Skocz do zawartości

Turystyczne enduro - technika i koszty


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem tu nowy więc się przedstawiam: Inhalt z okolic Trójmiasta. Po jezdzie kilkoma "socjalizmami" lata temu, w tym romet i CZ moje własne, powróciłem jakiś czas temu do motocykla. Aktualnie mam Virago i czas juz na zmiany.

A teraz główny temat, a właściwie prośba do obeznanych technicznie forumowiczów.

Zamierzam przesiąść się na turystyczne enduro. Chcę jeździć po drogach szutrowych, leśnych piaszczystych, bruku, czasem lekkim błocie i do pracy. Do tego sam lub z żoną, a czasem nawet niewielkim bagażem. Generalnie mam dookoła bardzo fajne drogi dla ciągników i rowerów, a do roboty autostradę i miasto.

Zależy mi na kupnie sprzętu z połowy lat 90 (kasa na więcej nie pozwala - około 9 tys zł) i potem koniecznie małych kosztach utrzymania. Jestem skłonny dla trwałości i niezawodności oraz tanich części poświęcić karę koni mocy i trochę Vmax.

Doradźcie prosze czego szukać i jakie znacie słabe punkty różnych sprzetów z tych roczników.

No i jeszcze oceńcie, czy dobrze myślę szukając:

1) jednocylindrowiec (zawsze taniej wymienić 1 świecę, wyregulować 1 gaźnik, a nawet zrobić remont 1 gara niż 2)

2) chłodzony cieczą - większa trawałość układu tłok-cylinder

3) pojemność około 650 ccm - chyba starczy mocy do sprawnego poruszania się

4) zawory regulowane śrubami nie płytkami

5) wymiana oleju nie częściej niż co 6 tys km

6) najlepiej wałek kardana, ale chyba takich nie ma prócz jednej starej hondy

7) zyżycie paliwa na sensownym poziomie - tylko po czym to poznam przy kupnie?

Jeżeli coś myślę bez sensu to powiedzcie zanim nie będzie za późno i wpakuje się w coś.

Będę wdzięczny za konkretne propozycje (też alternatywne) i uwagi o awaryjności i kosztach poszczególnych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyba na wiele pytań odpowiedziałeś sobie sam ale pozwolę sobie skomentować kolejno wedłu mojej subiektywnej opinii

 

1) Jak najbardziej popieram

2) Chyba w tym roczniku, za takie pieniadze i w tej pojemności nie znajdziesz nic chłodzonego cieczą

3)dokładnie najbardziej optymalna

4)w najbardziej poularnych modelach (DR, XL, XT) tak chyba właśnie jest

5)Nie wiem jak w innych ale w DR takie są własnie przebiegi

6)Podobnie jak z chłodzeniem cieczą - w grę wchodzą trzy motocykle BMW - ale wiadomo jaka cena, Honda XLV - staroć, Moto Guzzi - trochę egzotyczny ale jak wszystkie poprzednie dwucylindrowy i ciężki.

7) chyba wszystkie single około 650ccm palą niewiele i tu bym się nie martwił.

 

Dokładnie z takich samych założeń wychodziłem szukajac motocykla (tylko kasy miałem mniej) i kupiłem Suzuki DR600 Dakar - jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<kupiłem Suzuki DR600 Dakar - jestem bardzo zadowolony

 

Dzięki Kuba na początek za uwagi.

Oglądałem suzuki DR650 RS ale boję się szybkich i kosztownych napraw (takie gadanie "suzuki - same stuki") i nie wiem jak z remontem przy przebiegu ponad 40 tys km. Ten egzemplarz wyglada ok, ale czy nie zanotowałes jakichś szczególnie słabych punktów? A moze mocnych, które mnie zachęca. Czy Yamaha XT jest uważana za lepszy motodykl niż DR? Z ogłoszeń widzę, że właśnie te dwa modele dość mocno zniżkują, co mi się podoba, bo zawsze łatwiej kupić nowszy sprzęt, ale też boję się, że coś w tym jest i ludzie pozbywają się DR i XT.

Dotychczas w Virago po prostu absolutnie nic mi się nie psuło! Pomijając inne aspekty małego choppera nieusterkowość to jest coś.

A co ile wymieniasz łańcuch i zęby i ile to kosztuje?

 

Chętnie zobaczę też inne opinie użytkowników singli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodzony woda ,singiel 650 moc ok 50 kuca DOHC 4V ,Elektryczny starter ,czesci do wszystkich singli enduro sa na podobnym poziomie cenowym ,siwtnie nadaje sie do turystykijak i na nie za ciezki teren dosc tani w zakupie

polecam Kawasaki KLR 650 (spelnia wszystkie normy) i nie sluchaj bajek ze to padaki bo kazde moto ma swoje + i - XT czy XR rowniez nie sa idealne za ok 8 tys kupisz juz cos z 93 i mlodsze wersja B lub C ale od 88 do dzisiaj silniki sie nie zmienily tylko nadwozie troszke inne

 

http://www.xt600.e9.pl/modules.php?name=Ne...=article&sid=22

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Właśnie miałem napisać o "klekocie" czyli KLR, ale Nitomen mnie ubiegł.

Również polecam to moto. Ma je kilku moich znajomych, różne roczniki, i wszyscy sobie je chwalą przede wszystkim za prostą jak cep konstrukcję, a co za tym idzie - małą awaryjność, bo po prostu wiele tam się zj... nie może.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja skolei o klr słyszałem od kolegów same negatywy szczególnie narzekali na układ elektryczny (ciągle sie coś je**ło)zaznaczam że były docierane w terenie pozytywy słyszałem o xt a sam jeżdze dr600r dakar bo cena zakupu była atrakcyjna :) a w ogóle to zajebiście sie śmiga czymś czego silnik nie wydaje dzwięku odkurzacza :lol: no i ten moment od samego dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazde moto pali tyle ile mu odkrecisz KLR pali od 5 do 8 w terenie przy ostrym palowaniu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego, gdybyś interesolał się XL-ką to trochę danych masz tutaj:

http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=22162

 

Ogulnie słyszałem że to dobre i wytrzymałe motocykle, niestety ja kupiłem zajeżdzoną i musiałem ją wyremontować.

Konstrukcja również bardzo prosta, mankamentem był zacinający się napinacz rozrządu, ja swój wymieniłem na nowy i zobaczymy na ile wystarczy.

 

Regulacja zaworów śrubowa, jeden cylinder ale dwa gaźniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za zwrócenie uwagi na Honde XL. Nie znałem takiego motocykla. Rozumiem, że to nie jest to samo co Transalp? Mówiliśmy o singlach, a ten ostatni V-twin.

Co do KLR to cieszę się, ze są również pozytywne opinie, bo prawie spisałem ten model na straty. Gdzieś wcześniej na forum widziałem opinię, że Kawa robi kiepskie enduraki i nie warto się w to pakować. Ale skoro w Suzuki są stuki, a Kawa kiepska to niewiele by mi już zostało.

 

Jeszcze dopytam o chłodzeniu wodą. Ogólnie takie sprzęty są znacznie droższe od chłodzonych powietrzem (prócz KLR). Czy to oznacza, że są lepsze i ludzie się ich nie pozbywają, czy to wyłącznie kwestia mody lub ceny nowego (producent kasował za pompę wody i chłodnicę)?

 

Jeśli jeszcze ktoś podzieli się uwagami - szczególnie krytycznymi - z własnego doświadczenia to mi pomoże w woborze. A może znajdą się zwolennicy wersji 2-cylindrowych i przekonają mnie, ze nie mam racji szukając singla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorzuce jeszcze o DR.

Nie chcę nikogo namawiać bo nie znam tak na prawdę pozostałych konkurencyjnych sprzętów.

 

W DR cylinder podobno wytrzymuje ok. 100 tys km w połowie tego przebiegu trzeba wymienić tłok z pierścieniami.

Spalanie w normalnej eksploatacji (jazda w terenie to oddzielny rozdział i trudno podać jakiś dane) nie przekracza 4,5 litra - to dotyczy DR600 bo 650 pali już wiecej chyba bardziej ze wzgledu na inny gażnik niż większą pojemność.

No i DR sprzed 94 roku ma kopniaka podczas gdy XL i XT rozrusznik.

Choć to niekoniecznie musi być wada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wzial DR650 (wersja obudowana) - mocniejsze od XT a co za tym idzie szybsze w trasie

 

Ja bym obudowanej (wersja RS) nie brał bo osiągi ma takie same, ta owiewka i tak niewiele daje a w terenie trzeba się z tym jak z jajkiem obchodzić. No i troszkę cięższy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...