Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki Dr 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem otoż przychodze na parking odpalam moto i na biegach od 1-6 pali mi sie lampka neutral oraz jakos nie dochodzi do najwyszych obrotow tak do polowy i jest jakby odcięcie co to może być

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem otoż przychodze na parking odpalam moto i na biegach od 1-6 pali mi sie lampka neutral oraz jakos nie dochodzi do najwyszych obrotow tak do polowy i jest jakby odcięcie co to może być

Pozdrawiam

W DR125 (nowszych rocznikach) ,masz przy dźwigni zmiany biegów czujnik który zapala kontrolkę luzu, jego drugim zadaniem jest informowanie modułu zapłonowego o zapiętym biegu dzięki czemu na 5 i 6 biegu moduł nie pozwala silnikowi osiągnąć pełnych obrotów (odcina zapłon po osiągnięciu założonych obrotów), coś Ci się posrało pewnie z tym czujnikiem, spróbuj go przeczyścić to samo ze stykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mogło sie tak zrobic bo warstwa błota jest na pare centymetrów

PS. Moj rocznik to 1997 SE

 

Ano mogło sie tak zrobic bo warstwa błota jest na pare centymetrów

PS. Moj rocznik to 1997 SE

Witam nie moge znalezc tego czujnika czy to jest w srodku trzeba cos odkrecać prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mogło sie tak zrobic bo warstwa błota jest na pare centymetrów

PS. Moj rocznik to 1997 SE

Witam nie moge znalezc tego czujnika czy to jest w srodku trzeba cos odkrecać prosze o pomoc

Nie pamiętam dokładnie ale chyba pod deklem alternatora, poszukaj manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą prób i błędów znalazlem obok przedniej zębatki :) tylko ze u mnie to wszystko jest nie normalne kable obok zębatki zalane byly silikonem pogrzebałem śrubokrętem i zaczeło działać :D sam nie mogłem uwierzyć wiec zalalem znowu i działa dzieki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz takim problem, po zimie odpalam DR-ke, odrazu zaskoczyla, ale przez pierwsza minute kopciła denerwująco.

Po chwili kopcenie ustało, ale moto jezcze było zimne i dosłownie na niskich obrotach wypadały zapłony jak się chciało ruszyć czy coś.

 

Za chwile było już wszystko OK odzyskała wigor, ale dopiero po przejechaniu kilkudziesieciu metrów.

 

Co to może być? Iglica gaźnika na minimum, filtr powietrza czysty, poziom paliwa w komorze pływakowej wyregulowany.

Nie zabierałem się tylko za regulacje składu mieszanki na wolnych obrotach.

 

Tylko jedno mnie zastanawia zawsze byłem zdania, że jak za bogata mieszanka to będzie kopcić/zalewać na ciepłym, nie na zimnym. Wkońcu jak silnik zimny potrzebuje bogatszej.

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moto stało całą zimę nie odpalane to takie objawy nie są czymś nadzwyczajnym, po prostu paliwo stojące w komorze pływakowej traci swoje właściwości, odparowuje, wytrącają się różne osady, po opaleniu po tak długim okresie zanim silnik wypali to "zleżałe" paliwo może zachowywać się tak jak opisujesz. A jeśli chodzi o skład mieszanki to po pierwsze ustawiamy gaźnik zgodnie z zaleceniami manuala, po drugie do wzbogacenia mieszanki na potrzeby odpalenia zimnego silnika używamy ssania, po trzecie jeśli ustawisz za bogatą mieszankę to silnik będzie się zalewał i na ciepło i na zimno, no chyba że do odpalenia na zimno nie używasz ssania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik po tak długim postoju bez odpalania poprostu się zastoi, nic złego sie z nim niedzieje. Musiała poprostu przepalic cały syf który się zebrał w silniku, gaźniku. Gożej gdy byś się przejechał a ona dalej by tak chodziła. Narazie mogłeś nic nierególować, chociasz po zimie dobrze jest wyrególować gaznik itd.

Ps. Gdzie u Ciebie w gaźniku jest dysza od składy mieszanki?

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto było jeżdzone zimą. Zauważyłem, że tak sie dzieje jak postoi ze dwa tygodnie.

Poregulowałem dzisiaj gaźnik i jest teraz super, już nic nie zalewa, ładnie wchodzi na obroty, schodzi, no i trzyma jałowy.

 

Gdzie mam dysze?

Jak każda DR-ka 125 pod gaźnikiem.

 

Teraz sobie myśle, czy by tłumika nie rozwiercić, bo oryginalnie jest strasznie cicha. Jak u was jest z tłumikiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tlumnik standard ale planuje rozwiercić moze jakies 2-3 dziury wiertłem 8-10 jeszcze niewiem musze nad tym pomysleć bo na niskich obrotach chodzi jak skuter cichutko :D ale plus jest taki ze jak mijam stare babcie to nie partza sie na mnie wzrokiem jak bym im rodzine zabił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak go wybebeszałeś da sie go rozkrećic :D tak z ciekawośći moze i ja o tym pomysle

Mam jeszcze pare pytań :)

Bo mam w silniku napis kick starter i taka zatyczke plastkikowa to oznacza

ze moge sobie kopniaka kupic ?

i jeszcze mnie ciekawi czy w dr alternator czy magneto niewiem jak nazwać pracuje w oleju

czy na sucho

Ps.byly drki w 2T?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...