Skocz do zawartości

Branie oleju itp :)


Techniacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja honda baaardzo lubi olej. Potrafi wessac 0.5 litra w 3 dni (po przejechaniu ok. 150 km). Z tego co mi wiadomo, sa 2 mozliwosci. Albo pierscienie, albo uszczelniacze w silniku ? A moze cos jeszcze ?

 

Drugie pytanie. Czy glowica w 4suwie, jest duzo bardziej skomplikowana od tej z 2suwa i czy ktos, potrafiacy wymienic pierscienie w 2suwie, poradzi sobie z wymiana takowych w 4suwie ? ;)

 

Trzecie pytanie. Czy informacja o szlifie cylindra, jest gdzies na nim wybita ? Czy trzeba to jakos sprawdzic, po ktorym szlifie jest cylinder ?

 

Czwarte pytanie. Czy pierscienie do danej pojemnosci silnika sa uniwersalne ? Czy np do mojej 125 beda pasowac pierscienie od np yamahy dt125 ?:flesje:

 

Pzdr :crossy:

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2No więc, przy 4t będzie trzeba stawić rozrząd, generalnie to powinno się mieć servce manual, ale tam chyba znaki będą. Myslę że sobie poradzisz.

 

Ad 4. Niekonicznie, może być innaśrednica tłoka itp. Sprawdź w Larssonie ile będą kosztowały pierścienie do twojego moto, a jeśli nie będzie to zawsze można dorobić czy coś dopasować

 

Ad1, Ad3 - niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ten typ tak ma moja KLR jest po remoncie i na 1000 wciagnie ok 0.8 L nie puszczajac przy tym dymka

 

same pierscienie latwo sie zaklada prosciej niz w 2t bo zamkow nie ma tzn robisz je sam przekrecajac pierscionki o 180 stopni a najlepiej miec manuala tam masz wyjasnione jak zakladac

 

no i odrazy regeneracja glowicy uszczelniacze zaworowe i dotarcie zaworow w gniazdach oddaj glowice do mechanika samochodowego zrobi ci to za grosze bo ci od moto pewnie zawolali by z 500 zl za glowice

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ten typ tak ma moja KLR jest po remoncie i na 1000 wciagnie ok 0.8 L nie puszczajac przy tym dymka

 

Raczej nie' date=' raczej napewno nie ;) Jak jade to za mna jest chmura bialego dymu :flesje: Na 1000 to ona wessa nie z 0.8L a 8+ L :crossy:

 

same pierscienie latwo sie zaklada prosciej niz w 2t bo zamkow nie ma tzn robisz je sam przekrecajac pierscionki o 180 stopni a najlepiej miec manuala tam masz wyjasnione jak zakladac

 

Z manualem jest problem, poniewaz nigdzie nie moglem znalezc do mojego modelu... Jedynie mam od nx250, ale ten jest juz chlodzony ciecza, wiec pewnie roznia sie dosc znacznie... :crossy:

Glownie chodzilo mi o sama glowice, czy duzo trudniej sie to robi niz w 2t :crossy:

 

Ad 2No więc' date=' przy 4t będzie trzeba stawić rozrząd, generalnie to powinno się mieć servce manual, ale tam chyba znaki będą. Myslę że sobie poradzisz. [/quote']

 

Moglbys cos wiecej napisac na temat "stawiania rozrzadu" ? ;))

 

Ad 4. Niekonicznie' date=' może być innaśrednica tłoka itp. Sprawdź w Larssonie ile będą kosztowały pierścienie do twojego moto, a jeśli nie będzie to zawsze można dorobić czy coś dopasować [/quote']

 

Tego sie obawialem.... :D

 

Dzieki za odp ^^ i czekam na nastepne :P))

 

Pzdr ;)

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys cos wiecej napisac na temat "stawiania rozrzadu" ?

 

Sorki, byka walnąlem - chodziło o ustawianie rozrządu. To jest czterotakt i musisz ustawić rozrząd tak by zawory otwierały się w odpowiednim momencie. Najprawdopodobniej będziesz musiał ustawić go na znakach.

Tj. wał w odpowiednim położeniu i wałki wg. znaków. Względnie możesz sam zrobić sobie te znaki - ustawiasz tłok w GMP i np. śrubokrętem robisz rysę na zębatce tylko żebyś wiedział w którym miejscu ma być.

 

Zobacz na stronie w Larssonie ile by kosztowały pierścionki do twojego moto, a jak nie to napisz - poszukam w katalogu. Jeśli nie będzie to zawsze można dorobić - są jeszcze w Polsce zakłady specjalizujące się w tym.

 

Pamiętaj że będziesz musiał zamówić jeszcze uszczelki, bo nie polecam zakładania starych. Najtaniej będzie ci zamówić samemu, bo większość firm dolicza jeszcze marże.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie larssona, do mojego moto (dokladnie - HONDA - NX 125 Transcity - 1993 r.) nie ma zadnych czesci silnikowych... :/ No coz to bylo do przewidzenia.

Co do dorabiania - to czy ten ktos dorobi dobrze pierscienie ? Chodzi mi o to, czy nie zrobi identycznych, czyli tez juz za luznych... ;)

 

Co do uszczelek > chodzi o uszczelki pod glowice ? :flesje: Domyslam sie, ze tych takze nigdzie nie znajde, wiec bedzie trzeba znalezc kogos kto dorobi :crossy:))

 

A co do znakow, to one powinny byc zaznaczone ? A samemu zaznaczac w ostatecznosci ? :crossy:)

 

Pzdr :crossy:

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... A czy przypadkiem ten silnik nie wystepował również w innym motocyklu?? Coś mi mówi że chyba od XL 125 będą pasowały części, ale pewnien nie jestem. Jak dorobi to tak że będzie dobrze, poszukaj w Dizmarze czy giełdzie motocyklowej - tam pewnie będzie sie kilku ogłaszać.

 

U mnie w Wałbrzychu jest sklep który się specjalizuje w endurkach - tłoki, nicasil itp. więc powinni coś wiedzieć - jak znajdę czas to jutro do nich podskoczę.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem XL 125- ale 1985 rok i kolejno tloki po szlifie(szlif na 4 wymiary- co 0,25), cena ok. 40 $ sam tlok+ 40 $ pierscienie+ jakies koszty wysylki+ szlif cylindra> Tylko nie jestem pewien czy to podobny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja honda baaardzo lubi olej. Potrafi wessac 0.5 litra w 3 dni (po przejechaniu ok. 150 km). Z tego co mi wiadomo' date=' sa 2 mozliwosci. Albo pierscienie, albo uszczelniacze w silniku ? A moze cos jeszcze ?

Sprawdź w następujący sposób: jeśli przy dodaniu gazu jest chmura dymu to pierścienie do dupy, a jeśli chmura dymu pokazuje się podczas hamowania silnikiem to uszczelniacze na zaworach są o kant tyłka roztrzaść, ale nie ciesz się takie zużycie przy braku uszczelniaczy na zaworach jest niemożliwe, więc ja stawiam na pierścienie. Po zdjęciu głowicy i tłoka, wsadź same pierścienie do cylintra i zmierz przerwę - jaka powinna być powie ci manual (wiem że nie masz, ale tu nie poradzę bo sam też nie mam)

 

Drugie pytanie. Czy glowica w 4suwie, jest duzo bardziej skomplikowana od tej z 2suwa i czy ktos, potrafiacy wymienic pierscienie w 2suwie, poradzi sobie z wymiana takowych w 4suwie ? :P

 

Pewno że jest bardziej skomplikowana. Trzeba tylko ustawić rozrząd i dasz radę, bo to nie jest czarna magia. Tylko dam ci jedną radę - jak już złożysz silnk po naprawie to na sucho obróć kilka razy wałem korbowym, jak nie będzie żadnych przeszkód, znaczy że silnik będzie się kręcił a zawory nie będą napierd...ć po tłoku.:)

 

Trzecie pytanie. Czy informacja o szlifie cylindra, jest gdzies na nim wybita ? Czy trzeba to jakos sprawdzic, po ktorym szlifie jest cylinder ?

 

Nie ma tam takiej informacji, wymiar jest podany tylko na tłoku, a szlifierz sam ci powie co może wycisnąć na średnicy:D

 

Czwarte pytanie. Czy pierscienie do danej pojemnosci silnika sa uniwersalne ? Czy np do mojej 125 beda pasowac pierscienie od np yamahy dt125 ?:P

 

Pzdr :P[/quote']

 

sorki za formę, ale się dopierozki óczem tego forum, u nas na BOXER-MOTOR jest o niebo prościej:D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Znalazlem XL 125- ale 1985 rok i kolejno tloki po szlifie(szlif na 4 wymiary- co 0,25), cena ok. 40 $ sam tlok+ 40 $ pierscienie+ jakies koszty wysylki+ szlif cylindra> Tylko nie jestem pewien czy to podobny silnik.

Zdjecie mojego silnika wyglada tak (robione tylko telefonem i to gdy bylo juz dosyc ciemno, wiec jakos pozostawia wiele do zyczenia)

 

http://www.bikepics.com/pictures/439856/

http://www.bikepics.com/pictures/439858/

 

A no i zdjecia robione podczas przejazdzki, wiec silnik czysty niestety nie jest :P

 

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten silnik nie bedzie jezdzil na dorabianych w Polsce pierscieniach, ani tlokach - radze zapomniec o tym i kupic oryginalne czesci.

 

Adam M.

 

Adam M.ja caly czas pisze o oryginalnych czesciach, a mam dylemat czy silnik taki sam jak z 1985 , bo np. inny sworzen tlokowy, albo inna wysokosc od srodka sworznia do konca tloka i lipa.Nie zawsze silnik podobny z zewnatrz jest identyczny w srodku.

Innym wyjsciem jest kupno dobrego silnika(z tym ze tez trudno okreslic przez niedoswiadczonego na ile jest zuzyty i czy sie nadaje do dalszej exploatacji).Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie male pytanie po tym co przeczytalem, czy ty ze swoja wiedza i umiejetnosciami chcesz sam robic remont silnika?? Bo jesli tak to bedzie sie dzialo....

:mrgreen:

Nie no co Ty :P Kolega Jarek bedzie mnie wspomagac (choc z drugiej strony, to pewnie ja go bede wspomagal ;) )

 

jannikiel - a jesli przykladowo pomierzylibysmy ten tlok z kazdej strony (+ zdjecia) to wtedy bez problemu ? :)

 

 

Ten silnik ogolnie jest raczej w dobrym stanie, ladnie sie wkreca, wystarczajaco mocy, rowno chodzi. Wiec raczej calego nowego nie ma sensu kupowac. :) Choc jak wkoncu rozbierzemy go troche by dostac sie do tloka, to bedziemy wiedziec wiecej na jego temat :D

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mam porownania- na stronach inter. z czesciami nie mam podanych wymiarow- tylko rocznik typ itp.- nie ma nawet sr. cyl. i skok tloka tylko podane np. ze wystepuje(lub nie) dany wymiar naprawczy(0,25, 0,50 itp.), widok, schemat ogolny co i jak wyglada i podane ceny.

Do niektorych klasykow juz nie sa dostepne tloki(np.XS 1100), tylko same pierscienie.

Niestety nie moge podac strony- bo trzeba miec umowe z firma w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...