Skocz do zawartości

MZ etz 250 Problem!!


AddaM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

panowie! facynujaca dyskusja!! juz dwnpo nie czytalem tak ciekawych i profesjonalnych postow!! ale ja wroce do sprawy simeringow i blaszek... otoz ja oba simery zalozylem sprezynkami do srodka, co do blaszek to nie dokladnie pamietam ale mialem taki problem ze pomiedzy zawleczkom(to zabezpieczajaca lozyska) a lozyskie nie bylo miejsca na 1 blaszeke-po skreceniu karterow wal obracal sie z oporem... jezdze z tym juz ponad 1000km i niemam zadnych widocznych obiajwow, dymi tylko jak jest zimny a dym nie smierdzi spalonym hipolem, a ne oszczedzam silnika...

a teraz pytanko-czy zdjac sprzeglo, wyjac simer i sprobowac wpasowac blaszke? czy zostawic jak jest?

pozdro!

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powinna byc zakonczona sprezyna od kopniak bo ja mam ucieta i zrobiona na patent.Niestety wymysl byl slaby i poszedl sie j*b.... Jak jest w orginale??Bo na rysunkach niewiele sie moge dowiedizec...

 

Czy to dobrze ze mam nierowno starty komutator??Ten prawy jest mniej poscierany od tego drugiego...Tak powinno byc??pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za*eb****!!! :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie jak jest ona zamocowana po stronie karteru??pozdr. i dzieki za pomoc!!

 

w karterze jest otwór przeznaczony na tą właśnie sprężynę - taki o średnicy nieco przekracza średnicę drutu sprężyny.

 

zdjęcia Ci nie zrobie bo mam złożone a nie będę rozbierał, to jest moja druga sprężyna.

 

Jak masz rozebrane i obejrzysz to napewno będziesz wiedział o co chodzi.

 

Pozdro - SOWA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dodać trzy grosze o ustawianiu zapłonu w MZ i wielu podobnych sprzętach.

Potrzebne będą trzy rzeczy:

:arrow: suwmiarka z noniuszem

:arrow: żarówka 12V (ewentualnie 6V) z oprawką i wyprowadzonymi przewodami (próbówka)

:arrow: szczelinomierz.

Najpierw ustawiamy przerwę na przerywaczu, zanim weźmiemy się na kąt wyprzedzenia zapłonu. Nigdy odwrotnie :!:

Po ustawieniu przerwy zgodnie z instrukcją, wsuwamy w otwór świecy głębokościomierz suwmiarki tak by oparł się o tłok. Tłok powinien być ustawiony wtedy przed GMP (górne martwe położenie). Trzymając suwmiarkę stabilnie, i prosto względem osi cylindra, obracamy wałem korbowym zgodnie z jego normalnym kierunkiem pracy. :!: Wtedy tłok będzie naciskał na wysunięty głębokościomierz suwmiarki i chował go do momentu kiedy porzejdzie przez GMP. Odczytujemy z suwmiarki wartość jaką uzyskaliśmy.

Skoro wiemy jaka jest odległość od denka tłoka w GMP do górnej krawędzi otworu świecy, jedna trzecia roboty za nami. :D

Teraz czas na zainstalowanie lampki. Włączamy ja w szereg między przerywacz a cewkę zapłonową. Czyli odłączamy kabelek od przerywacza, łączymy go z jednym kabelkiem próbówki, której drugi kabelek podłączamy do przerywacza. Po włączeniu zapłonu żarówka powinna się świecić przy zwartych stykach ("platynkach") przerywacza :idea: . Rozwarcie styków spowoduje zgaśnięcie żarówki. Zatem wiemy kiedy nastąpi zapłon, bo iskra występuje w momencie początku ROZWIERANIA styków :D .

Etap II. Bierzemy suwmiarkę i wysuwamy głębokościomierz o tyle, ile wynosi podawane księżkowo wyprzedzenie zapłonu w milimetrach przed GMP tłoka.

Czyli jeżeli (podam przykład "na pałe") pierwszy pomiar wykazał 20.4 mm, a wyprzedzenie powinno wynosić 2.8 mm, to na suwmiarce ustawiamy wartość 23.2 mm.

Ustawiamy tłok przed GMP i wsuwamy koniec suwmiarki do otworu na świecę. Obracamy wałem we właściwym kierunku do momentu aż tłok DOTKNIE suwmiarki. Nie można pozwolić by się przestawiła, dlatego postępujemu ostrożnie i delikatnie. Skoro ustaliliśmy położenie tłoka w momencie zapłonu, obracamy podstawą przerywacza tak by lampka była na granicy zgaśnięcia. W tym momencie będzie iskra. Ktoś powie że na oko widać kiedy styki sie rozwierają, lecz starzy mechanicy twierdzą lampka jest wiele dokładniejsza dla właściwego określenia momentu zapłonu. I mają rację :!:

Po ustawieniu dokręcamy mocno (warto na farbę) śrubki płytki przerywacza i sprawdzamy czy zapłon nie uległ przestawieniu przy dokęcaniu.

ZALECENIA:

- powoli i dokładnie

- suwmiarkę trzymajmy możliwie dokładnie w osi cylindra

- dokładnie odczytujmy wartości dziesiątych części milimetra z noniusza

- nie rąbmy się z liczeniem: pierwszy pomiar + wyprzedzenie = położenie tłoka dla momentu gaśnięcia lampki.

Powodzenia :D :D :D

 

 

P.S. Zakładam ze styki nie są wypalone, kondensator nie ma przebicia, a cewka nie spalona.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta racja, w MZ suwmiarka nie wejdzie :oops:

Zapędziłem się w wywodach, a nie pomyślałem o rzeczy podstawowej :roll:

Wymyśliłem zatem że trzeba zrobić patent. Nie wiem jak to będzie w praktyce, ale pozwolę sobie podsunąć pomysł:

:arrow: bierzemy starą świecę, wywalamy z niej porcelankę.

:arrow: przewiercamy wzdłuż i dopasowujemy ciasno trzpień który zastąpi nam głębokościomierz suwmiarki

:arrow: górny koniec trzpienia warto będzie sklepać by nie wpadł nam do cylindra.

 

Wkręcamy wynalazek w głowicę i przy pierwszym pomiarze robimy rysikiem znak na trzpieniu

 

Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie :idea:

 

Jest to jednak tylko wytwór mojej wyobraźni, i jeżeli ktoś to wykona, to proszę o relację z prób ustawiania zapłonu tym wynalazkiem. :D

 

Dzięki za uprzytomnienie sprawy podstawowej :D :D :D

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarka nie wejdzie w 250, ale można zdjąć bak, albo tylko go podnieść i oprzeć np na desce położonej na głównej belce. Suwmiarka nie będzie co prawda idealnie pionowo, ponieważ trzeba ją troszkę ukosnie ustawić (z boku belki), ale przy pewnej ręce i staranności można wystarczająco dokładnie ustawić zapłon. Ja w każdym razie kilka razy robiłem to w taki sposób i jakoś się udawało. Spalanie ok. 4l/100, świeca beżowa, zero detonacji. Muszę jednak w końcu sprawić sobie taki przyrządzik ze starej świecy. Trzeba tylko zeszlifować trzpień wzdłuż z jednej strony. W przeciwnym wypadku kompresja nie pozwoli na swobodne obracanie wałem. Obawiam się jednak, że nie można go nazwać Twoim patentem, Tomku. Co najwyżej kopią lub plagiatem ;-) Rysunki tego przyrządu można znaleźć na każdej stronie o MZ i trudno uwierzyć, że ktoś korzystający z sieci nie trafił jeszcze na rysunki takowego. Ale to taka mała, nic nie znacząca dygresja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie

bardzo dobrze... oczywiscie teoretycznie... zauwaz, ze jakosc ustawienia zaplonu bedzie zalezna od dokladnosci narysowania tej kreski - w praktyce kicha - wiem, bo tak robilem. przyrzad bedzie do danego motocykla. a co, jak trzeba bedzie ustawic np: jawe, wsk i mz? 3 przyrzady?

 

ja wymyslilem cos takiego:

odwiedzamy tokarza/slusarza i mowimy:

- wykonac tuleje z gwintem zewnetrznym na swiece, a w gornej czesci mocowanie na klucz

- wykonac od gornej czesci gwint (dowolny) ze skokiem o 1mm, czyli 1 pelen obrot da nam wzrost o 1mm

- wykonac cokolwiek, co bedzie sie wkrecalo w ta gorna czesc (czyli bedzie mialo ten sam gwint)

- wziac pret i zrobic ryske w spodziewanym GMP

 

cena: 10-50zeta

 

dzialanie:

- wkrecamy w otwor od swiecy

- znajdujemy GMP tloka krecac walem (pret podnosi sie lub opada) w przyrzadzie

- gorna czesc ustawiamy tak (wkrecajac i wykrecajac), aby ostateczna krawedz przyrzadu (czyli gornej czesci) pokrywala sie z ryska na precie

- nastpenie wkrecamy o tyle o ile ma byc wyprzedzenie (np: 2.5 obr, da nam 2.5 mm) gorna czesc

- krecimy walem i gdy ryska pojawi sie (czyli bedzie na gornej czesci przyrzadu), to wtedy ma byc zaplon

 

w ten sposob od 5? lat ustawiam zaplony od motoryny, przez simka, jawe, cz, mz itp

 

jezeli przyrzad ma byc bardziej oryginalny (nie wydaje nam pret), wystarczy zmieniac tylko pret z zaznaczona ryska. proste? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że pomysł "patentu" miałem w bani, bo gdzieś mogłem to zobaczyć. Czy w książce, czy u kartingowców, nie wiem :oops:

Popieram pomysły które są proste i działają :lapagora:

Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce z materią :D

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta racja' date=' w MZ suwmiarka nie wejdzie :oops:

Zapędziłem się w wywodach, a nie pomyślałem o rzeczy podstawowej :roll:

Wymyśliłem zatem że trzeba zrobić patent. Nie wiem jak to będzie w praktyce, ale pozwolę sobie podsunąć pomysł:

:arrow: bierzemy starą świecę, wywalamy z niej porcelankę.

:arrow: przewiercamy wzdłuż i dopasowujemy ciasno trzpień który zastąpi nam głębokościomierz suwmiarki

:arrow: górny koniec trzpienia warto będzie sklepać by nie wpadł nam do cylindra.

 

Wkręcamy wynalazek w głowicę i przy pierwszym pomiarze robimy rysikiem znak na trzpieniu

 

Wyciągamy trzpień, i wykonujemy POWYŻEJ pierwszego znaku drugi, w odległości takiej jakie ma być wyprzedzenie :idea:

 

Jest to jednak tylko wytwór mojej wyobraźni, i jeżeli ktoś to wykona, to proszę o relację z prób ustawiania zapłonu tym wynalazkiem. :(

 

Dzięki za uprzytomnienie sprawy podstawowej :( :( :([/quote']

Uzywam czegos takiego od dawna z tym, ze ja zrobilem to troszke inaczej.

Pret ktory wkladam do swiecy ma na calym obwodzie "kreseczki" robione na tokarce co 1 mm :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...