Skocz do zawartości

Regulacja zaworów w GS 500E


Marcineoux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

No właśnie. O co chodzi z tą regulacją luzów zaworowych w moim sprzęcie? Wiem, że chodzi to na płytkach. Byłem w dwóch serwisach i pytałem na czym polega regulacja i tak dalej. O to opinie dwóch mechaników. Która jest prawidłowa?

1. Jak robią się za duże luzy zaworowe to (co sprawdzamy szczelinomierzem) to patrzymy co pisze na płytce i kupujemy taką samą oryginalną. Ponoć się wyciera i trzeba kupic taką samą, aby wrócić do pierwotnej grubości płytki.

2. Przy sprawdzaniu luzów wyciągamy płytkę, mierzymy ją sufmiarką bierzemy ją na szlifierkę i szlifujemy, żeby wrócić do jej pierwotnej grubości? Ponoć się coś się z nią robi takiego, że trzeba ją prześlifowac, czy tam wyszliwować.

Jeśli ktoś wie i mógłby mi napisać na czym polega ustawianie luzów zaworowych, wymiana tych płytek na nowe lub dorabianie, to będę bardzo wdzięczny za to. Nowe płytki u dilera Suzuki kosztują 16 zł. więc po co dorabiać niby?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Nowe płytki u dilera Suzuki kosztują 16 zł. więc po co dorabiać niby?

 

Pozdrawiam

 

Poproszę o namiar!!!

W Poznaniu płytka nowa do Suzki kosztuje od 40 do 50 zł, a na wymianę od 20 do 30 zł. Także jeżeli masz dowody, proszę podaj tutaj publicznie na forum, który serwis ma takie ceny na płytki bo osobiście chętnie wejdę z nim we współpracę!!!

 

Regulacja luzów zaw. w przypadku regulacji płytkami plega na prawidłowym dobraniu ich grubości między sobą. Służy temu wzór, dzięki któremu ustala się odpowiednie wartości. Następnie dobiera się grubości płytek. Jeżeli jakaś w danym miejscu jest nadwymiarowa tlo poddaje się ją szlifowaniu. Jeżeli jest zbyt cienka, trzeba dobrać nową.

Serwis - w każdym razie mój - bierze kasę za regulację zaworów, za to klienta nie interesuje ile płytek było do podmiany czy do szlifowania. Chce odebrać sprawne moto za ustaloną kasę i koniec. I zdarza się, że do takiej regulacji dokładam kasę, bo okazuje się, że kosztów wymiany-szfilowania płytek jest więcej niż zysku. Ale to nic, bo taki jest układ!

pzdr

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny płytek kosztują dokładnie 16.50 zł. Z tym że jest to u lokalnego dilera Suzuki w Kielcach: "Auto - Moto - Sikora". Trzeba by do niego się zgłosić. Jak chcesz to dam Ci numer telefonu: (041) 368-15-81.

Ja jestem trochę taki dociekliwy, co jak i dlaczego, bo chcę się nauczyć i samemu sobie dłubać przy maszynce,bo bardzo lubie cos pogrzebać.

Tylko,że nie wszyscy chcą zdradzać niektóre tajemniece. Wiadomo dlaczego...

A ile twój serwis bierze za regulacje zaworów w GS 500E?

 

Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik nie napisał wszystkiego o płytkach zaworowych które można ew. szlifować ale nie gumówką tylko na dobrej szlifierce magnesowej i po tej operacji zwrócić uwagę aby płytki nie zakładać powierzchnią świeżo szlifowaną w stronę wałka rozrządu.

Sprawa druga który mechanik podpowiedział Ci aby płytki mierzyć suwmiarką ?

Do pomiaru grubości płytki potrzebny jest mikrometr lub dokładniej mówiąc śruba mikrometryczna.

I ostatnia sprawa - cena płytek zaworowych.

Ciekawy jestem czy centrala SUZUKI już wie o przekrętach cenowych ich lokalnego przedstawiciela w Kielcach ?

Cena przez nich podana ma się nijak do ceny płytki zaworowej w sieci przedstawicielskiej i jest podważeniem wiarygodności innych serwisów.

16 zeta za płytkę to nawet nie cena dumpingowa ale kawałek blaszki zrobionej w wiejskiej kuźni ( bez obrazy dla naszych kowali ) i po zapakowaniu w oryginalne opakowanie puszczany na rynek krajowy.

A pan Krzysztof Baranowski w Warszawie się głowi dlaczego serwisy nie zamawiają części.

przykład :

12892-45000-215 cena 30.75 złotych netto

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ta cena którą podałem jest ponoć zeszłoroczna. Właśnie dziś widziałem tegoroczną i jest dokładnie równa 30.75 zł netto. Jeszcze sa na stanie zapasy z zeszłego roku.

Tak, już mi się trochę rozjaśniło o co chodzi z tymi zaworami. Ale jak będą regulowane, to dokłądnie się przyjrzę i nauczę się samemu na przyszłość. Tak samo z synchro gaźników. Tylko kupić wakuometry.

W jednym z Krakowskich serwisów (bardzo znany) regulacja zaworów do GS 500 plus czyszczenie i synchro gaźników 300 zł. W Kielcach wszystko mieści się w 200 zł. Ale i tak dobrze umieć zrobić samemu. Umiejętnosci nigdy za mało.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inny układ - robocizna, a płytki to odzielna sprawa. Zazwyczaj wystarczy szlifowanie. Jak się zrobi to raz a dobrze, to potem są konieczne tylko minimalne korekty. Często płytki wymieniamy międzi serwisami co znacznie obniża koszty, lub korzysta się własnego zaplecza - zawsze mam kilka najpopularniejszych rozmiarów na miejscu. W sumie wychodzi praktycznie na to samo odnośnie kosztów, jak się liczy oddzielnie czy jako zestaw (płytki w cenie).

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Bo ta cena którą podałem jest ponoć zeszłoroczna. Właśnie dziś widziałem tegoroczną i jest dokładnie równa 30.75 zł netto. Jeszcze sa na stanie zapasy z zeszłego roku.

 

Ciekawe, skoro w zeszłym roku pytki też kosztowały 30 netto, w Poznaniu 40 zł brutto w Suzuki-Mieloch :P

 

Dobra nie wnikajmy, Piotr powiedział co myśli i ma rację. Może kiedyś takie chachmęcenie się na kimś zemści. Może, a raczej na pewno.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja luzów zaw. w przypadku regulacji płytkami plega na prawidłowym dobraniu ich grubości między sobą. Służy temu wzór, dzięki któremu ustala się odpowiednie wartości.

jaki to wzór?? pytam tak z ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówkach podają tabele jaką zastosować płytkę w miejsce obecnej przy danej grubości i luzie zaworowym.

Ja poprostu luzy i grubość płytek przeliczam i nanoszę wszytko na kartkę, co by nie pomieszać, po czym zamiemiam płytki, szlifuję itp, tak by uzyskać odpowiednie luzy. Zazwyczaj istnieje możliwość wymiany płytek miejscami i szlifuje się, czy dokupuje tylko te "bez wyjścia". Różnie to wygląda w praktyce. Do tego pozostaje zapamiętane jakie są tendencję do zmian luzów w danym modelu, na co bierze się poprawkę w przypadku dobrania dolnej, środkowej, czy górnej wartości zalecanej przez producenta. Ale to już wychodzi w praniu :-). W GS500 nie ma reguł - bywają zawory podparte, jak też zbyt luźne.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etapy regulacji płytkami:

:arrow: dowiadujemy się jakie mają być prawidłowe luzy zaworowe

:arrow: mierzymy szczelinomierzem luz każdego zaworu i dokładnie notujemy

:arrow: demontujemy płytki i sprawdzamy grubość każdej wyjętej, wynik dokładnie notujemy dla każdego zaworu, nie mylić wyników pomiędzy zaworami

:arrow: znając grubość wyjętej płytki, wartość luzu przed demontażem, oraz wartość luzu wymaganą, zabieramy sie do liczenia

:arrow: liczymy:

- dodajemy do siebie grubość wyjętej płytki i wartość luzu przed demontażem

- od uzyskanego wyniku odejmujemy wartość wymaganego luzu

- wynik daje nam grubość płytki którą trzeba zamontować.

WSIO SPAKOJNA, BUDIET HARASZEŃKO.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale chyba płytki sie chyba wybijają -wiec po zabieleniu robi sie cieńsza wiec nie wsadze juz jej do tego samego moto bo i tak będzie luz na zaworze :notworthy:. Poprawcie mnie jeśli gdzieś sie myle :notworthy:

 

Bardzo minimalnmie, jeśli płytka leży na trzonku zaworu pod szklanką. Zazwyczaj, o ile płytka nie była szlifowana jej grubość napisana na niej pokrywa się z dokładnością dp 0,01 mm z pomiarami, więc bardzo mało. Luzy zmieniają się na gnieździe (najczęsciej - zmniejszenie luzu) lub na trzonku zaworu.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...