Skocz do zawartości

Honda Fireblade CBR954RR ( CBR 954 RR)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie do uzytkownikow lub znajacych model hondy 954 rr... na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie... model ma jakies elementy ktore warto obejrzec ze szczegolna troska ?? (pomijam oczywiste elementy typu głowka ramy czy półki...)

bede wdzieczny za podpowiedzi.

 

Przeczytaj ten odświeżony temat kilka stron wstecz... Na każde zadane przez Ciebie pytanie znajdziesz odpowiedź... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten odświeżony temat (...)

 

połączony. w związku z niezrozumiałą niechęcią Mirka do wyszukiwarki zebrałem wątki o 954 w lepiej - mam nadzieję - widoczną całość :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Serdecznie Witam.

 

Planuje zakup Hondy 954 Sc50, ale chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej o niej.

Czy ma jakies wady? Duzo zlego nie slyszalem o tym modelu i mysle ze jest to calkiem udany motorek.

W planach mam Suze GSXRa K3 - K5 ale tu slyszalem o slabych ramach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum www.fireblade.pl jest gościu, któremu pękł blok silnika (nawet jakaś akcja serwisowa była)

 

Znajomy ma 954 i bierze mu strasznie olej (pierścionki) był umawiać się na naprawę w serwisie i mówili że nie on pierwszy z tym problemem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie Witam.

 

Planuje zakup Hondy 954 Sc50, ale chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej o niej.

Czy ma jakies wady? Duzo zlego nie slyszalem o tym modelu i mysle ze jest to calkiem udany motorek.

W planach mam Suze GSXRa K3 - K5 ale tu slyszalem o slabych ramach.

 

Przy zakupie szczególnie trzeba zwrócić uwagę na skrzynie czy nie wyskakują biegi (najczęściej 2) reszta tak jak w każdym innym - elementy zużywające się (luzy itd. itp) no i czy sprzęt nie był po dzwonie.

 

Jedynie do czego moge się przyczepić to niezbyt podobająca mi się charakterystyka silnika - jak na mój gust zbyt "przyjazna, uspokajająca" taka po prostu troszkę bez polotu. Na szose to zapewne dbre rozwiązanie ale niestety nie każdemu może odpowiadać.

 

w ogóle to Honda jak to Honda wyjątkowo trwały i mało awaryjny motocykl. Jedyne co chyba może się w niej popsuć to słynny już regulator napięcia.

 

na forum www.fireblade.pl jest gościu, któremu pękł blok silnika (nawet jakaś akcja serwisowa była)

 

Znajomy ma 954 i bierze mu strasznie olej (pierścionki) był umawiać się na naprawę w serwisie i mówili że nie on pierwszy z tym problemem...

 

A jaki przebieg? A może ma silnik po 4 remoncie? A może maszyna kiedyś była katoweana przez jakiegoś idiotę? A moze ktoś spełniał się w stuncie?

 

Moja maszyna przy przebiegu 17 tys. nie bierze praktycznie w ogóle oleju albo bierze go na tyle mało, że nie zauważam. w ogóle jeśli była szanowana to nawet egzemplarze, które mają po 40 tysięcy przebiegu potrafią wyglądać jak nowe i nie wykazywać praktycznie żadnych oznać zużycia (silnik).

 

No i jest to motocykl idiotoodporny. W USA nr1 do stuntu.

 

Ogólnie jeśli chcesz mieć dobrego przyjaciela do poginania czasami na torze i wspaniałego kompana na trasy, przejażdżki to polecam - tylko brać.

 

I jeszcze jedno - koniecznie musi być amortyzator skrętu bo shimmy jest wyjątkowo ostre i agresywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeszcze raz odświeżam temat. Tym razem z pytaniem. Jakie są fabryczne przełożenia w 954?

 

Na stronce - www.cbr900.de - podają - przód - 16 - tył - 42

 

Na Allegro zauważyłem, że podają na tyle 43 zęby a w instrukcji nie pisze ile zębów mają fabryczne zębatki.

 

w ogóle to chciałbym prosić o radę kogoś kto się zna na rzeczy jakie wynikają różnice ze zmiany przłożeń? Czy jeden dodatkowy ząb na tyle ma znaczący wpływ na zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć . A co myślicie o przesiadce z XX na 954 czy jest sens. Jak z awaryjnością słyszałem o pękających blokach silnika w 954 na co zwrócic uwage przy zakupie. XX mnie nie zawiódł przez dwa lata nakręciłem nim 30 tyś. jeżdziłem do pracy (160 km) na zloty na wypady wikendowe. Nigdy nie jeżdziłem typowym sportem chociaż XX jest moim pierwszym motocyklem.Czy u nas można znaleść nie katowany egzemplaż a może z kąt najlepiej kupić. Jak poznać czy motocykl nie posiada dynojetów bo mój xx ma i dużo więcej pali.

Pozdr. Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz odświeżam temat. Tym razem z pytaniem. Jakie są fabryczne przełożenia w 954?

 

Na stronce - www.cbr900.de - podają - przód - 16 - tył - 42

 

Na Allegro zauważyłem, że podają na tyle 43 zęby a w instrukcji nie pisze ile zębów mają fabryczne zębatki.

 

w ogóle to chciałbym prosić o radę kogoś kto się zna na rzeczy jakie wynikają różnice ze zmiany przłożeń? Czy jeden dodatkowy ząb na tyle ma znaczący wpływ na zachowanie?

Z serwisówki : przód 16, tył 42 dla modeli europejskich i 43 dla amerykańskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć . A co myślicie o przesiadce z XX na 954 czy jest sens. Jak z awaryjnością słyszałem o pękających blokach silnika w 954 na co zwrócic uwage przy zakupie. XX mnie nie zawiódł przez dwa lata nakręciłem nim 30 tyś. jeżdziłem do pracy (160 km) na zloty na wypady wikendowe. Nigdy nie jeżdziłem typowym sportem chociaż XX jest moim pierwszym motocyklem.Czy u nas można znaleść nie katowany egzemplaż a może z kąt najlepiej kupić. Jak poznać czy motocykl nie posiada dynojetów bo mój xx ma i dużo więcej pali.

Pozdr. Leszek

 

Oczywiście, że taka przesiadka ma sens o ile zmieniły się Twoje preferencje :bigrazz: "Kloc", którego teraz masz na pewno nie daje takiej gracji w prowadzeniu i poręczności co 954. Ogólnie jeśli chcesz się przesiąść na coś mniej ociężałego i bardziej zwinnego to :D

 

Pękające bloki z tego co wiem pękały przy glebach i szlifach w rocznikach 2003. Przede wszystkim sprawdzić trzeba skrzynię bo 2 bardzo często lubił "wypadać". Ogólnie sprzęt jest zaje*isty. Jeśli bedziesz chciał mogę Cię skontaktowac z gościem, który ciągnie maszyny z Włoch, żadnych wy*ebek ani innych numerów.

 

Z serwisówki : przód 16, tył 42 dla modeli europejskich i 43 dla amerykańskich.

 

Dzięki wielkie :crossy:

 

Potrzebowałbym jeszcze tylko info jak zmieniają się osiągi/przyspieszenia w zależności od ilości zębów?

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie jeżdziłem typowym sportem chociaż XX jest moim pierwszym motocyklem.Czy u nas można znaleść nie katowany egzemplaż a może z kąt najlepiej kupić. Jak poznać czy motocykl nie posiada dynojetów bo mój xx ma i dużo więcej pali.

Pozdr. Leszek

CBR 954 to motocykl na wtrysku, tak więc dynojetów nie zobaczysz, ewentualnie Power Commander. :icon_mrgreen:

 

Jak jeździłeś XX to poszukaj wśród znajomych kogoś kto ma 954 i spróbuj. :crossy:

954 to moto stricte sportowe dobre wygłupów jazda na przednim lub tylnym kole lub jady na torze, do turystyki raczej słabo się nadaje szczególnie przesiadając się z XX. Nie licząc trudu przyzwyczajenia się do słabych w porównaniu z XX hamulców (XX ma duala), oraz osiągi i jazda z większą prędkością to nie to co XX, nie licząc już tego jak czasami jeździsz w trasę z pasażerem-rką to po XX po prostu cię wyklnie za nie wygodę.

 

Bez jazdy testowej niestety się nie obędzie, do puki nie spróbujesz nie przekonasz się. ;)

 

Zależy też czego oczekujesz od tego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc trudu przyzwyczajenia się do słabych w porównaniu z XX hamulców (XX ma duala)

 

A powiedz mi raczek czy Ty kiedyś śmigałeś na oby dwóch motocyklach, że wysnułeś tak bardzo błędne stwierdzenie odnośnie hebli?

 

Odnośnie hebli w 954 są na prawdę mocarne, jeśli sie umei hamowac pełną wydajnością są REWELACYJNE. Od siebie dodam, że fabryczne, oryginalne klocki Nissina hamują na prawdę dużo lepiej niż nie dawno kupione przeze mnie srebrne Ferodo. Później żałowałem, że nie zamówiłem sobie oryginalnych Nissinów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć dzięki za odpowiedz. Vector czy ten gość ma motocykle na aukcjach jeżeli tak to podaj adres.Kumpel w tym roku kupił gsxr 1000 z włoch i jest zadowolony.

 

Tutaj są jego ogłoszenia:

 

http://moto.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1419678

 

Jeśli pisze, że w 100% bezwypadkowy to bez ściemy, rzeczywiście tak jest :flesje: Nie mam w tym żadnego interesu, ale kiedyś byłem jego bardzo zadowolonym klientem, kupiłem, było tak jak powiedział, maszynę przywióżł bez dopłaty mi pod garaż :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...