Skocz do zawartości

Co robic kiedy wskaznik temp dochodzi do max.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam motocykl chlodzony ciecza. Zwykle przy polowie zakresu temp. wlancza sie wentylator i wskazowka zatrzymuje, raz jednak mialem znaczne przekroczenie - na 75%. Czy jesli w korku lub na paradzie dochodzi do max to trzeba zjechac na chodnik i zgasic silnik ?

Slysze po wylaczeniu silnika bulgotanie przy zbiorniku wyrownawczym plynu - czy moze to swiadczyc o zapowietrzeniu instalacji chlodzacej i czy mozna ja odpowietrzyc w prosty sposob ?

Dziekuje z gory za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to zagrzanego, chłodzonego cieczą, silnika nie powinno się od razu wyłączać. W bardzo łatwy sposób można bowiem pozbyć się zarówno uszczelek pod głowicą, jak i samych głowic. Gdyby wszystko było sprawne to po ostrym pałowaniu należałoby by chwilę popracował na wolnych obrotach z włączonym wiatrakiem i wyrównał wszedzie temp. No ale jeśli nie chodzi wentylator to nie ma wyjścia, aczkolwiek za zdrowe to to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zawodach enduro zauwazylem ze odkrecaja korek od chlodnicy (a potem on leci wyyyysoko :mrgreen: )

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek zmień płyn bo jak już sie zagotował to jest do wymiany !!!! po drugie coś masz nie sprawne jeśli często ci sie to zdarza !!!

To "bulgotanie" jest zawsze po zgaszeniu silnika, od pewnego czasu - jakby sie cos przelewalo. Im ostrzejsza jazda tym intensywniejsze. Podczas jazdy nie slysze.
pewnie że nie słyszysz bo silnik zagłusza !!

lepiej sie tym zajmij bo możesz doprowadzić motor do poważnej awarii

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie mozliwosci zaistnienia tej sytuacji:

- zepsuta zakretka chlodnicy ( nie utrzymuje cisnienia ) - wymienic.

- zamulona chlodnica - oczyscic

Oczywiscie zakladajac ze wiatrak sie normalnie wlacza i jego czujnik pracuje prawidlowo.

Nie sadze ze to wina termostatu, bo bulgocze pewnie plyn w zbiorniku przelewowym, ktory polaczony jest z chlodnica, czyli plyn do chlodnicy jest wpuszczany.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie zakladajac ze wiatrak sie normalnie wlacza i jego czujnik pracuje prawidlowo.  

Nie sadze ze to wina termostatu, bo bulgocze pewnie plyn w zbiorniku przelewowym, ktory polaczony jest z chlodnica, czyli plyn do chlodnicy jest wpuszczany.

Tak jak pisze Adam wiatrak i czujnik jest OK bo zawsze wlancza sie przy polowie wskaznika temp. Plyn w zbiorniku przeplywowym bulgocze nie pod wplywem przegrzania tylko po szybszej jezdzie. Jesli jade wolno w korkach i silnik sie bardzo zagrzeje to bulgotania nie ma ale jesli jazda jest szybsza, to pomimo znacznie nizszej temp. jest przeplyw dosc intensywny, jakby wracal plyn ze zbiornika wyrownawczego do chlodnicy.

Mysle, ze to nie zalezy od temperatury tylko od cisnienia, ktore prawdopod. wypycha plyn do zbiornika. Byc moze to wina zapowietrzenia ukladu chlodzenia ?

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi

Michał a czym jeździsz?

Kawasaki ZX9R typ B rok 1995

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na mocno zabrudzona chłodnicę ( z zewnątrz)

Jeżeli pozapychane sa przestrzenie pomiędzy kanałami w chłodnicy ( błotem lub piaskiem) w skutek czego brak jest przepływu powietrza.

Zerknij na chłodnicę i w razie czego zdemontuj i ostrożnie wyczyść.

Tylko broń Boże nie używaj o tego celu myjek ciśnieniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn w zbiorniku przeplywowym bulgocze nie pod wplywem przegrzania tylko po szybszej jezdzie. Jesli jade wolno w korkach i silnik sie bardzo zagrzeje to bulgotania nie ma ale jesli jazda jest szybsza, to pomimo znacznie nizszej temp. jest przeplyw dosc intensywny, jakby wracal plyn ze zbiornika wyrownawczego do chlodnicy.

oj, w takim razie obawiam się, że to uszczelka pod głowicą :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem - pomimo włączającego się wentylatora (czesto po przeciskaniu sie w korkach, jak wrócę na parking) wskaźnik temperatury nie opada. Próbowałem pozostawić moto na jakis czas na chodzącym silniku i wetylatorze, ale temperatura nie opada. Czy moze to być kwestia zle rozrobionego (niewłasciwe proporcje) płynu? Wymieniałem ostatnio płyn...

Dodam, że podczas normalnej, szybszej jazdy temp. jest mniejwiecej w połowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...