Inhalt Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Cześć. Jestem tu nowy więc się przedstawiam: Inhalt z okolic Trójmiasta. Po jezdzie kilkoma "socjalizmami" lata temu, w tym romet i CZ moje własne, powróciłem jakiś czas temu do motocykla. Aktualnie mam Virago i czas juz na zmiany.A teraz główny temat, a właściwie prośba do obeznanych technicznie forumowiczów.Zamierzam przesiąść się na turystyczne enduro. Chcę jeździć po drogach szutrowych, leśnych piaszczystych, bruku, czasem lekkim błocie i do pracy. Do tego sam lub z żoną, a czasem nawet niewielkim bagażem. Generalnie mam dookoła bardzo fajne drogi dla ciągników i rowerów, a do roboty autostradę i miasto.Zależy mi na kupnie sprzętu z połowy lat 90 (kasa na więcej nie pozwala - około 9 tys zł) i potem koniecznie małych kosztach utrzymania. Jestem skłonny dla trwałości i niezawodności oraz tanich części poświęcić karę koni mocy i trochę Vmax.Doradźcie prosze czego szukać i jakie znacie słabe punkty różnych sprzetów z tych roczników.No i jeszcze oceńcie, czy dobrze myślę szukając:1) jednocylindrowiec (zawsze taniej wymienić 1 świecę, wyregulować 1 gaźnik, a nawet zrobić remont 1 gara niż 2)2) chłodzony cieczą - większa trawałość układu tłok-cylinder3) pojemność około 650 ccm - chyba starczy mocy do sprawnego poruszania się4) zawory regulowane śrubami nie płytkami5) wymiana oleju nie częściej niż co 6 tys km6) najlepiej wałek kardana, ale chyba takich nie ma prócz jednej starej hondy7) zyżycie paliwa na sensownym poziomie - tylko po czym to poznam przy kupnie?Jeżeli coś myślę bez sensu to powiedzcie zanim nie będzie za późno i wpakuje się w coś.Będę wdzięczny za konkretne propozycje (też alternatywne) i uwagi o awaryjności i kosztach poszczególnych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 hyba na wiele pytań odpowiedziałeś sobie sam ale pozwolę sobie skomentować kolejno wedłu mojej subiektywnej opinii 1) Jak najbardziej popieram2) Chyba w tym roczniku, za takie pieniadze i w tej pojemności nie znajdziesz nic chłodzonego cieczą3)dokładnie najbardziej optymalna 4)w najbardziej poularnych modelach (DR, XL, XT) tak chyba właśnie jest5)Nie wiem jak w innych ale w DR takie są własnie przebiegi6)Podobnie jak z chłodzeniem cieczą - w grę wchodzą trzy motocykle BMW - ale wiadomo jaka cena, Honda XLV - staroć, Moto Guzzi - trochę egzotyczny ale jak wszystkie poprzednie dwucylindrowy i ciężki.7) chyba wszystkie single około 650ccm palą niewiele i tu bym się nie martwił. Dokładnie z takich samych założeń wychodziłem szukajac motocykla (tylko kasy miałem mniej) i kupiłem Suzuki DR600 Dakar - jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 W XL wymiana oleju jest co 3 tyś km. Sam natomiast jak sprawa oleju wygląda w NX Dominatorze. Też co 3 tyś, a jak nie to od których roczników uż nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 <kupiłem Suzuki DR600 Dakar - jestem bardzo zadowolony Dzięki Kuba na początek za uwagi.Oglądałem suzuki DR650 RS ale boję się szybkich i kosztownych napraw (takie gadanie "suzuki - same stuki") i nie wiem jak z remontem przy przebiegu ponad 40 tys km. Ten egzemplarz wyglada ok, ale czy nie zanotowałes jakichś szczególnie słabych punktów? A moze mocnych, które mnie zachęca. Czy Yamaha XT jest uważana za lepszy motodykl niż DR? Z ogłoszeń widzę, że właśnie te dwa modele dość mocno zniżkują, co mi się podoba, bo zawsze łatwiej kupić nowszy sprzęt, ale też boję się, że coś w tym jest i ludzie pozbywają się DR i XT.Dotychczas w Virago po prostu absolutnie nic mi się nie psuło! Pomijając inne aspekty małego choppera nieusterkowość to jest coś.A co ile wymieniasz łańcuch i zęby i ile to kosztuje? Chętnie zobaczę też inne opinie użytkowników singli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Chlodzony woda ,singiel 650 moc ok 50 kuca DOHC 4V ,Elektryczny starter ,czesci do wszystkich singli enduro sa na podobnym poziomie cenowym ,siwtnie nadaje sie do turystykijak i na nie za ciezki teren dosc tani w zakupie polecam Kawasaki KLR 650 (spelnia wszystkie normy) i nie sluchaj bajek ze to padaki bo kazde moto ma swoje + i - XT czy XR rowniez nie sa idealne za ok 8 tys kupisz juz cos z 93 i mlodsze wersja B lub C ale od 88 do dzisiaj silniki sie nie zmienily tylko nadwozie troszke inne http://www.xt600.e9.pl/modules.php?name=Ne...=article&sid=22 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 7 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Właśnie miałem napisać o "klekocie" czyli KLR, ale Nitomen mnie ubiegł.Również polecam to moto. Ma je kilku moich znajomych, różne roczniki, i wszyscy sobie je chwalą przede wszystkim za prostą jak cep konstrukcję, a co za tym idzie - małą awaryjność, bo po prostu wiele tam się zj... nie może.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 z tego co pamietam, to klr duzo pala, ale mozliwe ze chodziło o nowsze roczniki albo o te najstarsze, nie pamietam zbyt dokladnie Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 ja skolei o klr słyszałem od kolegów same negatywy szczególnie narzekali na układ elektryczny (ciągle sie coś je**ło)zaznaczam że były docierane w terenie pozytywy słyszałem o xt a sam jeżdze dr600r dakar bo cena zakupu była atrakcyjna :) a w ogóle to zajebiście sie śmiga czymś czego silnik nie wydaje dzwięku odkurzacza :lol: no i ten moment od samego dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Mój kuzyn maił KLRa 95 rok.Przejeździł półtora sezonu i w tym 2 przeprawy enduro i nie miał żadnej awari w tym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 kazde moto pali tyle ile mu odkrecisz KLR pali od 5 do 8 w terenie przy ostrym palowaniu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Witam nowego, gdybyś interesolał się XL-ką to trochę danych masz tutaj:http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=22162 Ogulnie słyszałem że to dobre i wytrzymałe motocykle, niestety ja kupiłem zajeżdzoną i musiałem ją wyremontować.Konstrukcja również bardzo prosta, mankamentem był zacinający się napinacz rozrządu, ja swój wymieniłem na nowy i zobaczymy na ile wystarczy. Regulacja zaworów śrubowa, jeden cylinder ale dwa gaźniki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Wielkie dzieki za zwrócenie uwagi na Honde XL. Nie znałem takiego motocykla. Rozumiem, że to nie jest to samo co Transalp? Mówiliśmy o singlach, a ten ostatni V-twin.Co do KLR to cieszę się, ze są również pozytywne opinie, bo prawie spisałem ten model na straty. Gdzieś wcześniej na forum widziałem opinię, że Kawa robi kiepskie enduraki i nie warto się w to pakować. Ale skoro w Suzuki są stuki, a Kawa kiepska to niewiele by mi już zostało. Jeszcze dopytam o chłodzeniu wodą. Ogólnie takie sprzęty są znacznie droższe od chłodzonych powietrzem (prócz KLR). Czy to oznacza, że są lepsze i ludzie się ich nie pozbywają, czy to wyłącznie kwestia mody lub ceny nowego (producent kasował za pompę wody i chłodnicę)? Jeśli jeszcze ktoś podzieli się uwagami - szczególnie krytycznymi - z własnego doświadczenia to mi pomoże w woborze. A może znajdą się zwolennicy wersji 2-cylindrowych i przekonają mnie, ze nie mam racji szukając singla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 ja bym wzial DR650 (wersja obudowana) - mocniejsze od XT a co za tym idzie szybsze w trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Ja dorzuce jeszcze o DR. Nie chcę nikogo namawiać bo nie znam tak na prawdę pozostałych konkurencyjnych sprzętów. W DR cylinder podobno wytrzymuje ok. 100 tys km w połowie tego przebiegu trzeba wymienić tłok z pierścieniami.Spalanie w normalnej eksploatacji (jazda w terenie to oddzielny rozdział i trudno podać jakiś dane) nie przekracza 4,5 litra - to dotyczy DR600 bo 650 pali już wiecej chyba bardziej ze wzgledu na inny gażnik niż większą pojemność. No i DR sprzed 94 roku ma kopniaka podczas gdy XL i XT rozrusznik. Choć to niekoniecznie musi być wada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 ja bym wzial DR650 (wersja obudowana) - mocniejsze od XT a co za tym idzie szybsze w trasie Ja bym obudowanej (wersja RS) nie brał bo osiągi ma takie same, ta owiewka i tak niewiele daje a w terenie trzeba się z tym jak z jajkiem obchodzić. No i troszkę cięższy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.