YAGO Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 panowie! facynujaca dyskusja!! juz dwnpo nie czytalem tak ciekawych i profesjonalnych postow!! ale ja wroce do sprawy simeringow i blaszek... otoz ja oba simery zalozylem sprezynkami do srodka, co do blaszek to nie dokladnie pamietam ale mialem taki problem ze pomiedzy zawleczkom(to zabezpieczajaca lozyska) a lozyskie nie bylo miejsca na 1 blaszeke-po skreceniu karterow wal obracal sie z oporem... jezdze z tym juz ponad 1000km i niemam zadnych widocznych obiajwow, dymi tylko jak jest zimny a dym nie smierdzi spalonym hipolem, a ne oszczedzam silnika...a teraz pytanko-czy zdjac sprzeglo, wyjac simer i sprobowac wpasowac blaszke? czy zostawic jak jest?pozdro! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 6 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Jak powinna byc zakonczona sprezyna od kopniak bo ja mam ucieta i zrobiona na patent.Niestety wymysl byl slaby i poszedl sie j*b.... Jak jest w orginale??Bo na rysunkach niewiele sie moge dowiedizec... Czy to dobrze ze mam nierowno starty komutator??Ten prawy jest mniej poscierany od tego drugiego...Tak powinno byc??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOWA Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 tu masz foto mojej sprężyny: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 za*eb****!!! :) Mam jeszcze jedno pytanie jak jest ona zamocowana po stronie karteru??pozdr. i dzieki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOWA Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 za*eb****!!! :) Mam jeszcze jedno pytanie jak jest ona zamocowana po stronie karteru??pozdr. i dzieki za pomoc!! w karterze jest otwór przeznaczony na tą właśnie sprężynę - taki o średnicy nieco przekracza średnicę drutu sprężyny. zdjęcia Ci nie zrobie bo mam złożone a nie będę rozbierał, to jest moja druga sprężyna. Jak masz rozebrane i obejrzysz to napewno będziesz wiedział o co chodzi. Pozdro - SOWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Pozwolę sobie dodać trzy grosze o ustawianiu zapłonu w MZ i wielu podobnych sprzętach.Potrzebne będą trzy rzeczy: :arrow: suwmiarka z noniuszem :arrow: żarówka 12V (ewentualnie 6V) z oprawką i wyprowadzonymi przewodami (próbówka) :arrow: szczelinomierz.Najpierw ustawiamy przerwę na przerywaczu, zanim weźmiemy się na kąt wyprzedzenia zapłonu. Nigdy odwrotnie :!: Po ustawieniu przerwy zgodnie z instrukcją, wsuwamy w otwór świecy głębokościomierz suwmiarki tak by oparł się o tłok. Tłok powinien być ustawiony wtedy przed GMP (górne martwe położenie). Trzymając suwmiarkę stabilnie, i prosto względem osi cylindra, obracamy wałem korbowym zgodnie z jego normalnym kierunkiem pracy. :!: Wtedy tłok będzie naciskał na wysunięty głębokościomierz suwmiarki i chował go do momentu kiedy porzejdzie przez GMP. Odczytujemy z suwmiarki wartość jaką uzyskaliśmy.Skoro wiemy jaka jest odległość od denka tłoka w GMP do górnej krawędzi otworu świecy, jedna trzecia roboty za nami. :D Teraz czas na zainstalowanie lampki. Włączamy ja w szereg między przerywacz a cewkę zapłonową. Czyli odłączamy kabelek od przerywacza, łączymy go z jednym kabelkiem próbówki, której drugi kabelek podłączamy do przerywacza. Po włączeniu zapłonu żarówka powinna się świecić przy zwartych stykach ("platynkach") przerywacza :idea: . Rozwarcie styków spowoduje zgaśnięcie żarówki. Zatem wiemy kiedy nastąpi zapłon, bo iskra występuje w momencie początku ROZWIERANIA styków :D .Etap II. Bierzemy suwmiarkę i wysuwamy głębokościomierz o tyle, ile wynosi podawane księżkowo wyprzedzenie zapłonu w milimetrach przed GMP tłoka. Czyli jeżeli (podam przykład "na pałe") pierwszy pomiar wykazał 20.4 mm, a wyprzedzenie powinno wynosić 2.8 mm, to na suwmiarce ustawiamy wartość 23.2 mm.Ustawiamy tłok przed GMP i wsuwamy koniec suwmiarki do otworu na świecę. Obracamy wałem we właściwym kierunku do momentu aż tłok DOTKNIE suwmiarki. Nie można pozwolić by się przestawiła, dlatego postępujemu ostrożnie i delikatnie. Skoro ustaliliśmy położenie tłoka w momencie zapłonu, obracamy podstawą przerywacza tak by lampka była na granicy zgaśnięcia. W tym momencie będzie iskra. Ktoś powie że na oko widać kiedy styki sie rozwierają, lecz starzy mechanicy twierdzą lampka jest wiele dokładniejsza dla właściwego określenia momentu zapłonu. I mają rację :!: Po ustawieniu dokręcamy mocno (warto na farbę) śrubki płytki przerywacza i sprawdzamy czy zapłon nie uległ przestawieniu przy dokęcaniu. ZALECENIA:- powoli i dokładnie- suwmiarkę trzymajmy możliwie dokładnie w osi cylindra- dokładnie odczytujmy wartości dziesiątych części milimetra z noniusza- nie rąbmy się z liczeniem: pierwszy pomiar + wyprzedzenie = położenie tłoka dla momentu gaśnięcia lampki.Powodzenia :D :D :D P.S. Zakładam ze styki nie są wypalone, kondensator nie ma przebicia, a cewka nie spalona. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Wszystko ok, ale jest jeden mały problem, z tego co pamiętam to suwmiarki się w MZ nie da wsadzić przez otwór świecy bo rama przeszkadza :? ale w innych sprzętach można 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Święta racja, w MZ suwmiarka nie wejdzie :oops: Zapędziłem się w wywodach, a nie pomyślałem o rzeczy podstawowej :roll: Wymyśliłem zatem że trzeba zrobić patent. Nie wiem jak to będzie w praktyce, ale pozwolę sobie podsunąć pomysł: :arrow: bierzemy starą świecę, wywalamy z niej porcelankę. :arrow: przewiercamy wzdłuż i dopasowujemy ciasno trzpień który zastąpi nam głębokościomierz suwmiarki :arrow: górny koniec trzpienia warto będzie sklepać by nie wpadł nam do cylindra. Wkręcamy wynalazek w głowicę i przy pierwszym pomiarze robimy rysikiem znak na trzpieniu Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie :idea: Jest to jednak tylko wytwór mojej wyobraźni, i jeżeli ktoś to wykona, to proszę o relację z prób ustawiania zapłonu tym wynalazkiem. :D Dzięki za uprzytomnienie sprawy podstawowej :D :D :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Suwmiarka nie wejdzie w 250, ale można zdjąć bak, albo tylko go podnieść i oprzeć np na desce położonej na głównej belce. Suwmiarka nie będzie co prawda idealnie pionowo, ponieważ trzeba ją troszkę ukosnie ustawić (z boku belki), ale przy pewnej ręce i staranności można wystarczająco dokładnie ustawić zapłon. Ja w każdym razie kilka razy robiłem to w taki sposób i jakoś się udawało. Spalanie ok. 4l/100, świeca beżowa, zero detonacji. Muszę jednak w końcu sprawić sobie taki przyrządzik ze starej świecy. Trzeba tylko zeszlifować trzpień wzdłuż z jednej strony. W przeciwnym wypadku kompresja nie pozwoli na swobodne obracanie wałem. Obawiam się jednak, że nie można go nazwać Twoim patentem, Tomku. Co najwyżej kopią lub plagiatem ;-) Rysunki tego przyrządu można znaleźć na każdej stronie o MZ i trudno uwierzyć, że ktoś korzystający z sieci nie trafił jeszcze na rysunki takowego. Ale to taka mała, nic nie znacząca dygresja :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie bardzo dobrze... oczywiscie teoretycznie... zauwaz, ze jakosc ustawienia zaplonu bedzie zalezna od dokladnosci narysowania tej kreski - w praktyce kicha - wiem, bo tak robilem. przyrzad bedzie do danego motocykla. a co, jak trzeba bedzie ustawic np: jawe, wsk i mz? 3 przyrzady? ja wymyslilem cos takiego:odwiedzamy tokarza/slusarza i mowimy:- wykonac tuleje z gwintem zewnetrznym na swiece, a w gornej czesci mocowanie na klucz- wykonac od gornej czesci gwint (dowolny) ze skokiem o 1mm, czyli 1 pelen obrot da nam wzrost o 1mm- wykonac cokolwiek, co bedzie sie wkrecalo w ta gorna czesc (czyli bedzie mialo ten sam gwint)- wziac pret i zrobic ryske w spodziewanym GMP cena: 10-50zeta dzialanie:- wkrecamy w otwor od swiecy- znajdujemy GMP tloka krecac walem (pret podnosi sie lub opada) w przyrzadzie- gorna czesc ustawiamy tak (wkrecajac i wykrecajac), aby ostateczna krawedz przyrzadu (czyli gornej czesci) pokrywala sie z ryska na precie- nastpenie wkrecamy o tyle o ile ma byc wyprzedzenie (np: 2.5 obr, da nam 2.5 mm) gorna czesc- krecimy walem i gdy ryska pojawi sie (czyli bedzie na gornej czesci przyrzadu), to wtedy ma byc zaplon w ten sposob od 5? lat ustawiam zaplony od motoryny, przez simka, jawe, cz, mz itp jezeli przyrzad ma byc bardziej oryginalny (nie wydaje nam pret), wystarczy zmieniac tylko pret z zaznaczona ryska. proste? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Możliwe że pomysł "patentu" miałem w bani, bo gdzieś mogłem to zobaczyć. Czy w książce, czy u kartingowców, nie wiem :oops: Popieram pomysły które są proste i działają :lapagora: Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce z materią :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 a zegar do zapłonu mozna kipuć za 60zł :( gra swieczki nie warta zegar to zegar :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 a zegar do zapłonu mozna kipuć za 60zł gra swieczki nie warta zegar to zegar skoro tak, to faktycznie, pare lat temu nie moglem tego dostac, wiec kombinowalem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Czolem! http://www.skuterdebica.hg.plDzial "Rozne"Pozycja 24 - Mikrometr do ustawiania zaplonu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Święta racja' date=' w MZ suwmiarka nie wejdzie :oops: Zapędziłem się w wywodach, a nie pomyślałem o rzeczy podstawowej :roll: Wymyśliłem zatem że trzeba zrobić patent. Nie wiem jak to będzie w praktyce, ale pozwolę sobie podsunąć pomysł: :arrow: bierzemy starą świecę, wywalamy z niej porcelankę. :arrow: przewiercamy wzdłuż i dopasowujemy ciasno trzpień który zastąpi nam głębokościomierz suwmiarki :arrow: górny koniec trzpienia warto będzie sklepać by nie wpadł nam do cylindra. Wkręcamy wynalazek w głowicę i przy pierwszym pomiarze robimy rysikiem znak na trzpieniu Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie :idea: Jest to jednak tylko wytwór mojej wyobraźni, i jeżeli ktoś to wykona, to proszę o relację z prób ustawiania zapłonu tym wynalazkiem. :( Dzięki za uprzytomnienie sprawy podstawowej :( :( :([/quote']Uzywam czegos takiego od dawna z tym, ze ja zrobilem to troszke inaczej.Pret ktory wkladam do swiecy ma na calym obwodzie "kreseczki" robione na tokarce co 1 mm :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.