Skocz do zawartości

Ciche wrzucanie 1 biegu


MZrider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy macie jakąs technikę na ciche wrzucanie pierwszego biegu? W MZ miałem obroty biegu jałowego koło 800 i 1-ka wchodziła cichutko, ale w Vtwin mają być 1300 i trochę zgrzyta. Można temu jakoś zapobiec?

 

Wszelkie linki do artykułów będa też miło widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wcześniej "szkołę jazdy" na tymforum i nic nie znalazłem na ten temat, jedynie dowiedziałem się czegoś o wrzucaniu wyższych biegów. A czytałem kiedyś bodajże w ŚM o jedynce i coś tam było, ale za cholerę nie mogę sobie tego przypomnieć ani znaleźć tego artykułu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

A chodzi CI o wrzucanie jedynki w ogole, czy na zimny silnik?

Bo na zimny silnik to szarpie, bo sprzeglo sklejone...

Mozna niby przed odpaleniem silnika wrzucic jedynke, wcisnac sprzeglo i przetoczyc troche motocykl, to po odpaleniu juz nie powinien szarpnac przy wrzucaniu pierwszego biegu.

Ale jesli chodzi o wrzucanie na cieplo, to nie mam pojecia co trzeba zrobic i chyba nic nie mozna. Chyba to kwestia typu skrzyni biegow... I dla kazdego sprzeta bedzie inna zasada, jak wrzucac, by bylo cicho, lub po prostu okaze sie to niewykonalne :D.

Sorry, wiem, ze tez nic Ci nie pomoglem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem że zrozumiałeś co pisał RK i ja też sobie zażartowałem.

Poprostu te typy tak mają i mimo że koncerny motocyklowe topią dużą kasę to jedynka wchodzi głośno nawet w gorącym silniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Skrzynie Hondy znane sa z tego ze biegi wchodza glosno i czasem dosc topornie-ale mi to nie przeszkadza, bo z drugiej strony sa dlugowieczne( w porownaniu do innych motocykli firm X, Y, Z-w ktorych to biegi wchodza gladko-ale tylko do pewnego momentu, gdy trzeba zrobic remont skrzyni :P . Moj kumpel w Bladym stosowal patent ze przed wrzuceniem biegu przepychal lekko motocykl w przod i tyl, podobno pomagalo :D

A ja robie tak jak Ryzy- po prostu leje na to ! U mnie we wrzucaniu cicho biegow pomaga jedynie swiezutko nasmarowany lancuch i idealne napiecie lancucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że "ten typ tak ma" ale to nie znaczy, że nie da sie nic z tym zrobić 8). Prze redukcji biegu bardzo głośno trzaska, szczególnie na wysokich obrotach, no i co? Można zrobic przygazówkę i już wchodzi gładko jak w pipkę. Przy wrzucaniu jedynki mam 1 patent: trochę popchnąć moto do przodu i wtedy (w tym momencie kiedy się toczy) wrzucić bieg. Cichutko, tyle, że niewygodne na dłuższą metę. Stosuję to szczególnie gdy ruszając mam z górki.

Moj kumpel w Bladym stosowal patent ze przed wrzuceniem biegu przepychal lekko motocykl w przod i tyl, podobno pomagalo  

To chyba było to o czym czytałem w ŚM. Wypróbuję. Bo jak mi strzela przy zmianie biegów (obojętnie czy w górę czy w dół) to mi się serce kraje no i przeciez obciach jak byk :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja bez przegazowki nigdy nie robie redukcji-tak mi weszlo w krew juz i nic nie strzela :D Chyba nikt nie robi redukcji bez przegazowki?????? 8O A wszystko jest kwestia wyczucia-im dluzej jezdzisz, tym lepiej biegi wchodza! Poza tym wazne jest wyczucie dzwigni-duza jest roznica pomiedzy zmiana biegow w glanach z blacha a w butach motocyklowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciche wrzucenie jedynki, to moze wciśnij sprzęgło całą ręką jeśli tego nie robisz. Wyreduluj wyciskacz, aby maksymalnie wyciskał docisk. No i jak było wyżej - bez palenia rozklej sprzęgło na biegu i potem kręć. Z tym trzeba żyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadaam, znalazlem 8). Mam to wydrukowane i na kartce byl link: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56421.html

 

Artykuł o który chodzi to "banały i prawdy o ruszaniu", ale polecam też pozostałe artykuły Andrzeja Kwiatkowskiego, moim zdaniem wartościowe i ciekawe.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety z tą jedynką Trapi tak ma... nawet swego czasu zapodałem podobny temat.

W moim przypadku, żeby ne było zgrzytu podchodzącego pod "j*b!" trzeba lekko dygnąć moto do przodu. Jest to jedynie kłopotliwe, gdy trzeba nagle ruszyć, a stoi się na luzie.

Z kolei nie znalazłem jakiejś konkretnej metody na przejście 1-luz-2 - raz zgrzytnie, raz wejdzie jak w masło.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadaam, znalazlem . Mam to wydrukowane i na kartce byl link: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56421.html

link chyba nie dziala... ma ktos jakis "zastepczy" albo moze jakies skany tego artykulu ?

 

 

*dopsiane:

 

juz dziala!

prosze o usuniecie posta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem: mnie przy wrzucaniu wyższych biegów przestało trzaskać jak przestałem sprzęgła używać. Przy redukcji przegazówka i też jest ok.

Przy wrzucaniu jedynki przetoczenie sprzęta do przodu, innego sposobu nie znalazłem.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...