_Monter_ Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Jednak faktycznie zostane przy nafcie i pedzelku, bo w serwisowce do mojego sprzeta znalazlem cos takiego: "use only kerosene to clean the drive chain. Wipe the drive chain dry and thoroughly lubricate it with engine oil or chain lubricant that is suitable for O-ring chains. Do not use any other lubricants on the drive chain since they may contain solvents that could damage the O-rings." Dlatego nie bede ryzykowal :). Pozdrawiam Bardzo dobra decyzja.W specyfikach róznego typu jest stosowana różna chemia.I choć służą do tego samego(np. odtłuszczacz tarcz) to mogą biedy narobić. Nafta i pędzelek też ma brodę lecz jest sprawdzony w praniu.Chyba, że ktoś ma kasę na chemię przeznaczoną do tego celu. Ogólnie są do kupienia pojemniki pompowane i z nafty można samemu zrobić sobie spray co ułatwi czyszczenie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Co ile czyścicie lańcuch? Przed każdym smarowaniem czy rzadziej np raz na sezon? Ja sie biorę za to tylko wtedy jak łańcuch jest juz taki brudny że szpeci mi moto :) No i oczywiście nafta i obciety pęzelek (standardowy jest zamiekki) próbowałem juz inncy specyfików i tym jest najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Używa ktoś z Was takich wynalazków? http://moto.allegro.pl/item924497164_szczo...a_lancucha.html http://moto.allegro.pl/item934844648_drc_s...ncucha_hit.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 To raczej do dirtów jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Używa ktoś z Was takich wynalazków? http://moto.allegro.pl/item924497164_szczo...a_lancucha.html http://moto.allegro.pl/item934844648_drc_s...ncucha_hit.html Trzeba miec ladnie nawalone zeby taki bajer kupowac :banghead: Zwykly penzel za 5 zl i spisuje sie rownie dobrze albo i lepiej niz super bajerancka szczoteczka za 50zl. Przypomnial mi sie odrazu pewny kolega dla ktorego byc motocyklista znaczy miec jak najwiecej bajerow przy/do moto :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 witam. podepne sie pod temat zeby nie tworzyc nowego...po poprzednim wlascicielu zostalo mi na moto sporo syfu na lancuchu. Dopiero po oczyszczeniu go szczotka do zebow z nafta zobaczylem ze "boki" lancucha sa przyrdzewiale w takim stopniu ze nie da sie tego usunac nafta/wd40/szczotka i stad moje pytanie: czy sa jakies srodki chemiczne rozpuszczajace/ pomagajace usunac rdze?? Usuwajac mechanicznie zostaja rysy. Wiem, ze z tym mozna jedzic, lancuch jest "ruchomy" bo byl smarowany. chodzi mi o estetyke bo wdlg mnie paskudnie to wyglada. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 no, jak pojechałeś po łańcuchu wd40, to AFAIK i tak czeka Cię zmiana jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 no, jak pojechałeś po łańcuchu wd40, to AFAIK i tak czeka Cię zmiana jsz ..dokończę tylko, żeby młody kolega zrozumiał co zrobił(pozwolisz Jeszua) WD 40 jest agresywny dla gumy(również o-ringów) i sprawia, że guma się rozłazi. Rozglądaj się za napędem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 To juz lepiej jak bys drucianka przeczyscil z zewnatrz ta rdze albo jak bys pepsi probowal myc. Ale to juz i tak po fakcie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Ale to juz i tak po fakcie :) nie no nie jest tak zle chyba, spryskalem 2 ogniwka na probei tyle, nie kąpalem calego lancucha. czyli tylko opcja mechaniczna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 (edytowane) Łańcych juz sie swieci :) - była szczoteczka do zębów + nafta, a "chemikiem" umylem lapki po zabiegu... Takiej technicznej nie znalazlem, wiec poszla "swietlna" - moze dlatego sie swieci? :D, a tak powaznie, to duuuza jest roznica (w wyglądzie napędu). Zastanawia mnie tylko naciag, bo w serwisowce pisza, ze musi byc 30-40 mm luzu, a między slizgami w miejscu gdzie niby trzeba sprawdzac nie ma az tyle miejsca... W sensie, ze jak zrobie większy luz niz te 2 cm, to lancuch dotyka slizgu i wcale nie jest napiety... W serwisowce do cebry pisali chyba 1-2 cm... Jak to jest? Nie chce zaraz kupowac zestawu - dlatego pytam.... P.S. A tak poza tym, to sprawilem sobie kluczyk, ktory sprawdza moment i musze powiedziec, ze "na czuja" chyba bym az tak mocno kola nie dokrecil... chciaz zdarzalo mi sie juz zrywac jakies tam gwinty... Poza tym, to kupienie nasadek 34 i 36mm wcale nie jest takie proste i tanie, jak moze sie wydawac ;). Edytowane 12 Marca 2010 przez nr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Nafta smaruje i w ogóle super nie trzeba po niej smarować łańcucha, tylko, że jak ja wyczyściłem swój łańcuch naftą i nie miałem czasu go posmarować to 2 dni później był na nim nalot rdzy. Więc BZDURA z tym, że smaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 (edytowane) 2 dni później był na nim nalot rdzy. Więc BZDURA z tym, że smaruje. Ja tam sie nie znam, ale wydaje mi sie, tak intuicyjnie, ze jednak nafta zostawia cos tam tlustego po sobie, a poza tym dzialanie smarujace nie jest chyba rownoznaczne z dzialaniem antykorozyjnym....? Chociaz nie wiem, bo niby tluszcz nie powinien wody/tlenu? wpuscic....? No ale jak mowie nie wiem, tak sobie tylko mysle i moze popelniam jakies bledy w zalozeniach ;). Pozdr., a szczegolnie tych ktorzy sie znaja i maja z nas beke ;), ale lepiej zapytac niz dac ciala.... :P P.S. Tez fakt, ze trzeba dac zarobic proesjionalista - nauczylem sie tego na przykladzie tuningu mojego kaszlaka - jaaaaakis tam czas temu... niby fajnie chodzil, ale niedlugo :D. Generalnie po zepsuciu 2 sprzetow nauczylem sie, ze powazniejsze rzeczy trza oddac w rece mechanikow, no ale chyba nie naciag/wymiana opon/oleju itp. To taka podstawowa obsluga maszyny i chyba kazdy powinien to robic i dbac o to sam? Nie powiem, bo zestawu np., to sam juz nie bede wymienial...niby taki pryszcz, ale nie bede, tym bardziej nie bede kupowal zakuwarki.... P.S. Z tymi oponami to chyba jednak troche poplynalem, bo przeciez lyzkami nie bede dzialal - tez specjalista musi byc, ale mam nadzieje, ze wiecie genarlnie o co mi chodzi.... Edytowane 12 Marca 2010 przez nr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 (edytowane) Prawdopodobnie naciąg sprawdzasz mając motocykl na kołachi bocznej stopce. U mnie w Hornecie też piszą o 30-40mm zwisu. Mam jakieś 25mm od łańcucha do wahacza w połowie długości pomiędzy zębatkami. Ustawiłem tak, aby łańcuch lekko dotykał wahacza pomiędzy dwoma zębatkami. Edytowane 12 Marca 2010 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Sprawdzam na podnosniku, ktory "bierze" za rolki, a poza tym z tego co ja widzialem, to ten luz ma byc ew. 2cm gora, 2 dol w stosunku do stanu neutralnego, a nie 4 zwisu....??? P.S. Patrzac na enduraki/crossy zaczynam jednak wierzyc w ten wiekszy luz, ale....??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.