marcincbr600 Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Dzisiaj wraz z MłodymVFR wymieniałem olej w mojej CBR. Ma ona obecnie 36 tys przebiegu a olej był wymieniony po 6 tysiącach. Zastanawialismy sie nad kolorem zurzytego koloru. i jak sie okazało jest ok brązowy a nie czarny jak nie którzy twierdzą.(podbno była dyskusja na ten temat na forum - ale nie mogę znaleść) Dla potwierdzenia naszej opini zamieszczam zdjęcia.http://www.bikepics.com/pictures/307859/http://www.bikepics.com/pictures/307865/http://www.bikepics.com/pictures/307869/http://www.bikepics.com/pictures/307872/ Miłego oglądania.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 tak tak, kolor nie jest czarny , niestety wielu mechanikow tego 4um twierdzi, ze to niemozliwe (polecam poszukac w archiwum). specjalnie nie dodaje linka, niech poszukaja naprawde zainteresowani, a nie ci, co chca bic piane. jest tam rowniez moja wypowiedz, gdzie twierdzilem, ze olej po przebiegu blisko 10000 km w moim sprzecie jest wyraznie brazowy, a pod swiatlo nawet czerwony. tak samo bylo w przypadku sprzeta Marcina. olej w misce (widac probke na papierze) jest brazowy, a pod swiatlo byl czerwony. bullson rowniez dorzucal swoje 3 grosze, ale jemu chodzilo o inny kolor, bo inny kolor mial nowy olej. nadmienie, ze ani marcin, ani ja nie prowadzimy jazdy spacerowej, bywa, ze odcina mi czasem kilka razy dziennie, jak mam zly nastroj :twisted: obaj uzywamy oleju castrola actevo 10W40. w sumie uzywalismy, bo na rynku dostepny jest nowszy...proponuje, zanim ktokolwiek zacznie: "ze to niemozliwe" niech mnie nie obraza - daltonista nie jestem, szwagier chyba tez nie? :(. w miare mozliwosci - wyciagnijta bagneta ze sprzeta, probke na papier i zrobcie fote. zobaczymy rezultaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 gdybym miał cyfrówke pokazałbym podobne zjawisko tylko w oplu mojego brata (omega'88 , 250 kkm). Więc mamy proste wnioski- dobre silniki mniej brudzą olej :( :twisted: :twisted: :twisted: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Dobre oleje dobrze czyszcza silnik :( Jak jezdzisz na gownianym oleju to spuscisz brazowy olej a caly syf zostaje w silniku :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Każdy olej, nawet spracowany ma brązowy kolor. Szczególnie jak go weźmiesz na palec. To tylko cały syf z silnika tak go zabarwia. Angel troszkę przesadzasz, Honda ma czyste silniki nie to co Suzi :laughing: :laughing: :laughing: haha! :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...e.php?pic_id=35 Czy jest to kolor czarny, czy ciemnobrazowy, brunatny, a może sraczkowaty? 8) MłodyVFR - odróżniajmy kolor oleju na bibułce czy na palcu, od ścieku w wiadrze - to dwie sprawy. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 poza tym zdrowy silnik nie puszcza przez pierscienie przez co i olej jest czysty... Ale niewazne jaki by miał kolor to i tak po 6000km jest do wymiany bo z tego co wiem traci swoje własciwość (chyba lepkość)... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Co do utraty właściwości, to olej silnikowy po roku je traci bez względu na przebieg (tak podają producenci), a jak jest, to dokładnie nikt nie wie, bo musiałby badać sobie olej w garażu co pewien okres czasu. Ja bym chyba zwariował więc wolę go wymienić :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 poza tym zdrowy silnik nie puszcza przez pierscienie przez co i olej jest czysty... Ale niewazne jaki by miał kolor to i tak po 6000km jest do wymiany bo z tego co wiem traci swoje własciwość (chyba lepkość)... pozdroCo 6000 km? A mi sie zawsze wydawalo ze od tego co pisza w instrukcji :( W Hondzie VFR RC 36 wymiana jest co 12 tys km, tak samo jak w CBR 600. Wydaje mi sie ,ze skoro producent zaleca takie przebiegi miedzy wymianami, to po co byc nadgorliwym? Oczywiscie jest jedno zastrzezenie: podany przebieg lub rok od poprzedniej wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 MłodyVFR - odróżniajmy kolor oleju na bibułce czy na palcu, od ścieku w wiadrze - to dwie sprawyPawel, kolor byl brazowy, i na palcu, i na kartce papieru i na zoltym wiadrze. przyjrzalem sie dobrze pod swiatlo i wowczas dominowal kolor czerowny i na palcu i na wiadrze (na papierze nie sprawdzilem :cry:) czarny kolor oleju wystepuje w dieslu, kazdy chyba sie z tym zgodzi? w motocyklu osobicie nie widzialem nigdy takiego koloru i nikt ze znajomych takowego nie mial. mozliwe, ze kiedys zobacze, ale musi to byc albo dlugo nie wymieniany, albo silnik nadajacy sie na zlom, tak mi sie wydaje. no coz, im wiecej olei bede zmienial -> wiecej doswiadczenia i moze pewnego razu zobacze czarny :twisted:Co 6000 km? A mi sie zawsze wydawalo ze od tego co pisza w instrukcji W Hondzie VFR RC 36 wymiana jest co 12 tys km.dobrze Zajc Ci sie wydaje, ale my tu zmienialismy olej z CBR F3.Dobre oleje dobrze czyszcza silnik Jak jezdzisz na gownianym oleju to spuscisz brazowy olej a caly syf zostaje w silniku ciekawa teoria Gixer. w takim razie kazdy diesel ma w super stanie silnik :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 ciekawa teoria Gixer. w takim razie kazdy diesel ma w super stanie silnik Co Ty porownujesz diesela do silnika motocyklowego? A tekstu ze wg moje teorii (a wogole to nie "moja teoria" tylko tak jest) kazdy diesel ma w super stanie silnik to wybacz ale nie rozumie,co ma jedno do drugiego??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Poza tym należy pamietac jeszcze o jednej rzeczy. Olej z silnika chłodzonego cieczą będzie się różnił od tego z chłodzonego powietrzem. Luzy tłok/cylinder są dużo większe na zimnym silniku w przypadku silnika chłodzonego powietrzem. To powoduje że zanim silnik osiągnie temp pracy występuja przedmuchy co wpływa na zabrudzenie oleju. No i to jest to!!! poza tym wyższe temperatury w lufcioku takze maja na to znaczny wpływ. ale fakt faktem ani cebra ani vfra nie sa luftami :( Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Czolem! Ja z GSa zlalem tak czarny olej, ze jesli wprowadzic klasyfikacje "czarnosci oleju" :( od 1-10 to byloby 10 :( A byl to jakis Aral i moj poprzednik zajezdzil go na 10kkm...Moto to lufciak, bo GS500 :(. Pozdrawiam PSMlodyVFR - jak bedziesz mial mozliwosc, to wymien olej w jakims GSie :(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Co Ty porownujesz diesela do silnika motocyklowego? A tekstu ze wg moje teorii (a wogole to nie "moja teoria" tylko tak jest) kazdy diesel ma w super stanie silnik to wybacz ale nie rozumie,co ma jedno do drugiego???tam byl usmieszek Gixer, czyli to byl zart niejako. jak spuszczales kiedys olej z diesla, to jest czarny jak smola, wiec wg "nie Twojej" teorii musialbyc tam super olej, nieprawdaz, bo wyplukalo wszystkie syfy?? i na tym polega zart, bo po 5 min pracy diesla na nowym oleju olej nabiera koloru smoly :(pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 Co Ty porownujesz diesela do silnika motocyklowego? A tekstu ze wg moje teorii (a wogole to nie "moja teoria" tylko tak jest) kazdy diesel ma w super stanie silnik to wybacz ale nie rozumie,co ma jedno do drugiego???tam byl usmieszek Gixer, czyli to byl zart niejako. jak spuszczales kiedys olej z diesla, to jest czarny jak smola, wiec wg "nie Twojej" teorii musialbyc tam super olej, nieprawdaz, bo wyplukalo wszystkie syfy?? i na tym polega zart, bo po 5 min pracy diesla na nowym oleju olej nabiera koloru smoly :(pozdro Wiem jak jest w dieslu bo jezdze dieslem a czysty silnik nie zawsze oznacza ze silnik jest w idealnym stanie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.