Marcineoux Opublikowano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2005 Witam!No właśnie. O co chodzi z tą regulacją luzów zaworowych w moim sprzęcie? Wiem, że chodzi to na płytkach. Byłem w dwóch serwisach i pytałem na czym polega regulacja i tak dalej. O to opinie dwóch mechaników. Która jest prawidłowa?1. Jak robią się za duże luzy zaworowe to (co sprawdzamy szczelinomierzem) to patrzymy co pisze na płytce i kupujemy taką samą oryginalną. Ponoć się wyciera i trzeba kupic taką samą, aby wrócić do pierwotnej grubości płytki.2. Przy sprawdzaniu luzów wyciągamy płytkę, mierzymy ją sufmiarką bierzemy ją na szlifierkę i szlifujemy, żeby wrócić do jej pierwotnej grubości? Ponoć się coś się z nią robi takiego, że trzeba ją prześlifowac, czy tam wyszliwować.Jeśli ktoś wie i mógłby mi napisać na czym polega ustawianie luzów zaworowych, wymiana tych płytek na nowe lub dorabianie, to będę bardzo wdzięczny za to. Nowe płytki u dilera Suzuki kosztują 16 zł. więc po co dorabiać niby? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Czerwca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2005 Nowe płytki u dilera Suzuki kosztują 16 zł. więc po co dorabiać niby? Pozdrawiam Poproszę o namiar!!! W Poznaniu płytka nowa do Suzki kosztuje od 40 do 50 zł, a na wymianę od 20 do 30 zł. Także jeżeli masz dowody, proszę podaj tutaj publicznie na forum, który serwis ma takie ceny na płytki bo osobiście chętnie wejdę z nim we współpracę!!! Regulacja luzów zaw. w przypadku regulacji płytkami plega na prawidłowym dobraniu ich grubości między sobą. Służy temu wzór, dzięki któremu ustala się odpowiednie wartości. Następnie dobiera się grubości płytek. Jeżeli jakaś w danym miejscu jest nadwymiarowa tlo poddaje się ją szlifowaniu. Jeżeli jest zbyt cienka, trzeba dobrać nową. Serwis - w każdym razie mój - bierze kasę za regulację zaworów, za to klienta nie interesuje ile płytek było do podmiany czy do szlifowania. Chce odebrać sprawne moto za ustaloną kasę i koniec. I zdarza się, że do takiej regulacji dokładam kasę, bo okazuje się, że kosztów wymiany-szfilowania płytek jest więcej niż zysku. Ale to nic, bo taki jest układ!pzdr pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcineoux Opublikowano 30 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2005 Ceny płytek kosztują dokładnie 16.50 zł. Z tym że jest to u lokalnego dilera Suzuki w Kielcach: "Auto - Moto - Sikora". Trzeba by do niego się zgłosić. Jak chcesz to dam Ci numer telefonu: (041) 368-15-81.Ja jestem trochę taki dociekliwy, co jak i dlaczego, bo chcę się nauczyć i samemu sobie dłubać przy maszynce,bo bardzo lubie cos pogrzebać.Tylko,że nie wszyscy chcą zdradzać niektóre tajemniece. Wiadomo dlaczego...A ile twój serwis bierze za regulacje zaworów w GS 500E? Podrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Dominik nie napisał wszystkiego o płytkach zaworowych które można ew. szlifować ale nie gumówką tylko na dobrej szlifierce magnesowej i po tej operacji zwrócić uwagę aby płytki nie zakładać powierzchnią świeżo szlifowaną w stronę wałka rozrządu.Sprawa druga który mechanik podpowiedział Ci aby płytki mierzyć suwmiarką ?Do pomiaru grubości płytki potrzebny jest mikrometr lub dokładniej mówiąc śruba mikrometryczna.I ostatnia sprawa - cena płytek zaworowych.Ciekawy jestem czy centrala SUZUKI już wie o przekrętach cenowych ich lokalnego przedstawiciela w Kielcach ?Cena przez nich podana ma się nijak do ceny płytki zaworowej w sieci przedstawicielskiej i jest podważeniem wiarygodności innych serwisów.16 zeta za płytkę to nawet nie cena dumpingowa ale kawałek blaszki zrobionej w wiejskiej kuźni ( bez obrazy dla naszych kowali ) i po zapakowaniu w oryginalne opakowanie puszczany na rynek krajowy.A pan Krzysztof Baranowski w Warszawie się głowi dlaczego serwisy nie zamawiają części.przykład :12892-45000-215 cena 30.75 złotych netto Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Regulacja zaworow z gaznikami nie powinna przekroczyc 200-250zl wiec lepiej zbieraj kase i lec do serwisu(ja tak zrobilem :P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcineoux Opublikowano 1 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Bo ta cena którą podałem jest ponoć zeszłoroczna. Właśnie dziś widziałem tegoroczną i jest dokładnie równa 30.75 zł netto. Jeszcze sa na stanie zapasy z zeszłego roku.Tak, już mi się trochę rozjaśniło o co chodzi z tymi zaworami. Ale jak będą regulowane, to dokłądnie się przyjrzę i nauczę się samemu na przyszłość. Tak samo z synchro gaźników. Tylko kupić wakuometry.W jednym z Krakowskich serwisów (bardzo znany) regulacja zaworów do GS 500 plus czyszczenie i synchro gaźników 300 zł. W Kielcach wszystko mieści się w 200 zł. Ale i tak dobrze umieć zrobić samemu. Umiejętnosci nigdy za mało. Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 do ragulacji zaworow musisz miec szczelinomierz z paskami co 0,01 mm, poczawszy od 0,03, do nabycia w dobrych sklepach narzedziowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Ja mam trochę inny układ - robocizna, a płytki to odzielna sprawa. Zazwyczaj wystarczy szlifowanie. Jak się zrobi to raz a dobrze, to potem są konieczne tylko minimalne korekty. Często płytki wymieniamy międzi serwisami co znacznie obniża koszty, lub korzysta się własnego zaplecza - zawsze mam kilka najpopularniejszych rozmiarów na miejscu. W sumie wychodzi praktycznie na to samo odnośnie kosztów, jak się liczy oddzielnie czy jako zestaw (płytki w cenie). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 1 Lipca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Bo ta cena którą podałem jest ponoć zeszłoroczna. Właśnie dziś widziałem tegoroczną i jest dokładnie równa 30.75 zł netto. Jeszcze sa na stanie zapasy z zeszłego roku. Ciekawe, skoro w zeszłym roku pytki też kosztowały 30 netto, w Poznaniu 40 zł brutto w Suzuki-Mieloch :P Dobra nie wnikajmy, Piotr powiedział co myśli i ma rację. Może kiedyś takie chachmęcenie się na kimś zemści. Może, a raczej na pewno. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Regulacja luzów zaw. w przypadku regulacji płytkami plega na prawidłowym dobraniu ich grubości między sobą. Służy temu wzór, dzięki któremu ustala się odpowiednie wartości.jaki to wzór?? pytam tak z ciekawości Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 W serwisówkach podają tabele jaką zastosować płytkę w miejsce obecnej przy danej grubości i luzie zaworowym. Ja poprostu luzy i grubość płytek przeliczam i nanoszę wszytko na kartkę, co by nie pomieszać, po czym zamiemiam płytki, szlifuję itp, tak by uzyskać odpowiednie luzy. Zazwyczaj istnieje możliwość wymiany płytek miejscami i szlifuje się, czy dokupuje tylko te "bez wyjścia". Różnie to wygląda w praktyce. Do tego pozostaje zapamiętane jakie są tendencję do zmian luzów w danym modelu, na co bierze się poprawkę w przypadku dobrania dolnej, środkowej, czy górnej wartości zalecanej przez producenta. Ale to już wychodzi w praniu :-). W GS500 nie ma reguł - bywają zawory podparte, jak też zbyt luźne. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 czyli krótko mówiąc- szlifujemy płyki i próbujemy ustawić nimi odpowiednie luzy :P. A tak powaznie to raczej dopuki nie zobacze w praktyce jak to sie robi to nie bede potrafił :P. Dzieki Pawle za odp. :P Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 Etapy regulacji płytkami: :arrow: dowiadujemy się jakie mają być prawidłowe luzy zaworowe :arrow: mierzymy szczelinomierzem luz każdego zaworu i dokładnie notujemy :arrow: demontujemy płytki i sprawdzamy grubość każdej wyjętej, wynik dokładnie notujemy dla każdego zaworu, nie mylić wyników pomiędzy zaworami :arrow: znając grubość wyjętej płytki, wartość luzu przed demontażem, oraz wartość luzu wymaganą, zabieramy sie do liczenia :arrow: liczymy:- dodajemy do siebie grubość wyjętej płytki i wartość luzu przed demontażem - od uzyskanego wyniku odejmujemy wartość wymaganego luzu- wynik daje nam grubość płytki którą trzeba zamontować.WSIO SPAKOJNA, BUDIET HARASZEŃKO. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 no ale chyba płytki sie chyba wybijają -wiec po zabieleniu robi sie cieńsza wiec nie wsadze juz jej do tego samego moto bo i tak będzie luz na zaworze :P. Poprawcie mnie jeśli gdzieś sie myle :P Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2005 no ale chyba płytki sie chyba wybijają -wiec po zabieleniu robi sie cieńsza wiec nie wsadze juz jej do tego samego moto bo i tak będzie luz na zaworze :notworthy:. Poprawcie mnie jeśli gdzieś sie myle :notworthy: Bardzo minimalnmie, jeśli płytka leży na trzonku zaworu pod szklanką. Zazwyczaj, o ile płytka nie była szlifowana jej grubość napisana na niej pokrywa się z dokładnością dp 0,01 mm z pomiarami, więc bardzo mało. Luzy zmieniają się na gnieździe (najczęsciej - zmniejszenie luzu) lub na trzonku zaworu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.