Skocz do zawartości

Rozrząd pneumatyczny


Klapek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się jak wygląda budowa takiej głowicy i jak to pracuje.

Może ma ktoś zdjęcia takiej głowicy? Bo raczej nikt na oczy tego nie widział -chociaż...

Pozdrawiam :clap:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooo ??

Z tego co ostatnio gdzieś słyszałem to pracują nad zaworami sterowanymi elektromagnesami co umożliwi dostosowanie faz rozrządu w całym zakresie obrotów i obciążeń silnika.

Ale o rozrządzie pneumatycznym nie słyszałem przyznam się szczerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu w wyścigach motocyklowych GP1 startuje kilka egzemplarzy motocykla HONDA RC211 z rozrządem sterowanym pneumatycznie.

Mimo nazwy zawory są uruchamiane wałkami rozrządu ale zamiast sprężyn zaworowych są zastosowane gumowe mieszki które w czasie pracy silnika w całym zakresie obrotów nawet 20.000 nie wpadają w rezonans tak jak standartowa sprężyna i progresywnie domykają zawór .

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli istnieje w takim silniku regulacja docisku zaworów do gniazd. Bo jak są poduszki powietrzne to i musi być zawór sterujący. Jak by nie było to niedość że eliminowany jest rezonans pojawiający się przy prędkościach rzędu 17 - 20 tyś obr. to i jest większe sprężanie - chyba, przynajmiej tak mi się wydaje...

Pozdrawiam :clap:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmontowaniu z lekkim nadciśnieniem układ jest szczelny i nie potrzebuje dodatkowego zasilania. Na postoju dociska zawory z minimalną siłą ( tak jak Ducati Desmo ) po uruchomieniu silnika krzywka naciskając na zawór zgniata ten gumowy pojemniczek zwiększając ciśnienie gazu wewnątrz a po przejściu punktu zwrotnego to samo ciśnienie zamyka zawór na początku bardzo szybko a w miarę spadku ciśnienia coraz delikatniej aż do pełnego zamknięcia. Bardzo dużą zaletą tego rozwiązania jest mała szybkość końcowa podczas zamknięcia przez co zawór nie niszczy tak szybko gniazda jak w innych rozwiązaniach poza Desmodromicznym.W cyklach pracy czy sprężania sprężyny i tak są zbyteczne bo ciśnienie wewnątrz cylindra domyka zawór.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pneumatyczna poduszka, elektromagnes ...

Materiały idą do przodu, tylko czekać na silnik wankla spowrotem w motocyklu. Jak RX8 może wicej od RX7, to do motorka też zrobią :D

Póki co, cieszmy się, ze nie meczą nas pneumatyczne coś tam :clap: bo co nowe i fajne, to się dużo psuje, a na torze to inna bajka. Dopracują i pokażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, widziałem w jakimś programie działanie zaworów pneumatycznch w formule 1, tak jak napisałeś, zawór jest napędzany normalnie wałkiem rozrządu, ale z tego co widziałem na animacji, jest tam przepływ powietrza pod ciśńieniem - w momencie wciskania zawory powietrze opuszcza "zbiorniczek" a podczas ruchu w dół jest ono uzupełniane. Konstrukcja zdaje się Reanulta (to co było pokazane).

 

Może Honda to rozwiązała tak jak piszesz. Podstawowa zaleta to szybkobieżnośc takich silników, poprostu sprężyna nie była w stanie tak szybko zamnkąć zaworu, krzywka się odrywała od zaworu, co wiadomo co oznacza :-).

 

Jak ktoś coś znajdzie to chętnie poczytamy, szukałem trochę w necie, ale nic specjalnego nie znalazłem.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . parę słów wyjaśnienia.

Nie skojarzyłem tematu.

Chodziło o „sprężyny” pneumatyczne a nie rozrząd pneumatyczny. Temat jest błędnie sprecyzowany.

Rozrząd pneumatyczny byłby wtedy gdy zamiast wałków rozrządu były by siłowniki które napędzane sprężonym powietrzem otwierały by i zamykały zawory.

Tutaj sterowani jest klasyczne – wałkami rozrządu , zamykanie jest inaczej rozwiązane.

Kierując się dalej tą terminologia musieli byśmy nazwać rozrząd w naszych motocyklach rozrządem sprężynowym :clap:

 

Jako ciekawostka dodam że sprężyny pneumatyczne sa stosowane także w wiatrówkach.

Maja one mniejsza bezwładność, przez co jest mniejszy odrzut przy strzale.

Ale i tak sa wypierane przez wiatrówki PCP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku materiały znajdziesz u mnie a nie w internecie.

A co do wypowiedzi Pipcyka to jest rozrząd pneumatyczny.

Narazie możemy zapomnieć o takim rozwiązaniu który opisujesz bez wałków z pneumatyką , no chyba że w okrętowych dieslach.

Z kolei elektromagnetyczny tylko w wolnoobrotowych autach typu Porsche.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcyk założyłem ten temat po prezentacji w mediach bolidu F1 z teamu Williamsa. Użyto tam określenia "rozrząd pneumatyczny". Mówiono tam również o zmniejszaniu/zwiększaniu ciśnienia w zależności od specyfiki toru i jazdy kierowcy.

Pozdrawiam :clap:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku materiały znajdziesz u mnie a nie w internecie.

 

Chętnie poczytam na ten temat :-), temat ciekawy, tak jak pisałem widziałem tylko animacje w TV, możemy się takich rozwiązań spodziewać w seryjnych motocyklach (tylko kiedy ???).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...