Skocz do zawartości

roynice dźwięku V2-R2 oraz V4-R4


dofo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A moje rzędowe dwa cylindry poj. 850 ccm pierdzą jak komarek!

DragStar 650 V2 rob dum dum. Tak więc zgadzam sie z dofo, że różnica jest ogromna. I dalej nie wiem czemu.

 

Przy okazji, czy TDM 850 z lat >1996, gdzie czopy przestawione są o 90 stopni daje dum dum, jak V?

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powodem też jest konstrukcja wału korbowego, a szczególnie kolejność zapłonów w poszczególnych cylindach. Np. R4 z wałem korbowym tradycyjnym (jak np. od Poloneza) będzie chodził jak szlifierka (bez obrazy, też lubię ten dźwięk)

To juz bardzo blisko prawdy. Oczywiscie zalezy od kolejnosci zaplonu a dokladniej czy garki odpalane sa w rownych odstepach czasu czy nie, W V-kach odleglosci miedzy zaplonami zaleza generalnie od kata rozchylenia zylindrow. Ale producenci aby poprawic dzwiek stosuje jeszcze przesuniecia katowe na wykorbieniach.

ale gdyby wał korbowy tak: dwa wykorbienia w górze i dwa kolejne w dole, to wówczas dzwięk będzie zbliżony do V2. I tak dalej...

o nie, to nie tak, nawet jesli dwa garki sa w gorze to w innych fazach i nie sa jednoczesnie odpalane. Nawet gdyby tak bylo to bys mial dzwiek R2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdyby wał korbowy tak: dwa wykorbienia w górze i dwa kolejne w dole, to wówczas dzwięk będzie zbliżony do V2. I tak dalej...

A co by to dało w porównaniu do tego takiego utawienia http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Wal_korbowy.png ? Bo sądze że nic. Dzwiek by sie nie zmienił bo zapłony na poszczególnych cylindrach były by co 180 stopni i tak by wył jak szlifiera.

Jeśli natomiast zapłon byłby na dwuch cylindrach w tym samym momencie to wał przenosiłby nierównomiernie obciażenia na łożyska (panewki). Jesli miałby być na dwuch cylindrach jednocześnie to lepiej żeby wał był standardowy bo przynajmniej łożyska by nie cierpiały z powodu obciazenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co by to dało w porównaniu do tego takiego utawienia http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Wal_korbowy.png ? Bo sądze że nic. Dzwiek by sie nie zmienił bo zapłony na poszczególnych cylindrach były by co 180 stopni i tak by wył jak szlifiera.  

Jeśli natomiast zapłon byłby na dwuch cylindrach w tym samym momencie to wał przenosiłby nierównomiernie obciażenia na łożyska (panewki). Jesli miałby być na dwuch cylindrach jednocześnie to lepiej żeby wał był standardowy bo przynajmniej łożyska by nie cierpiały z powodu obciazenia

 

Czyste teoretyzowanie to było. Żaden przytomny konstruktor nie odważyłby się na taką konstrukcję co by jednocześnie odpalały dwa cylindry obok siebie a potem dwa na drugim końcu wału. Kurewnie droga konstrukcja silnika.

Starałem się tylko dać pogląd jak za pomocą zmian położeń wykorbień wału korbowego i punktów zapłonu można osiągać różne brzmienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wszystko jasne. Ja mam pytanie o dzwiek ale z innej beczki:

dlaczego dwusów zawsze pierdzi i nie mozna zrobic nic zeby nie pierdział? Jednocylindrowy (np. WSK 175) pierdzi, R2 (Jawa 350) pierdzi, V2 (Aprilia RS 250) pierdzi, V4 (Yamaha RD 500) pierdzi, R4 (Suzuki RG 500) pierdzi. Wszystkie dwusuwy pierdzą. Od czego to zależy? Dlaczego nie idzie zrobic z nimi nic zeby nie pierdziały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odplania jednoczesnego na większej ilości cylindrów - musi to mieć mimo wszystko jakieś duuuże zyski - bo w motogp np. dukacz mimo, iż V4 opala po 2 cylindry jednocześnie,

V5 hądy tak samo (analogicznie),

kawa, yamaha - R4 - walą jednocześnie 4.

gdzie są zyski? moment obrotowy od niskich obrotów?

bo straty łatwo sobie wyobrazić w użytkowniu cywilnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dwusuwy pierdzą.

Wydaje mi się że dlatego, że co obrót wału korbowego mają wybuch mieszanki. To też i fala wydmuchiwanych spalin tworzą falę dźwiękową osiąga bardzo wysoką częstotliwość - obrazowo ilość cykli na np. 1 sekundę, czyli Hz - a co za tym idzie dźwięk nie jest basowy bo za duża jest częstotliwość.

Poza tym mówisz o małych silniczkach, to i cylindry one mają małe, więc i powstająca fala dźwiękowa ma małą amplitudę - no łopatologicznie rzecz tłumacząc: pierdolny bęben i jest głośno jak jebniesz, mały bębenek - możesz się zes*ać napierdalając w niego a i tak tak samo głośno nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym mówisz o małych silniczkach, to i cylindry one mają małe, więc i powstająca fala dźwiękowa ma małą amplitudę - no łopatologicznie rzecz tłumacząc: pierdolny bęben i jest głośno jak jebniesz, mały bębenek - możesz się zes*ać napierdalając w niego a i tak tak samo głośno nie będzie.

tu sie nie zgodze: a weź np. Dżingdżanga - 50 cm (mała pojemność), czterosów, i jakoś nie pierdzi tylko basowo chodzi, co do 500 to weź chociazby jakiegość starego czterotakta 550 - pojemność identyczna w zasadzie, 4 gary a chodzi inaczej od RG500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie wszystkie dwusuwy pierdzą. Pewnie zależy to tak samo do kształtu wału korbowego oraz rozmieszczenia zapłonów oraz w mniejszym stopniu od kształtu całego układu zapłonowego (co przy dwusuwie jest baaardzo istotne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lepiej. Ale porownywales V2 i R4, a porownaj R4 i V4. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze kazdy cylinder ma taka sama pojemnosc. VFR ma wyzsze obrotyy od CB, a basu chyba jej nie brakuje. A nawet gdyby te obroty byly rozne... to porownaj CB na 8 tys. i VFR na 8 tys. - jedna robi wzium, a druga bum :) CZEMU?! ;)

 

Bo zwykle silniki V mają większy skok tłoka kosztem jego średnicy no i przestawione czopy na wale. Daje to efekt "mocnego dołu" i robią "bum bum" :P Silniki R są raczej krótkoskokowe, za to potrafią wkręcać się na wyższe obroty i robią "wziuum" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...