Gość kojotkurier Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 co do kleji to jest cos takiego jak chester metal to angielski produkt firma ma przedstawicielstwo i to chyba jedyne w poznaniu drogie sa produkty ale skuteczne jest to metal molekularny i jest go pare roznych rodzaji w zaleznosci od zastosowania ja bym swoje kroki skierowal do jakiegos warsztatu ,jakiegos powazniejszego gdzie mozna by bylo dostac takie tulejki w postaci sprezynek jest to dosc skuteczny sposob na naprawe gwintu lecz najskuteczniejszym sposobem bylo by udanie sie do warsztatu slusarskiego i zamowienie tam wykonania takich samych spilek o tej samej dlugosci lecz nadole o dwa minimetry wiekszy gwinti najlepiej zeby byl jakis drobno zwojowy naprzyklad jesli oryginalne szpilki byly osadzone w bloku na gwintach 8mm to ja bym zastosowal tam 10x1,25 no lub zwykla metryczna 10'' pozdrawiam i zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Nie łudź soę że znajdzie sie cudowny klej i ci to naprawi. Przy dociaganiu glowicy znowu szpilka wyjdzie :-) . A te inne kleje do srub to sa takie ktore zapobiegaja sie odkrecaniu srub (dajesz kropelke na srube, wkrecasz i trzyma dosc mocno), ale gwint musi byc zdrowy. A jezeli ci tokarz bedzie dorabial szpilke stopniowana no to niech dobry material poszuka :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Są w sprzedaży takie wkrętki z drutu przypominające sprężynę niezła sprawa polecam To się zowie HeilCoil i jest stosowane z powodzeniem w naprawde wyżyłowanych maszynach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Stosuje to na codzien :lol: tylko pamietaj do kompletu helicoil musisz miec specjalne gwintowniki, ktore powinny byc w komplecie takiego zestawu :!: I jeszcze jedno po zalozeniu tego ustrojstwa pamietaj, ze tego sie juz nie gwintuje :!: :!: :!: Jest to super skuteczne i wymienialne tak wiec zalatwi sprawe do konca...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Tak, ale wydaje mi sie ze latwiej jest zrobic to w warsztacie ktory uzywa Helicoil na codzien niz robic to samemu jak sie tego do tej pory na oczy nie widzialo.Poza tym komplet gwintownikow i sprezyn kosztuje w miare drogo, przynajmniej u mnie i oczywiste ze nie wykorzystasz wszystkich rozmiarow - taki zakup ma sens dla warsztatu a nie prywatnej osoby.W mojej Suce wszystkie gwinty do srub trzymajacych pokrywe zaworow sa zrobione w ten sposob i mialem okazje sprawdzic ze gwint jest 2x mocniejszy niz ten w japonskim duralu.Polecam - z wielu wzgledow lepsze niz tulejki i stopniowane szpilki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawit000 Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Jest jeszcze klej "Loctic" ja tam wklejłem na niego tylko niepamiętam oznaczenia odrkęcić go można ale jak sie podgrzeje palnikiem tylko niepamiętam na ile to było stopni chyba 500 - 600 tylko w pizdu drogi ten klej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 15 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Dobra chlopaki dzięki za pomoc, reasumując to jaki sposób jest najleprzy ogulnodostępny i wmiare tani? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Popytaj w warsztatach samochodowych tak jak radzi Adam o reperatury do gwintów typu Helico lub Wurth. Jakiekolwiek rozwiercanie nie ma sensu ponieważ dorabiane na tokarce szpilki i tak nie utrzymają tego mocowania a zniszczysz sobie blok silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 15 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 To nie jest w bloku, to jest w cylindrze i tam się wkręca te szpilki, ale to mało ważne najpierw sprubuje nagwintowac tradycyjnym sposobem i zobaczymy co to da jak nie da nic to poszukam takiej reperaturki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Jest jeszcze klej "Loctic" ja tam wklejłem na niego tylko niepamiętam oznaczenia odrkęcić go można ale jak sie podgrzeje palnikiem tylko niepamiętam na ile to było stopni chyba 500 - 600 tylko w p**du drogi ten klej Chodzi zapewne o LOCTITE. Ta firma robi sporo różnych specyfików (wcale nie takich drogich). Musiałes użyć "czerwonego" Loctite i jego rzeczywiście jest problem odkręcić ale już "niebieski" odkrecisz zwykłym kluczem. A ten HeilCoil ile to kosztuje? I gdzie to można dostać? I najważniejsze czy dorobię też gwint calowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 To nie jest w bloku, to jest w cylindrze i tam się wkręca te szpilki, ale to mało ważne najpierw sprubuje nagwintowac tradycyjnym sposobem i zobaczymy co to da jak nie da nic to poszukam takiej reperaturki .Nieistotne czy w bloku czy w cylindrze bo to ten sam materiał, a jak spróbujesz teraz nagwintować innym gwintownikiem to zapomnij o naprawie Helicolem bo już otwór będzie za duży.Nowy cylinder do tego silnika kosztuje sporo i warto podejść do naprawy gwintów poważnie.Nie słuchaj podpowiedzi niektórych pseudofachowców o możliwości toczenia nowych szpilek z innym gwintem bo nawet wytoczony z twardego materiału gwint jest gówno wart w porównaniu z gwintem walcowanym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Zalezy jaki zestaw kupisz. Wbij w google `Helicoil` i poczytaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 15 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Piotr Dudek sprubuje nagwintować nie większym gwintownikiem ale takim jak szpilka(M8), ale z moich obserwacji wynika ze niewiele to da, gwiny jakies tam jeszcze są nie są jeszcze wyjechana do samego końca ale są już takie jakby spłaszczone, i teraz zasadnicze pytanie gdzie i za ile kupie ten Helicoil ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadek250 Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Proponuję użycie kleju Loctite, ale przed użyciem dobrze odtłuścić gwinty i szpilki, najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej i zostawić na 24 godz. U mnie zdało egzamin a jak się nie powiedzie to zawsze możesz rozwiercić na grubszą szpilkę. Reperatury w postaci sprężyn, o których mowiono na 4um są okropnie drogie i trudno dostępne. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Reperatury w postaci sprężyn, o których mowiono na 4um są okropnie drogie No tu się mogę zgodzić - do najtańszych nie należą. i trudno dostępne Tu zgodzić się nie mogę bo są że tak powiem "od ręki". Dla niedowiarków:http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c4&c=ec...79e2e7e7bacc9f2Tanio to to nie jest, ale jeśli już robić to porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.