Gość Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Benzynę lotniczą tak zwaną wtedy "białą" używaliśmy do mycia silników (mam jeszcze trochę). Teraz silniki można robić w białych rękawiczkach, nie chcielibyście widzieć jak kiedyś wyglądał przeciętny silnik wyjęty do kapitalki. Najpierw było skrobanie śrubokrętem płaskim nagromadzonego nagaru, potem ropowanie, a na fajrant białą benzyną do sucha. Było to moje główne zajęcie jako srywaka. Teraz oleje to są miód malina w porównaniu do tego co było kiedyś. Więc czy wlejecie Amsoil, Mobil czy inny zgodnie ze specyfikacją to jest superbombafantastik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 też się naskrobałem... ;-) a jak nie było odpowiedniego oleju do dyfra to mieszało się olej ze smarem - tzw. wg uznania ;-)) by nie puścił po obręczy..dokładnie Robert J. teraz oleje jak kryształ, prawie mozna pić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roadking Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 ja leje to co instrukcja mowi i jestem zadowolony, po co kombinowac. Wymieniac olej na czas razem z filtrami i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stev Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witam forumowiczów, posiadam softaila twincam 96. Ostatnio jeżdżę b. rzadko. Czy ktoś jeździł na olejun midland-motorcycle-sae-50? Czy lepiej dać sobie spokój z tym i zalać Amsoil 20W50? I jeszcze pytanie dotyczące filtra oleju. Oryginał czy zamiennik? np. K&N czy Hiflo, a może znacie jakieś inne b.dobrej jakości. Powiem szczerze, że przy moich przebiegach rocznych rzedu 1500-2000 myślałem nawet żeby zalać go PLATINUM Classic Diesel Synthetic 5W-40, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedź.Aha jeszcze jedno czy znacie dobrego,uczciwego i sprawdzonego mechanika w ok. Katowic, Gliwic, Częstochowy. Proszę o namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Oleje Midland polecę w ciemno. Kiedyś to była marka Quaeker State tyle, że znak QS został sprzedany a fabryka robi olej pod nazwą Midland. Ja używam tych olejów w autach przez kilka dobrych lat i miałem okazję porównywać silniki w środku po Castrolu i po |Midlandzie. Następna wymiana w motongu też już pójdzie Midland.Daruj sobie Platinum itp... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Panowie, czy do HD to chodzi o tego midlanda ? http://www.olejemidland.pl/sklep/mineralny-olej-silnikowy-midland-motorcycle-sae-20w-50-butelka-1-litr/45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stev Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Nie - ten to minerał, ja miałem na myśli to: http://www.olejemidland.pl/sklep/syntetyczny-olej-silnikowy-midland-motorcycle-sae-50-butelka-1-litr/49, ale sciągnąłem sobie karte charakterystyki ze strony producenta http://www.oelbrack.ch/pdf/21715_motorcycle_50.pdf i kartę Amsoil 20W50 http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2090.pdf. Chyba na papierze AMS dużo lepiej wygląda, choć Midland to mniej niż połowa ceny AMS. Monter masz racje, PLATINIUM sobie daruje. Tak sobie jakoś wymyśliłem , że jak mało jeżdżę to cobym nie wlał syntetycznego będzie dobrze, ale chyba jestem w błędzie. A co z filtrem? K&N, Hiflo, inny czy lepiej oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 (edytowane) Aha o ten Ci chodzi, ale to olej typowo letni, na wiosne i jesień będzie stawiał duże opory chyba.Co do filtra, ja mam EVO, i wrzuciłem oryginalny filtr, bo chodzi o filtrowanie, w mikronach, i zawór, EVO ma całkiem inaczej to niż TC. Edytowane 18 Sierpnia 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Hm.. to TC ma inaczej niż inne HD, nie odwrotnie... :biggrin:Filtr OEM, Rev Tech, K&N, Champion. Hiflo odpusc to dobre do panewkowców.I uwazaj aby Ci sprzedali do TC... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Fisu : dzięki, dobrze wiedzieć co do filtrów, żeby Hiflo nie wrzucać, w sumie nawet nie miałem takiego zamiaru, wrzucałem go do Intrudera :)Jeśli idzie o inne niż OEM to pewnie wybrałbym K&Na lub Championa.Bo rozumiem że ten K&Na spełnia te "wymogi" dla EVO. I jak już przy tym temacie jesteśmy, to wytłumacz mi Fisu dlaczego w Dynach fabrycznie stosowano długi filtr oleju, a w sofcie krótki ?Oczywiście nie muszę wspominać że długi do EVO jest już nie produkowany, i dlatego wrzuciłem krótszy dla niby Softa...Czy ma to związek z lepszym chłodzeniem zbiornika oleju w sofcie (z racji jego umiejscowienia) , a gorszym w Dynie, i dawali dłuższy filtr żeby niejako "robił" za chłodnicę oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Nie wiem. Nigdy sie tym nie interesowałem dlaczego tak robili. Ja stosuje do wszystkich moich Softów długi filtr Championa.dlaczego? Ano dlatego, ze pieknie podtrzymuje wtyczke alternatora przez rozłaczeniem i niepotrzebnym rozczarowaniem w trasie.Nawet nie mam pojecia ze jakis tam wg Ciebie długi filtr jest juz nie produkowany. U mnie sa na polce od jakichć 4-5 lat, pasuje, działaja... moze nawet i lepiej chłodza olej, mozliwe ze maja tez i inne zalety, jak mniejsze opory czy coś tam. Ale generalnie mam to w dupie. trzymaja wtyczkę i ładniej wygladaja od krótkich... i to jest dla mnie najwazniejsze... :wink: Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 (edytowane) O widzisz, dzięki :)Pisząc o nieprodukowanych długich do EVO, miałem na myśli oryginały.Bo zamienniki oczywiście są.Ja założyłem krótki, taki jaki jest niby dedykowany do softa.I masz rację odnośnie wtyczki od altka. No i niby dłuższy filtr jest lepiej schładzany przez pęd powietrza szczególnie w trasie, więc teoretycznie ciut lepiej chłodzi olej ;)Btw. możesz podać numer tego długiego filtra z Championa ? Edytowane 24 Sierpnia 2013 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Niestety nie mogę edytować.Ok, więc numery już mam, zarówno długi jak i krótki, ale Fisu gdzie Ty się w nie zaopatrujesz ?Z tego co widziałem to filtry championa w polsce są niedostępne albo BAAAAARDZO ciężko :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Etam cięzko... sklep z częsciami do samochodów osobowych praktycznie byle jaki lub dealer Yamahy... :biggrin: Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 To mnie zaskoczyłęś bo pracuje w hurtowni moto i mam kontakty w innych i zarówno AD, jak i StachMot czy też Fota nie mają filtrów Championa...InterCars ? tam też nie widziałem.A po sklepach moto to wożę towar codziennie i nie widziałem by jakikolwiek miał filtry championa w ofercie.BTw. nawet google wymiękają jak wpisuje numer filtra do HD i żeby wyszukało w polskim języku :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.