Klapek Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Zastanawiam się jak wygląda budowa takiej głowicy i jak to pracuje.Może ma ktoś zdjęcia takiej głowicy? Bo raczej nikt na oczy tego nie widział -chociaż...Pozdrawiam :clap: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Cooo ??Z tego co ostatnio gdzieś słyszałem to pracują nad zaworami sterowanymi elektromagnesami co umożliwi dostosowanie faz rozrządu w całym zakresie obrotów i obciążeń silnika.Ale o rozrządzie pneumatycznym nie słyszałem przyznam się szczerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Z tego co ja słyszałem to silniki Formuły 1 maja pneumatycznie sterowne zawory. Ale za diabła nie pamietam czy są one otwierane pneumatycznie czy tylko domykane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Od jakiegoś czasu w wyścigach motocyklowych GP1 startuje kilka egzemplarzy motocykla HONDA RC211 z rozrządem sterowanym pneumatycznie.Mimo nazwy zawory są uruchamiane wałkami rozrządu ale zamiast sprężyn zaworowych są zastosowane gumowe mieszki które w czasie pracy silnika w całym zakresie obrotów nawet 20.000 nie wpadają w rezonans tak jak standartowa sprężyna i progresywnie domykają zawór . Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 23 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Czyli istnieje w takim silniku regulacja docisku zaworów do gniazd. Bo jak są poduszki powietrzne to i musi być zawór sterujący. Jak by nie było to niedość że eliminowany jest rezonans pojawiający się przy prędkościach rzędu 17 - 20 tyś obr. to i jest większe sprężanie - chyba, przynajmiej tak mi się wydaje...Pozdrawiam :clap: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Po zmontowaniu z lekkim nadciśnieniem układ jest szczelny i nie potrzebuje dodatkowego zasilania. Na postoju dociska zawory z minimalną siłą ( tak jak Ducati Desmo ) po uruchomieniu silnika krzywka naciskając na zawór zgniata ten gumowy pojemniczek zwiększając ciśnienie gazu wewnątrz a po przejściu punktu zwrotnego to samo ciśnienie zamyka zawór na początku bardzo szybko a w miarę spadku ciśnienia coraz delikatniej aż do pełnego zamknięcia. Bardzo dużą zaletą tego rozwiązania jest mała szybkość końcowa podczas zamknięcia przez co zawór nie niszczy tak szybko gniazda jak w innych rozwiązaniach poza Desmodromicznym.W cyklach pracy czy sprężania sprężyny i tak są zbyteczne bo ciśnienie wewnątrz cylindra domyka zawór. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Pneumatyczna poduszka, elektromagnes ...Materiały idą do przodu, tylko czekać na silnik wankla spowrotem w motocyklu. Jak RX8 może wicej od RX7, to do motorka też zrobią :DPóki co, cieszmy się, ze nie meczą nas pneumatyczne coś tam :clap: bo co nowe i fajne, to się dużo psuje, a na torze to inna bajka. Dopracują i pokażą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Piotrze, widziałem w jakimś programie działanie zaworów pneumatycznch w formule 1, tak jak napisałeś, zawór jest napędzany normalnie wałkiem rozrządu, ale z tego co widziałem na animacji, jest tam przepływ powietrza pod ciśńieniem - w momencie wciskania zawory powietrze opuszcza "zbiorniczek" a podczas ruchu w dół jest ono uzupełniane. Konstrukcja zdaje się Reanulta (to co było pokazane). Może Honda to rozwiązała tak jak piszesz. Podstawowa zaleta to szybkobieżnośc takich silników, poprostu sprężyna nie była w stanie tak szybko zamnkąć zaworu, krzywka się odrywała od zaworu, co wiadomo co oznacza :-). Jak ktoś coś znajdzie to chętnie poczytamy, szukałem trochę w necie, ale nic specjalnego nie znalazłem. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Mam w szkole takiemini pokazy nowych technologi na przerwach 15min te zawry elektro magnetyczne są juz zbudowane :clap: o neumatyce nie słyszałem :/ ale wiem ze elktromagnesy są np. w najnowszym porsze(nigdy niewiem jak to się pisze:P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Ok . parę słów wyjaśnienia.Nie skojarzyłem tematu.Chodziło o „sprężyny” pneumatyczne a nie rozrząd pneumatyczny. Temat jest błędnie sprecyzowany.Rozrząd pneumatyczny byłby wtedy gdy zamiast wałków rozrządu były by siłowniki które napędzane sprężonym powietrzem otwierały by i zamykały zawory.Tutaj sterowani jest klasyczne – wałkami rozrządu , zamykanie jest inaczej rozwiązane.Kierując się dalej tą terminologia musieli byśmy nazwać rozrząd w naszych motocyklach rozrządem sprężynowym :clap: Jako ciekawostka dodam że sprężyny pneumatyczne sa stosowane także w wiatrówkach.Maja one mniejsza bezwładność, przez co jest mniejszy odrzut przy strzale.Ale i tak sa wypierane przez wiatrówki PCP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Pawełku materiały znajdziesz u mnie a nie w internecie.A co do wypowiedzi Pipcyka to jest rozrząd pneumatyczny.Narazie możemy zapomnieć o takim rozwiązaniu który opisujesz bez wałków z pneumatyką , no chyba że w okrętowych dieslach.Z kolei elektromagnetyczny tylko w wolnoobrotowych autach typu Porsche. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Pipcyk założyłem ten temat po prezentacji w mediach bolidu F1 z teamu Williamsa. Użyto tam określenia "rozrząd pneumatyczny". Mówiono tam również o zmniejszaniu/zwiększaniu ciśnienia w zależności od specyfiki toru i jazdy kierowcy.Pozdrawiam :clap: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 To sa te same mrzonki inżynierów jak nazywanie jakiś systemów inteligentnymi.Dla mnie sprawa jest prosta, wałek napędza zawory czyli rozrząd nie pneumatyczny :clap:dorabianie ideologii............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Pawełku materiały znajdziesz u mnie a nie w internecie. Chętnie poczytam na ten temat :-), temat ciekawy, tak jak pisałem widziałem tylko animacje w TV, możemy się takich rozwiązań spodziewać w seryjnych motocyklach (tylko kiedy ???). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 macie jakieś materiały może wżućcie na ftp do luka :> inni też chcą skorzystać :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.