MZrider Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Czy macie jakąs technikę na ciche wrzucanie pierwszego biegu? W MZ miałem obroty biegu jałowego koło 800 i 1-ka wchodziła cichutko, ale w Vtwin mają być 1300 i trochę zgrzyta. Można temu jakoś zapobiec? Wszelkie linki do artykułów będa też miło widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Albo wrócić do MZ bo waży tyle co wał w V-twinie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Po co się wypowiadacie jak nie macie nic do powiedzenia :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Przejrzałem wcześniej "szkołę jazdy" na tymforum i nic nie znalazłem na ten temat, jedynie dowiedziałem się czegoś o wrzucaniu wyższych biegów. A czytałem kiedyś bodajże w ŚM o jedynce i coś tam było, ale za cholerę nie mogę sobie tego przypomnieć ani znaleźć tego artykułu :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Czolem! A chodzi CI o wrzucanie jedynki w ogole, czy na zimny silnik?Bo na zimny silnik to szarpie, bo sprzeglo sklejone...Mozna niby przed odpaleniem silnika wrzucic jedynke, wcisnac sprzeglo i przetoczyc troche motocykl, to po odpaleniu juz nie powinien szarpnac przy wrzucaniu pierwszego biegu.Ale jesli chodzi o wrzucanie na cieplo, to nie mam pojecia co trzeba zrobic i chyba nic nie mozna. Chyba to kwestia typu skrzyni biegow... I dla kazdego sprzeta bedzie inna zasada, jak wrzucac, by bylo cicho, lub po prostu okaze sie to niewykonalne :D.Sorry, wiem, ze tez nic Ci nie pomoglem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 A ja myślałem że zrozumiałeś co pisał RK i ja też sobie zażartowałem.Poprostu te typy tak mają i mimo że koncerny motocyklowe topią dużą kasę to jedynka wchodzi głośno nawet w gorącym silniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Skrzynie Hondy znane sa z tego ze biegi wchodza glosno i czasem dosc topornie-ale mi to nie przeszkadza, bo z drugiej strony sa dlugowieczne( w porownaniu do innych motocykli firm X, Y, Z-w ktorych to biegi wchodza gladko-ale tylko do pewnego momentu, gdy trzeba zrobic remont skrzyni :P . Moj kumpel w Bladym stosowal patent ze przed wrzuceniem biegu przepychal lekko motocykl w przod i tyl, podobno pomagalo :DA ja robie tak jak Ryzy- po prostu leje na to ! U mnie we wrzucaniu cicho biegow pomaga jedynie swiezutko nasmarowany lancuch i idealne napiecie lancucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 17 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Wiem, że "ten typ tak ma" ale to nie znaczy, że nie da sie nic z tym zrobić 8). Prze redukcji biegu bardzo głośno trzaska, szczególnie na wysokich obrotach, no i co? Można zrobic przygazówkę i już wchodzi gładko jak w pipkę. Przy wrzucaniu jedynki mam 1 patent: trochę popchnąć moto do przodu i wtedy (w tym momencie kiedy się toczy) wrzucić bieg. Cichutko, tyle, że niewygodne na dłuższą metę. Stosuję to szczególnie gdy ruszając mam z górki.Moj kumpel w Bladym stosowal patent ze przed wrzuceniem biegu przepychal lekko motocykl w przod i tyl, podobno pomagalo To chyba było to o czym czytałem w ŚM. Wypróbuję. Bo jak mi strzela przy zmianie biegów (obojętnie czy w górę czy w dół) to mi się serce kraje no i przeciez obciach jak byk :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Ja bez przegazowki nigdy nie robie redukcji-tak mi weszlo w krew juz i nic nie strzela :D Chyba nikt nie robi redukcji bez przegazowki?????? 8O A wszystko jest kwestia wyczucia-im dluzej jezdzisz, tym lepiej biegi wchodza! Poza tym wazne jest wyczucie dzwigni-duza jest roznica pomiedzy zmiana biegow w glanach z blacha a w butach motocyklowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Jeśli chodzi o ciche wrzucenie jedynki, to moze wciśnij sprzęgło całą ręką jeśli tego nie robisz. Wyreduluj wyciskacz, aby maksymalnie wyciskał docisk. No i jak było wyżej - bez palenia rozklej sprzęgło na biegu i potem kręć. Z tym trzeba żyć :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasza Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Tadaam, znalazlem 8). Mam to wydrukowane i na kartce byl link: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56421.html Artykuł o który chodzi to "banały i prawdy o ruszaniu", ale polecam też pozostałe artykuły Andrzeja Kwiatkowskiego, moim zdaniem wartościowe i ciekawe. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 podczas mojej jazdy jedynka szarpie mi tylko raz: podczas pierwszego ruszania. potem się już nie zatrzymuję dopóki nie dojadę do celu lub do stacji benzynowej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 niestety z tą jedynką Trapi tak ma... nawet swego czasu zapodałem podobny temat.W moim przypadku, żeby ne było zgrzytu podchodzącego pod "j*b!" trzeba lekko dygnąć moto do przodu. Jest to jedynie kłopotliwe, gdy trzeba nagle ruszyć, a stoi się na luzie.Z kolei nie znalazłem jakiejś konkretnej metody na przejście 1-luz-2 - raz zgrzytnie, raz wejdzie jak w masło.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Tadaam, znalazlem . Mam to wydrukowane i na kartce byl link: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56421.htmllink chyba nie dziala... ma ktos jakis "zastepczy" albo moze jakies skany tego artykulu ? *dopsiane: juz dziala!prosze o usuniecie posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Już gdzieś pisałem: mnie przy wrzucaniu wyższych biegów przestało trzaskać jak przestałem sprzęgła używać. Przy redukcji przegazówka i też jest ok.Przy wrzucaniu jedynki przetoczenie sprzęta do przodu, innego sposobu nie znalazłem. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.