Skocz do zawartości

vfr 750 rc 24-strzela


mazivfr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z moim moto- na biegu jałowym strzela mi i nie wkręca się na obroty począwszy od 4000obr/min, natomiast w jeździe da sie rozbujać do ok.7000. Napięcie na aku przy odpalonym silniku jest stałe i wynosi 13,09 V, mam nowe świece, gażniki ok, paliwo jest ile trzeba, zapłon na lampie stoboskopowej wyszedł ok, pali bez problemu. Udało mi sie zrobić ostatnio 50km i prąd dalej jest. Moze to szczotki na alternatorze albo sam alternator...lub regulator napięcia. Jak ktoś wie co to albo jak sprawdzić poprawność działania wymienionych elementów to z góry dzięki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na elektrykę, ale nie na regulator napięcia. Sprawdź w kolejności: przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, moduł zapłonowy. O ile sprawdzenie przewodów jest proste, o tyle resztę najłatwiej sprawdzić zakładjąc sprawne części. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to pogadaj z młodymVFR. Jest dobry w elektryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie kiedy ostatnio czyszczone i regulowane byly gazniki??

Ogladaj swiece , jak zakopcone wyczysc- wymien(niepotrzebne skreslic), jak znow sie kopca- to problem z gaznikami. Jak z modulem to albo ciezko by palil, albo po nagrzaniu nie chodzilby.Zreszta to tez mozna sprawdzic( chociaz ciezko), bez wykrecania swiec wloz dobra swiece w przewod i zakrec popatrz na swiece jaka iskra tak po kolei.

Moze to byc banalny problem- np. podcisnienie w zb. paliwa(zatkana dziurka odpow.) kranik zasyfiony , pompka paliwa zacina sie , moze to byc tez problem czestych wizyt kolegow w garazu- "odpal posluchamy jak chodzi".. palenie potem gaszenie i tak kilka razy swieca nie ma szans na samooczyszczenie i potem moto kulawo chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z Was nie wspomina o fałszywym powietrzu na kolektorach dolotowych lub przepalonych przegrodach w tłumniku wydechu.

 

[ Dopisane: 08-09-2005, 16:14 ]

Po dokładnym przeczytaniu tego tematu podejrzewam moduł zapłonu lub nadajnik impulsów.

Piszesz że zapłon jest sprawdzony a sprawdzałeś czy przyspiesza ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepalone przegrody i falszywe powietrze- to brak stabilnych wolnych obrotow, a swieca biala jak cholera, i zagrozenie dla zaworow- zreszta moto i tak wymaga ingerencji mechanika- bo watpie czy sam dobrze np.wyczysci i wyreguluje gazniki.Janek.

Jeszcze pytanie czy podane napiecie wystepuje na wolnych obrotach, czy w calym zakresie obrotow- jak nie wzrasta moze byc problem z regulatorem- lub(i) alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźniki i świece są bankowo OK, pompa paliwa też, sprawdzałem też alternator i z nim też OK:)no ale z regulatorem napięcia to już sam nie wiem bo napiecie na akumulatorze jest stałe niezależnie od obrotów...w każdym razie regulator sie grzeje więc teotetycznie pracuje no i udało mi sie przejechać 50km wiec musi ładować?!mam wątpliwości co do czujników położenia wału i modułu zapłonowego. zapłon przyspiesza, a przynajmniej na lampie stroboskopowej znaki pokrywają się jat fabryka nakazuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym się dowalił do układu zapłonowego, szczególnie do czujnika (ów) położenia wału korbowego a w ostateczności dopiero do modułu. Bo to że zapłon przyspiesza wraz ze zmianą obrotów silnika to żadne wytłumaczenie. Podejżewam że w pewnym momencie elektronika najpewniej z czujnika Halla na wale korbowym mówi: a idź Pan w ,ch..j sam se czytaj... , i traci sygnał, np. przez dowarcie do masy cy cóś, wtedy jest brak sygnału w odpowiednim momencie, a paliwko sobie leci do cylinderka, i nagle sygnał się pojawia, leci wtedy iskra i mamy "jebudu" w wydech. Tak z ciekawości powiedz, czy ci się to dzieje po zagrzaniu czy tez na zimnym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozliwe ze uklad zaplonowy zle pracuje, chocby z powodu niedostatkow pradu - to ze regler sie grzeje o niczym nie swiadczy bo moze pracowac np tylko na wolnych i srednich obrotach.

Tak czy owak bez wizyty w warsztacie sie nie obejdzie bo to jest wrozenie z fusow - jak np piszesz ze gazniki i swiece sa bankowo

OK jezeli nie mozesz sie wkrecic powyzej 4 k obrotow i w dodatku strzelasz z wydechu - na swiecach musi byc jakis slad tej dzialalnosci.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie męcze jej na zimnym ale jak tylko temperatura troche skoczy i próbuje kręcić po obrotach to strzela. świece kupiłem nowe a gażniki sprawdziłem-przynajmniej mechanicznie są OK. tak w ogóle to moje problemy pojawiły sie gwałtownie-strzelałem na ślubie kolegi z tłumików i nagle koniec-spsół się... po przejrzeniu wszystkiego stawiam na czujniki położenia wału lub moduł-tylko że nie da się chyba ich sprawdzić metodami chałupniczymi?!lece na zlot do Świdnicy na weekend może bedzie ktoś taką vfr?udanego motocyklowego weekendu dla wszystkich:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regler, nawet zwierajacy 3 fazy, nie bedzie mial wplywu na strzelanie z tlumikow. jezeli bedzie zwieral nawet + z - to wywali bezpiecznik. jezeli bedzie robil to dostatecznie krotko i szybko, zeby bezpiecznika nie wywalalo bedzie objaw w postaci obnizonego napiecia na aku, wiec nie 13V. tazke regler odpada na 90%. zeby byc pewnym na 100% robisz tak:

- naladowac aku do fulla prostownikiem

- odpalic motor

- odlaczyc regler przy pracujacym silniku - spoko, nic nie uszkodzisz, nie zrob tylko zwarcia!

- przejechac sie

 

prawdopodobnie nadal bedzie strzelac, bo reglera nie obstawiam.

 

pojawiły sie gwałtownie-strzelałem na ślubie kolegi z tłumików i nagle koniec-spsół się...

 

tak jak piszesz: modul lub impulsatory. cewki raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...