, cały silnik w tolerancji fabrycznej (sprawdzany bardzo dokładnie w temp. 20st. C otoczenia z dokładnoscią pomiaru 0.002mm) pomiar wykonany po 5- 10 minutach postoju silnika w upale (ważne!!!), obroty silnika w okolicach 350 do 500- cisnienie oleju nie mniejsze niż 10 PSI. Nie ma chu*a... tyle mu wystarczy. Przy obrotach 2000 - 22 PSI. Dodam, że przy 25-28 PSI działa juz przelew.

Przed przeróbkami- 0- 5 PSI na wolnych 800- 850 obr., 15 PSI przy 2000 i 22PSI przy 3000 obr. i to taka kicha wyobraźcie sobie na nominalnym silniorze!!!

Od 4 PSI świeci kontrolka oleju.

Generalnie jestem zadowolony i osobiscie uwazam, że EVO oleju nie brakuje... :)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...