Skocz do zawartości

Wałki rozrządu w VF 750F


Bohun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no przyszedl mi dzisiaj jeden wałek - na więcej mnie stać nie było niestety - całkiem fajniutki. tyle ze czekam na koniki, ktore dalem do regeneracji, bo u Olka nie mieli na stanie... zobaczymy za okolo tydzien - mam nadzieje ze juz bedzie jedzic hondzia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dać małą przestrogę dotyczącą elementów rozrządu. W wypadku składania używanego wałka i regenerowanych koników może nastąpić mały zgrzyt. Swego czasu fachowiec, który regenerował mi wałek w samochodzie powiedział, że nie wolno składać kompletu : fabryczny wałek i regenerowane koniki. Powodem potencjalnego źródła problemu jest to, że kiedyś wałki były robione z twardego materiału i inaczej niż dzisiaj utwardzane, teraz podczas regeneracji stosuje się utwardzania powierzchniowe (azotowanie). Połączenie tych dwóch powierzchni podczas pracy nie wychodzi najlepiej. Najlepiej zaciągnij opinii w tej sprawie warsztatu, który robi regenerację koników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja dzwigienek zaworowych to wielka pomylka i nie spotkalem jeszcze nikogo komu się to udalo a jeden z moich znajomych do dzisiaj ma ksywę Dźwigienka.

Te maleńkie kawalki metalu są fabrycznie pokryte chromem technicznym o twardości umożliwiającej dlugotrwalą pracę.

Po regeneracji możesz je oprawić w ramkę lub posmarować grubo szmalcem i rzucić psu do zabawy bo w przeciwnym przypadku musisz szukać następnych walków.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz... teraz juz jest za późno, czekam jeszcze na koniki. jak sie posypie wszystko to jeszcze mam kolejną jawe 353 na strychu ;) tyle czekałem na japonie i teraz stoję w miejscu, wiec nie mam juz nic do stracenia...

ale wolałbym zeby sie nie sprawdzilo to co piszecie :(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A jak rozbieraleś to nie zrobileś sobie fotki lub rysunku?

Silnik motocykla to nie panienka która po rozebraniu potrafi się sama ubrać i podczas demontażu należy wszystko notować lub zapamiętać.

Ustawienie walków w tym silniku jest dziecinnie proste :

Ustawiasz wal korbowy na "T" 1 i zakladasz wszystkie walki rozrządu na swoje miejsca w/g ich znaków a następnie luzujesz napinacze i można odpalać sprzęta.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz wal korbowy na "T" 1 i zakladasz wszystkie walki rozrządu na swoje miejsca w/g ich znaków a następnie luzujesz napinacze i można odpalać sprzęta.

no dobra, ale mam tam kreski, wiec wzrouje sie na kreskach, ale moge przeciez zalozyc w dwoch pozycjach: normalnie , i odwrocone o 180 stopni ! wiec jak >??

jakby Pan mogl to prosze wyslac mi mailem swoj nr. telefonu, w razie jakichs komplikacji poprostu zadzwonie , tak bedzie prosciej

bo juz nie mam sily do tego sprzeta :/

pozdrawiam, dzieki

 

[ Dopisane: 19-09-2005, 17:09 ]

chcialem tylko napisac, ze po trudnosciach z ustawieniem walka, w koncu sie udalo, zrobilem juz ponad 600 km, narazie tak spokojnie do 7tys obrotow :evil:, sciagnelem pokrywe i narazie jest gitara, zadnych zlych oznak

dzieki wszystkim za pomoc. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

"witam, ale czy taki patent można zrobić w swoim garażu, czy trzebaby by oddać maszyne w ręce fachowca ?? jezeli mozna samemu prosiłbym o dokładne wskazówki.

Na stronie Honda V4 znalazłem kilka patentów, ale ze nie jestem znawcą angielskiego, nie wiem czy to dotyczy smarowania czy czegoś innego (?) http://www.honda-v4.com/sabmag/problem/timing1.jpg (zmieniajcie cyferke przy timing)"

A propo, jak kupie nowe wałki, ile km moge zrobić, zakładając ze nie będę stosował żadnego patentu ze smarowaniem ??

 

 

 

 

 

Bohun co to za patent z tym smarowaniem? Podany link nie działa.

Poza tym jest na allegro parę sabr i jestem ciekaw czy można w jakiś prosty sposób sprawdzić ww. wałeczki, by po kupnie sprzęta zapaści nie dostać.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak posluchasz silnika i nic nie stuka, ani nie brzeczy to znaczy ze jest OK.

Jak brzeczy przy zejsciach z obrotow to napinacze zaciete, lub zuzyte + mozliwe ze lancuchy do wymiany, jak stuka to walki i dzwigienki sie rozsypuja.

Wszelkie wiadomosci o Sabre, razem z przerobka ukladu olejenia glowic sa na http://www.sabmag.org

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...