Skocz do zawartości

Czy to możliwe?(łańcuch rozrządu)


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że to możliwe ale tylko w totalnie zaniedbanym złomie a wykluczone w normalnie serwisowanym motocyklu.

Łańcuszek mógł przeskoczyć ponieważ dużo wcześniej w tym silniku był do wymiany napinacz łańcuszka rozrządu.

Już kiedyś pisałem że można próbować wytrzeć szkłem dupe tylko zachodzi ryzyko skaleczenia zwieracza.

Ostatoie pytanie w tym temacie :

A dlaczego skleiło się sprzęgło ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze Gredzio leje olej do konserw Orlen Lubilo czy jakos tak :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze Gredzio leje olej do konserw Orlen Lubilo czy jakos tak  :roll:

 

Od razu mowie ze to nie mi przeskoczył tylko w Yamasze XJ550 (ponoc w dobrym stanie). A sprzegło to chyba skleja sie zawsze jak olej jest zimny (np motocykl stoi cała noc w garażu). Pozatym nadal leje Lotosa 10W40 semisyntetyka taki jak był lany.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło nie ma prawa się sklejać a ten olej raczej do motocykli się nie nadaje.

Mam dle Ciebie propozycję :

Skontaktuj się z koncernem który produkuje ten olej i poprostu zapytaj czy możesz go bezpiecznie stosować w silniku motocykla i czy koncern pokryje koszt naprawy jeżeli dojdzie do awarii silnika.

Po otrzymaniu odpowiedzi wznowimy dyskusję.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dle Ciebie propozycję :

Skontaktuj się z koncernem który produkuje ten olej i poprostu zapytaj czy możesz go bezpiecznie stosować w silniku motocykla i czy koncern pokryje koszt naprawy jeżeli dojdzie do awarii silnika.

Po otrzymaniu odpowiedzi wznowimy dyskusję.

http://www.lotos.pl/produkty_opis/rodzina-lotos_2.html

Jakos nie pisza nic o stosowaniu w silnikach motocyklowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także uważam, że przeskoczenie łańcuszka rozrządu świadczy tylko o złym stanie motocykla a juz napewno o złym stanie napinacza. Co do olejów juz sie wypowiadałem ale powtórzę: nie poto ktoś wymyslił oleje motocyklowe aby udawadniać że są lepsze od samochodowych dla silnika motocyklowego. Ktos nad tym siedział i przeprowadził stosowne badania wiec uważam, że udowadnianie iz olej samochodowy tez się nadaje jest bezcelowe. Oczywiście zapewne silnik przeżyje olej samochodowy tylko poco to udowadniać? Tak samo mozna udowodnić że silnik przeżyje jazdę na mieszance gazoliny, benzyny nafty i oleju silnikowego. Przeżyje (ostatnio widziałem nawet jak taki silnik pracuje :) ) tylko jak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym nadal leje Lotosa 10W40 semisyntetyka taki jak był lany.

Paweł chyba nie o tym motocyklu mówimy bo to nie jest olej motocyklowy jak twierdzisz a skończony napinacz taż nie świadczy o dobrym stanie czy zadbaniu o motocykl.

Aby łańcuszek mógł przeskoczyć to napinacz się skończył dawno temu czyli jak dbał tak ma.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, ale jest mowa o zupełnie innym motocykl, zgadza się. Obiektem jest Yamaha XJ550. Łańcuch istotnie był do wymiany, o czym mówiłem właścicielowi. Ale nie wieszajcie psów na nim, bo naprawdę dba o motocykl jak mało kto. Nawał bym to wypadkiem przy pracy. Jeszcze nie wiadomo, co się stało, więc dajcie sobie chwilę na wstrzymanie.

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł nie wieszamy psów na człowieku tylko jeżeli mu jako mechanik mówiłeś o łańcuszku to sam teraz jest sobie winien.

Bardzo często mam podobne przypadki ale ja często ostrzegam, że trzeba pomyśleć o wymianie i zapisuję sobie stan licznika lub mówię o natychmiastowej konieczności wymiany a decyduje oczywiście właściciel motocykla. Złości mnie tylko chęć oszczędzania na oleju kilku złotych a po awarii wieszanie psów na warsztacie który rzekomo czegoś nie dopatrzyl.

 

[ Dopisane: 24-10-2005, 13:14 ]

Paweł już sprawdził.

A więc wszystko jasne. Łańcuch rozrządu na maxa wyciągnięty ale nie przeskoczył. Kompresja jak w nowym na wszystkich garach.

Teraz tylko sprzwdzi dlaczego nie odpalał.

Panika skończona zaczynają się wydatki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja w KLR rowniez musze mysle o lancuszku :twisted: ale kasy malo i nie wiem kiedy go zmienie niedlugo sprawdzanie luzow zaworowych to sprawdze jak wyciagniety jest lancuszek (wedlug danych z manuala)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, teraz ja.

Witam wszystkich.

Moto o ktorym mowa to moj sprzet, serwisuje go tak jak tylko pozwalaja mi na to mozliwosci finansowe i jesli daje rade to robie dla niego co najlepsze.

Tak jak napisal Andrzej rozklejalem sprzedlo i jak gibnalem go do tylu to ruszyl silnikiem zanim sie rozkleilo, jesli chodzi o moj olej to uzywam Mobila 15W50 polsyntetyka motocyklowego. Łancuszek kupie na dniach. Czekam na dalsze wiadomosci co do stanu moejego smigadelka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen u Olka lancuch do KLR-rki nie jest drogi- znacznie drozsze sa koszty remontu silnika po urwaniu sie lancucha- pamietaj tez przy wymianie sprawdzic napinacz- bo z tego co pamietam potrafi sie przedwczesnie zuzyc.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki lancuch wybrac Tourmax czy D.I.D slyszalem tez o jakis Tiger ( a moze to bylo Tourmax) czy cos takeigo znajomy do KLR 600 kupowal dal chyba niecale 200 zl lancuszki te ponoc montowane orginalnie w kawie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...