Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki Dr 125


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Kurde teraz juz nie sprawdze bo u mechanika ale jak brałem gaz pełny na luzie to przy bardzo wysokich obrotach strasznie nie rowno pracował ale to brzmiało jak odciecie zapłonu albo cos w tym stylu

To normalne jeżeli na luzie, moge Ci wysłać (15zł+2,50 przesyłka) układ, który po podłączeniu odblokuje Ci V-max (100-110), zwiększy kopyto na 5 i 6 biegu, oraz naprawi przerywanie na luzie.

Na wbitej jedynce i wciśniętym sprzęgłu problemu z przerywaniem nie powinno być.

 

Trzeba by zacząć od świecy potem zawory, gaźnik, głowca i tłok coś nie tak musi być.

Oczywiście najwięcej mają do powiedzenia Ci co DR-ki nigdy nie mieli i nie siedzą w temacie.

 

włochaty proponuje Ci sie uspokoić i zacząć od samego początku.

Naprawde regulacje i inne bzdety to banalna sprawa, jak ma się odpowiednie narzędzia i wie jak sie to zrobić.

 

Zółta iskra sprawdź odstępy na elektrodzie, na innej świecy. Jak dalej nie, to szukaj dalej, może gdzieś jest przebicie na kablu?

 

Kopcący na biało w DR-ce to jest normalne jak jest zimno i silnik nie rozgrzany. Nie ma chłodzenia płynem, więc nie ma zagrożenia że do komory spalania dostaje się płyn.

 

Kopcąca na czarno DR-ka tylko jak jest zimna to najpewniej "zwietrzała" mieszanka w gaźniku, która sie przepala, a świeża już jest w porządku.

Pozatym, często to jest wina zbyt bogatej mieszanki.

Należy przeprowadzić regulacje poziomu paliwa w komorze pływakowej, regulacje mieszanki biegu jałowego (śruba od mieszanki i przepustnica), pozatym ważne jest ustawienie pozycja ząbka iglicy przepustnicy.

 

Wszystkie dane na temat regulacji są dostępne w serwisówce, po niemiecku, ale da sie co nieco zrozumiec, nawet jak ktoś jeżyka nie zna.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście najwęcej mają do powiedzenia Ci co DR-ki nigdy nie mieli i nie siedzą w temacie.

Jeśli silnik ma tak nie równo pracować wg Ciebie to gratuluje! :clap:

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz o co chodzi z tą nierówną pracą?

Widziałeś na filmiku?

W dupie byłeś gówno widziałeś, nie wypowiadaj się w temacie jak się nie znasz...

 

Zresztą co ma nierówna praca na luzie do zaworów, gaźnika, głowicy i tłoka? Jak już wbije sie bieg to silnik chodzi równo. Nie kapujesz tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to widze, że ty widziałeś jak pracuje. Po drugie z kąd wiesz czym jeździłem jasnowidzu :) Po trzecie "Zresztą co ma nierówna praca na luzie do zaworów, gaźnika, głowicy i tłoka? otóz dużo ma. A jak chcesz mnie wyzywać to wyzywaj na PW to nie forum o teletubisiach kolego.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to widze, że ty widziałeś jak pracuje.

Trudno żebym nie widział skoro jeżdze identyczną DR-ką. :banghead:

 

Po drugie z kąd wiesz czym jeździłem jasnowidzu

Z kąd? :buttrock: Skąd wiesz czy jestem jasnowidzem?

 

Po trzecie "Zresztą co ma nierówna praca na luzie do zaworów, gaźnika, głowicy i tłoka? otóz dużo ma.

Dobrze wiedzieć, ale z Twoim kretyńskim podejściem do sprawy widze, że nie odróżniasz pracy silnika na obrotach biegu jałowego, a pracy na luzie.

 

A jak chcesz mnie wyzywać to wyzywaj na PW

Zacytuj zatem fragment w którym Cię wyzwałem.

 

to nie forum o teletubisiach kolego.

Inteligentny jesteś, popatrz na logo forum i co tam jest napisane?

 

A potem sie dziwić, że wlochaty ma problemy zamiast posprawdzać wszystko to taki przyłazi żeby sprzedać jakiś układzik.

Fascynujące, teraz próbujesz powiązać mój post z problemami Włochatego, które są de facto spowodowane nieodpowiednim podejściem do sprawy?

 

Może daj schemat to sobie sami zrobimy?

Pasożytom jak Ty nie daje. Taki to sobie zrobi wg mojego schematu, spali moduł zapłonowy przez głupotę, a potem powie, że to mój układ jest do d***.

 

Tym oto miłym akcentem i postem kończe wypowiedź z Tobą, każdy Twój post od tej pory traktuje jako niewidoczny i pisz sobie co chcesz nadal nie odróżniając blokady na module od mechanicznej strony silnika.

Radze Ci na przyszłość nie robić z siebie specjalisty skrzętnie inkrementując licznik postów. W pewnej skali to przez Ciebie forum jest zapchane.

Odnośnie tej dyskusji również radze Ci przyjąć, że tak po prostu jest i sie nie kłócić, bo tylko psujesz temat DR-kowiczom.

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie, tak jak wcześniej pisałem w tym temacie w nowszych rocznikach DR125 układ zapłonowy nie pozwala silnikowi osiągnąć pełnych obrotów na luzie , 5 i 6 biegu odcinając zapłon, z tego co pamiętam ten układzik to po prostu opornik (ale mogę się mylić bo dawno to było :bigrazz: ), który oszukuje układ zapłonowy co do zapiętego biegu, więc zachowanie DRki nurka18 nie musi spowodowane jakimś defektem. A ty Włochaty "wrzuć na luz", jeśli widzisz że twój gaźnik jest wyeksploatowany i regulacje nic nie dają to niestety albo sprzedaj moto, albo trochę doinwestuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc zachowanie DRki nurka18 nie musi spowodowane jakimś defektem.

Dokładnie, sam wyeliminowałem to u siebie, ba maksymalne obroty nie tylko są obcięte, jednak już same wchodzenie na obroty jest charakterystycznie "posiekane" w przerwy przez moduł. Jednak jak widać niektórzy tutaj nie potrafią zrozumieć pewnych rzeczy.

 

jeśli widzisz że twój gaźnik jest wyeksploatowany i regulacje nic nie dają to niestety albo sprzedaj moto

Byle w opisie to uwzględnić, a nie że nówka nieśmigana ;)

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam takie pytania dotyczące DR 125.

Ile wynosi srednica dyszy głównej?

Na jakiej wysokości powinien byc katalogowo ustawiony pływak (w mm.) ?

Gaźnik to mikuni 31mm, z góry dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez Daamian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wkoncu forum powrocilo

Rozgryzłem swoja drke nie byl to ani moduł ani swieca ani nic innego tylko zasniedziały i ledwo kontaktowały kable przy czujniku luzu :D teraz jest dobrze tylko kapća złapałem :/ i dupa

 

Ps. Czy istnieje mozliwość załozenia obrotomierza w dr 125 ?

Edytowane przez nurek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

witam, dr 97 silnik ze starym gażnikiem mechanicznym mikuni - czytam i czytam i nie znalazłem jak go ustawić prawidłowo - sruba od wolnych - mam ok jak na zimnym na gorącym już za wysokie zmniejszę trochę - jest ok ujadę kawałek - na wolnych za małe i gaśnie ( niema złotego środka) tak samo sruba od składu mieszanki - jak bym nią nie kręcił to i tak jest moim zdaniem tak samo - to samo dotyczy sie iglicy

Nie ogarniam już tego - proszę o pomoc co jak i ile ustawić by było ok (gaźnik wyczyszczony)

 

i jeszcze co do filtra powietrza - gdzie można taki kupić do 97 rok (buda jest 93 a silnik 97) gdzie bym we wrocławiu czy okolicy nie poszedł to w każdym moto mówią że niema w ofercie filtra a u mnie po przeglądzie jak go kupiłem okazało się ze z gąbki nic już nie zostało :/

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witram,

zakupilem filtr więc jedna sprawa rozwiązana ale jest kolejna

co do tego gaźnika błem w lokalnym servisie tzn kuzyn całe zycie jeździ na crossach i opraktycznie niema osoby w okolicy której motocykla by nie serwisował

ustariał gaźnik itd niby wsio ok ale po czasie pojawił sie problem - od pewnego czasu motor jeśli niema bardzo wysokich obrotów nie jedzie - przerywa tak jak by tracil albo iskre albo raz dostawał paliwo raz nie - szczególnie od 3 biegu w góre słychac jak sie rozpędza i strzela w tłumik tracąc bardzo dużo mocy

dałem do kuzyna wymienił swiece pogrzebał w gaźniku i mówi - nie wiem nie ogarniam tego niby wsio ok jest mechanicznie

A więc jadąc - szybko sie rozpędzając to ok 100/h pociśnie ale tylko mu ująć troche gazu to juz przy wkręcaniu porażka dławi sie duzi i strzela( te strzały nie są mocne ledwie słyszalne raczej to tak jak by własnie nie dostawał paliwa lub iskry) gaźnik czyszczony niby ok

co robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...