Skocz do zawartości

Silnik Jednosuwowy


adam87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do hiszpana:

 

Tyle, że w tym silniku rzeczywiście będziesz miał dwa cykle na każdy obrót wału. Przy kazdym suwie tłoka masz suw pracy - tyle tylko, że raz z jednej a raz z drugiej strony.

Generalnie - jak już napisał Piotr Dudek - to żadna sensacja bo tego typu silniki pracowały dawno dawno temu - tyle , że to były silniki parowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...

a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...

a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P

PZDR!

 

To też nie jest nowy pomysł ;) Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...

a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P

PZDR!

 

To też nie jest nowy pomysł :D Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)

 

hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;)

pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej ;)

jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dyskusja jest b.ciekawa ale nie można pytać o obroty w silniku który nie ma wału ani zadnych wirujących części.

Zasada pracy tego silnika została przez nas ustalona jak "moja-twoja"

czyli dokładnie tak jak w silniku parowym.

Ta konstrukcja to silnik jednotłokowy , dwucylindrowy i naprawdę jednosuwowy.

Prototyp został użyty do napędu linearnego alternatora i bez problemów uzyskiwał 40.000 cykli na minutę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...

a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P

PZDR!

 

To też nie jest nowy pomysł :evil: Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)

 

 

hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;)

pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej :)

jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę :D

 

W tym wypadku to czy bedzie to ZS czy ZI nie ma wiekszego znaczenia - tak czy inaczej woda przejmuje ciepło z gazów w komorze spalania i gwałtownie paruje - dzięki temu zwiększa się sprawność silnika bo większa część ciepła zamieniana jest na energię mechaniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...

a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P

PZDR!

 

To też nie jest nowy pomysł :D Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)

 

 

hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;)

pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej :)

jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę :P

 

W tym wypadku to czy bedzie to ZS czy ZI nie ma wiekszego znaczenia - tak czy inaczej woda przejmuje ciepło z gazów w komorze spalania i gwałtownie paruje - dzięki temu zwiększa się sprawność silnika bo większa część ciepła zamieniana jest na energię mechaniczną.

true! (tak swoją drogą to wim na czym to polega bom inz mech :evil: )

wg autora silnik pracuje ekonomiczniej i ciszej niz na samym ON. a sam pomysł wydaje się ciekawy zastanawia mnie jedynie jak wpływa (praktycznie) na osiągi a jeszcze bardziej na żywotność silnika.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Felixa Wankla jest silnikiem rotacyjnym czyli trudno mówić o suwach czy taktach.

W czasie jednego obrotu wirnika wał obraca się dwa razy a podczas tegoż obrotu wirnika następują trzy cykle pracy.

Czyli matematycznie licząc można powoedzieć że ma półtora suwu?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk wody do kanału dolotowego, lub bezpośrednio do komory spalania stosowali niemieccy konstruktorzy silników lotniczych już przed II wojną światową. W chwili zapłonu w okolicach świecy zapłonowej temperatura osiąga nawet 2600 st.C.

Para wodna już przy 2000 st.C. rozkłada się na tlen i wodór w postaci wolnych atomów. Zatem mamy wzbogacenie miesznki wysokoenergetycznymi składnikami których spalenie podnosi ciśnienie spalania. A przy okazji woda parując pobiera ciepło z otoczenia, zatem poprawia napełnienie cylindra.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk wody był także stosowany w silnikach samochodowych turbodoładowanych ( oczywiście rajdowych)

Czytałem kiedyś o takim rozwiązaniu.

Tyle że było to po to aby schłodzić powietrze kiedy intercooler nie wydalał, żeby zwiększyć masę ładunku w cylindrze.

w przypadku rozkładu wody na tlen i wodór bilans energetyczny wychodzi na minus.

Najpierw musimy dostarczyć energie żeby rozbić wiązanie chemiczne a następnie spalamy to w tak nieefektywnym urządzeniu jak silnik spalinowy, gdzie w najlepszym wypadku odzyskujemy 40 % energii chemicznej z paliwa.

Tak więc stosowanie jest to głównie w celu obniżenia temperatury gazów i osiągnięcia większej mocy, w skutek większego upakowania ładunku w cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Z wtryskiem wody pracowali też przy dużych silnikach okrętowych. Problemy były z żywotnością wtryskiwaczy, ale zauważono poprawę pracy, chłodzenia i wyników mocy. Tak więc od pomysłu nie odstąpiono, ale użyto innych pantentów na rozpylenie mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś w Kielcach na Mercedesa (chyba Beczkę) zasilana wodą. Jakoś 2 dni temu w TV było o tym (jakies kilka lat temu juz slyszalem o tym aucie). Koleś zapala na ropie i po jakiś 7 km przełącza się na wode. Z tego co mówił napęd wodą to jakieś 60% i nie zauważył jakieś objawów pogorszenia osiągów. Kolo ma na to patenty ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...