Skocz do zawartości

zmina zebaatki szybszy motor >>????


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja tu tylko zawsze sie czegos dowiaduje nie wnosząc za duzo nowego ale był bym wdzieczny jak ktos by mi odpowiedział czy jest mozliwe zmienic w małym crussierku suzuki intruder 125 zebatki na mniejsze czy jakos tak by jechał szybciej bo ktos mi bajeruje ze da sie i nie wiem czy ma racje jedzie 110 a jego niby 130 looll i nie wiem czy t o mozliwe ..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na ostatnim biego mały intruderek dokręca się do czerwonego pola?

jeśli tak to można zmienic mu nieco przełożenie wtórne i tym samym nieco podnieść prędkość max. W innym przypadku prawdopodobnie zmiana przełożenia spowoduje jedynie spadek dynamiki.

aby teoretycznie zwiększyć prędkośc maksynalna można zwiększyć zębatke na wałku zdawczym bądź zmniejszyc zębatkę tylnego koła. przeróbki maja sens zwłaszcza gdy na ostatnim biegu moto dokreca się "do końca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla 125-tki 110 to duzo

Racja. Nie ma się co bawićw takie przeróbki bo moto straci na dynamice i na pozostałych biegach może prędkość wzrośnie, ale dłużej będzie się rozpędzał. Coś kosztem czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo chłopaki z Suzuki nie bez kozery zastosowały taką, a nie inną zębatkę :D

Sam kiedyś też miałem plan, żeby zmienić w Suzi DRZ napęd na taki, który da więcej Vmax, ale rozmyśliłem się właśnie z tego powodu, że niewiele jest do zyskania (w dobrym wypadku kilkanaście km/h więcej), a sporo do stracenia (dobra dynamika niższych biegów). A DeRZeta na 5tym biegu szybko wchodziła na maksymalne obroty, więc zapas mocy jakiś był.

Choćby ze względu na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu nie poświęcałbym przyspieszenia dla małego wzrostu prędkości max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakimĹ przyblizeniem bedzie sytuacja w etz 250. Zmieniłem zebatke zdawczš z 19 na 20 i okazało się, że na 5. biegu mozna tylko jeŸdzic autostradami (tj. jest odpowiednio duzo miejsca, żeby ja rozpędzic do wrzucenia 5. i nie trzeba spuszczać obrotów przed winklami itp.). Poza tym na (w miarę) normalnych drogach spalanie drastycznie wzrosło, bo piłowałem do wrzucenia 5., a nast. cisnšłem, żeby utrzymać odp. prędkoĹć obrotowš bez redukowania na 4. Nie ma to sensu.

Normalnie jeżdżę na zębatce 18 (o 1 mniejsza od oryginału) i kopytko + elastycznoĹć sa o wiele lepsze. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zmienilem w CMce przednia zebatke z 14stki na 15stke poniewaz jak ktos napisal na 14stce pieknie mi sie wkrecala do konca. po za tym jedynka byla za krotka. i co ? NIE WYSZLO!

 

chcialem zalozyc 15skte pozniewaz cale wakacje spedzam na moto (Solina, Chancza, Mazury, Morze) wiec przydala by sie wieksza predkosc przelotowa. liczylem sie ze spadkiem dynamiki - oczywiscie. ale to co wyszlo to zupelny zonk:

 

motorek ma dluzsze, bardziej kulturalne przelozenia, jedynka wyraznie dluzsza - to mnie ucieszylo. jednak gdy na 4ce dochodze do 80 km/h i wrzucam 5tke to okazuje sie ze jest to jedynie nadbieg i moge co najwyzej przyspieszyc jeszcze do 85 km/h !! wiec 5tka stala sie typowym nadbiegiem do utrzymania predkosci... malej predkosci. jutro zmieniam z powrotem na 14stke, poniewaz na tej zebatce przelotowa predkosc mialem ok. 90 km/h, a zawalidrogi moglem wyprzedzac dochodzac do 100. nie mowiac juz o tym ze predkosc maksymalna jaka CMka robi na 14stce to 115 km/h.

 

WIEC ROZNICA JEST OGROMNA! nie polecam zmiany na wieksza przedniej zebatki w 4suwowych 125kach z moca rzedu 13 KM (tyle ma np. CMka)

 

p.s. z tylu mam 43 zeby.

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...