kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Do hiszpana: Tyle, że w tym silniku rzeczywiście będziesz miał dwa cykle na każdy obrót wału. Przy kazdym suwie tłoka masz suw pracy - tyle tylko, że raz z jednej a raz z drugiej strony. Generalnie - jak już napisał Piotr Dudek - to żadna sensacja bo tego typu silniki pracowały dawno dawno temu - tyle , że to były silniki parowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;PPZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;PPZDR! To też nie jest nowy pomysł ;) Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;PPZDR! To też nie jest nowy pomysł :D Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem) hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;) pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej ;)jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Panowie dyskusja jest b.ciekawa ale nie można pytać o obroty w silniku który nie ma wału ani zadnych wirujących części.Zasada pracy tego silnika została przez nas ustalona jak "moja-twoja"czyli dokładnie tak jak w silniku parowym.Ta konstrukcja to silnik jednotłokowy , dwucylindrowy i naprawdę jednosuwowy.Prototyp został użyty do napędu linearnego alternatora i bez problemów uzyskiwał 40.000 cykli na minutę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;PPZDR! To też nie jest nowy pomysł :evil: Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem) hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;) pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej :)jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę :D W tym wypadku to czy bedzie to ZS czy ZI nie ma wiekszego znaczenia - tak czy inaczej woda przejmuje ciepło z gazów w komorze spalania i gwałtownie paruje - dzięki temu zwiększa się sprawność silnika bo większa część ciepła zamieniana jest na energię mechaniczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;PPZDR! To też nie jest nowy pomysł :D Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem) hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;) pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej :)jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę :P W tym wypadku to czy bedzie to ZS czy ZI nie ma wiekszego znaczenia - tak czy inaczej woda przejmuje ciepło z gazów w komorze spalania i gwałtownie paruje - dzięki temu zwiększa się sprawność silnika bo większa część ciepła zamieniana jest na energię mechaniczną.true! (tak swoją drogą to wim na czym to polega bom inz mech :evil: )wg autora silnik pracuje ekonomiczniej i ciszej niz na samym ON. a sam pomysł wydaje się ciekawy zastanawia mnie jedynie jak wpływa (praktycznie) na osiągi a jeszcze bardziej na żywotność silnika. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a ilo taktowy (bo trudno to nazwać suwami) jest silnik wankla? w ciągu jednego cyklu następuje ssanie, sprężanie i wypchnięcie spalin. To w takim razie silnik wankla jest dwusuwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Silnik Felixa Wankla jest silnikiem rotacyjnym czyli trudno mówić o suwach czy taktach.W czasie jednego obrotu wirnika wał obraca się dwa razy a podczas tegoż obrotu wirnika następują trzy cykle pracy.Czyli matematycznie licząc można powoedzieć że ma półtora suwu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Wtrysk wody do kanału dolotowego, lub bezpośrednio do komory spalania stosowali niemieccy konstruktorzy silników lotniczych już przed II wojną światową. W chwili zapłonu w okolicach świecy zapłonowej temperatura osiąga nawet 2600 st.C. Para wodna już przy 2000 st.C. rozkłada się na tlen i wodór w postaci wolnych atomów. Zatem mamy wzbogacenie miesznki wysokoenergetycznymi składnikami których spalenie podnosi ciśnienie spalania. A przy okazji woda parując pobiera ciepło z otoczenia, zatem poprawia napełnienie cylindra. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Wtrysk wody był także stosowany w silnikach samochodowych turbodoładowanych ( oczywiście rajdowych)Czytałem kiedyś o takim rozwiązaniu.Tyle że było to po to aby schłodzić powietrze kiedy intercooler nie wydalał, żeby zwiększyć masę ładunku w cylindrze.w przypadku rozkładu wody na tlen i wodór bilans energetyczny wychodzi na minus.Najpierw musimy dostarczyć energie żeby rozbić wiązanie chemiczne a następnie spalamy to w tak nieefektywnym urządzeniu jak silnik spalinowy, gdzie w najlepszym wypadku odzyskujemy 40 % energii chemicznej z paliwa.Tak więc stosowanie jest to głównie w celu obniżenia temperatury gazów i osiągnięcia większej mocy, w skutek większego upakowania ładunku w cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 W motocyklu wtrysk wody zastosował jako pierwszy Fritz Egli i z Kawy Z 1000 uzyskał ok. 350 kM. Jednak silnik nie pożył długo. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2005 Hej!Z wtryskiem wody pracowali też przy dużych silnikach okrętowych. Problemy były z żywotnością wtryskiwaczy, ale zauważono poprawę pracy, chłodzenia i wyników mocy. Tak więc od pomysłu nie odstąpiono, ale użyto innych pantentów na rozpylenie mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RooSu Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Koleś w Kielcach na Mercedesa (chyba Beczkę) zasilana wodą. Jakoś 2 dni temu w TV było o tym (jakies kilka lat temu juz slyszalem o tym aucie). Koleś zapala na ropie i po jakiś 7 km przełącza się na wode. Z tego co mówił napęd wodą to jakieś 60% i nie zauważył jakieś objawów pogorszenia osiągów. Kolo ma na to patenty ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.