Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście najszybciej swoim GSem jechałem troche ponad 150kmh. W przedziale prędkości 80-120kmh mam u siebie spalanie ok 4-4,5 litra na 100km. U mnie nigdy nie przekroczyło 6 litrów.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak:

 

jak jeżdze spokojnie tak do 6,5 tys obrotów max to spali ok 4,5 do 5 nie więcej

 

ale zdażało mi sie że całyczas cisnołem go max(chciałem zobaczyc jak wyjdzie) i oborty dochodziły do 9,5 tys - potrafił 6 litrów spalic !!

 

a max jechałem 185 - ale oponke z tyłu mam nieco większa od seryjnej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pali przy spokojnej jezdzie w granicach 4,5-5 l ... ale przy bardziej dynamicznej jezdzie to te 6 l sobie zabierze.

 

MAx predkosc jaka jechalem GSka to 190 km/h ... motor jest seryjny

Jak na rocznik 92 to jestem zadowolony z osiagow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no to wygląda, że motorek jest ekonomiczny, co bardzo mnie cieszy, a i prędkości na nim są dość dobre, samochody tak raczej nie jeżdżą. Ale co z przyśpieszeniem, na którym biegu najlepiej czuć że idzie do przodu? Jeszcze jedno, powiedzcie jak moto zachowuje się, jak jedzie się w dwójkę, jak jest wtedy z dynamiką jazdy i sterownością na winklach?

 

Paweł, dlaczego na piątce poszedł 190km/h, a na 6 biegu tylko 180 km/h, to nielogiczne?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo logiczne. Im wyższy bieg, tym większe opory napotyka silnik. I bywa że na najwyższym biegu maszyna nie dokręca się do obrotów mocy maksymalnej, bo brakuje momentu obrotowego. Wszystko zależy od charakterystyki silnika, czyli przebiegu krzywej momentu obrotowego. Z przebiegu owej krzywej w funkcji obrotów silnika, wynika moc silnika.

Bo moc się oblicza, na podstawie zmierzonego momentu obrotowego przy danych obrotach.

Na hamowni bada się silnik np. co 50 obr/min, i tak w zakresie od obrotów biegu jałowego do maksymalnych, tworzy się wykres (krzywą) momentu. A z tego momentu wynika moc dla danych obrotów. Dla dynamiki pojazdu dalszy wpływ ma zestopniowanie i rozpiętość skrzyni biegów, które wynikają z charakterystyki silnika i przeznaczenia pojazdu. Dlatego np. bliźniacze motocykle jakimi są WR 450 i YZF450 mają całkiem inne skrzynie. Enduro WR ma 5 biegów i większą całkowitą rozpiętość skrzyni (ok. 5), a crossówka YZF ma tylko 4 biegi o rozpiętości ok 3.8. Bo inne są wymagania wobec pojazdu na tor, a inne poza tor, choć także w teren.

 

W przypadku GS500 przełożenie 6 biegu jest tak dobrane by zachować ekonomiczne warunki pracy silnika podczas jazdy w trasie. Czyli z obrotami przy których motocykl jedzie z rozsądną prędkością, ale silnik nie kręci się za szybko. Czyli takie jest przełożenie by dobrze wykorzystać moment obrotowy silnika bez przeciążania układy korbowego. Oczywiście do całości zjawisk należy doliczyć przełożenie wtórne (zębatki - łańcuch) oraz średnicę zewnętrzną kół.

Zatem mamy wytłumaczenie dlaczego GS'a jest szybsza na 5 biegu, niz na 6. Silnik dokręca się do wyższych obrotów, bo ma mniejsze opory jazdy. Wiele maszyn tak ma.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele maszyn jako ostatni bieg ma tzw. nadbieg, gdzie przelozenie jest powyzej 1:1. Przez co silnik idzie na malych obrotac ale przez to tez niema mocy na tyle, ogranicza to spalanie, zuzycie silnika, silnik lepiej sie chlodzi. A do jazdy po plaksiej, rownej drodze bez ostrych wzniesien to jest najlepszy bieg.

Najczesciej motocykl nie moze osiagnac na tym biegu max predkosci.

 

(to jest to co wyzej tylko inaczej i krocej ujete, tylko Tomek nie koniecznie mowil o nadbiegu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi i jazdę z pasażerem w trasy to GS się do tego nie nadaje. 50 km bez zatrzymywania to jest max. Niestety miałem okazję byc pasażerem swojego motocykla i nie należało to do przyjemnych rzeczy. Tak samo twierdzi mój plecaczek. Poprostu tyłek i nogi tak zaczynają boleć że jest to niedozniesienia.

Oczywiście jazda z pasażerem daje odczuć spadek osiągów i trzeba jeździć bardziej zachowawczo. Co do prowadzenia to jest ono dobre o ile pasażer się oczywiście nie kręci ;). Czasami zdarzało mi się wybić nieźle pasażerowi tyłek do góry przy przejeżdzaniu przez poprzeczny uskok i na to trzeba uważać bo można go zgubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190? woow....a ciekawe jak wygladacie przy tej predkosci? pewnie niewystajecie kaskiem wyzej niz wasze korki wlewu paliwa, swoja droga ciekawe jaka jest roznica miedzy golym gsem a z owiewkami przy v-maxie??

 

ja powyzej 190 skladam sie i niewystaje wyzej niz moja szybka w owiewce...widocznosc ciut gorsza, ale jest znacznie ciszej i latwiej uzyskac predkosc maxymalna...i tak mi sie wydaje ze latwiej sie skreca w tej pozycji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szybkosci to jak na preclach mowimy sa `licznikowe`, a liczniki Suzuki maja tym wiekszy blad w gore im szybciej sie jedzie.

Tak ze jezeli GS 500 pojdzie te prawdziwe 160 - 165 km/h to znaczy ze jest maszyna w dobrym stanie. Ja mysle ze absolutnym maxem dla 40 konnego GS jest 170 km/h ( kierowca w pozycji lezacej, na golasa i o wadze ciala 65 kg ).

Oczywiscie sa jeszcze warunki zewnetrzne i jadac z gory z wiatrem w plecy mozemy starac sie przekroczyc 200 ;)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...