Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

mam problem otóż tydzień temu zrobiłem sobie szlif cylindra i kupiłem nowy tłok z pierścieniami i wszystko było ok moc wzrosła wszytko było dobrze pojeżdziłem 3 dni i mi zgasł wyczysciłem gażnik i jakoś jeszcze jeżdził ale coraz to gożej az stanoł wyciągnełem tłumnik patrze a tam tłok rozwalony pieścienie popękaneoczywiscie zrobie sobie szlif i kupie nowy tłok ale powiedzcie dlaczego to mogło sie stać ????????????? dodam że kupiłem tłok za 66zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te linki o które pytasz są od sterowania zaworem wydechowym przy slinku,o ile sie nie myle.

:wink: pozdr

 

sorki za powtórki neta mi muliło :lalag:

 

 

Słyszałem ze sterowanie zaworem wydechowym jet w 4-suwch, a w dwusówach wtedy też jest?? pyta bo ogólnie nieposiadam tych linek i co moze być skutekim ich braku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem ze sterowanie zaworem wydechowym jet w 4-suwch, a w dwusówach wtedy też jest?? pyta bo ogólnie nieposiadam tych linek i co moze być skutekim ich braku??

 

w wiekszości dwusuwowych 125 (japanów) były montowane zawor wydechowe oraz membrany(przepony dolotowe),zawory były sterowane odśrodkowo(jak np. w KMXie) oraz za pomoca silniczków(jak w przypadku DT125 o ile sie nie myle) przy odkreslonych obrotach otwiera sie on i służy jako dodatkowy kanał wylotowy.

No niby podnosi przez ten zawór moc silnika :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już sporo pisane na forum o tym zaworku.

 

YPVS jest to jak napisał Rajdowiec zawór wydechowy. Jego praca wpływa na "dół" mocy silnika. Jest on montowany, aby moto miało jakąś moc na niższych obrotach.

 

Jeśli ich nie masz, to może świadczyć, że jak w wielu używanych DT'etkach, masz go otwartego cały czas na full, co wpływa na moc przy niższym zakresie obrotów. Czyli możesz mieć poprostu słabszy "dół".

 

Zaworek nie zwiększa mocy silnika, a wyrównuje ją w całym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem otóż tydzień temu zrobiłem sobie szlif cylindra i kupiłem nowy tłok z pierścieniami i wszystko było ok moc wzrosła wszytko było dobrze pojeżdziłem 3 dni i mi zgasł wyczysciłem gażnik i jakoś jeszcze jeżdził ale coraz to gożej az stanoł wyciągnełem tłumnik patrze a tam tłok rozwalony pieścienie popękaneoczywiscie zrobie sobie szlif i kupie nowy tłok ale powiedzcie dlaczego to mogło sie stać ????????????? dodam że kupiłem tłok za 66zł

za tą cene to sie nie ma co dziwić popatrz po ile chodzą tłoki do crossów(CR,KX,KTM itd) ponizej 300zł nie kupisz do nich tłoka chyba że jekiegoś siajsa co pochodzi troche i sie rozleci,u mnie też tak sie dzialo jak kupowałem te tanie tłoki 1 tys km i po tłoku,dopiero jak założyłem tłok Poliniego na 55mm to z problemem się uporałem. :biggrin: Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak wstawiam cylek 110 malossi do dt 80 to musze robic cos z głowicą bo podobno nie i czy uszczelka pod głowice bedzie pasoac czy nie bedzie za waska i tłok nie bedzie o nia tarł?

 

Mam pytanie czy jak wstawiam cylek 110 malossi do dt 80 to musze robic cos z głowicą bo podobno nie i czy uszczelka pod głowice bedzie pasoac czy nie bedzie za waska i tłok nie bedzie o nia tarł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak wstawiam cylek 110 malossi do dt 80 to musze robic cos z głowicą bo podobno nie i czy uszczelka pod głowice bedzie pasoac czy nie bedzie za waska i tłok nie bedzie o nia tarł?

Witam!

Obawiam się, że będzie. Najlepszym sposobem jest dorobienie z jakiegos dobrego materiału. (w googlach znajdziesz firmy specjalizujące się w tym właśnie) Mi też lekko posypała sie uszczelka, tak, ze cieklo mi jak przepałowałem, ale silikon itp. załatwiły sprawe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak wstawiam cylek 110 malossi do dt 80 to musze robic cos z głowicą bo podobno nie i czy uszczelka pod głowice bedzie pasoac czy nie bedzie za waska i tłok nie bedzie o nia tarł?

 

Mam pytanie czy jak wstawiam cylek 110 malossi do dt 80 to musze robic cos z głowicą bo podobno nie i czy uszczelka pod głowice bedzie pasoac czy nie bedzie za waska i tłok nie bedzie o nia tarł?

a co dorwałęś gdzieś tłok na 58mm na sworzeń 12mm? a co do uszczelki to chyba bedzie tłok ja dotykał wiec należało by ją dorobić a jesli masz na wieszchu gdzies uszczelke to przymierz na cyla i bedziesz widzał co i jak.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tą cene to sie nie ma co dziwić popatrz po ile chodzą tłoki do crossów(CR,KX,KTM itd) ponizej 300zł nie kupisz do nich tłoka chyba że jekiegoś siajsa co pochodzi troche i sie rozleci,u mnie też tak sie dzialo jak kupowałem te tanie tłoki 1 tys km i po tłoku,dopiero jak założyłem tłok Poliniego na 55mm to z problemem się uporałem. :biggrin: Pozdr

 

 

wez mnie czlowieku nie rozwalaj. Tylko ze przed wsadzeniem tloka ja go wypalilem tzn odwrocilem go do gory nogami nalalem denatruatu i go wypalilem pozniej wsadzilem dotarlem. A 70% dt jezdzilem w terenie i potrafila mi czasem lyknac 6l w terenie czyli jej nie oszczedzalem. Mam kontakt z nowym wlascicielem dt tez nic mu sie nie dzieje. Dziwne nie? Ja na tym tloku zrobilem 4tys km. Nie narzekalem na ten tlok.

 

Moze zbyt biedna mieszanka albo nie pilnowales temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i mam pytanko, może troche nie w temacie, ale czy chce ktoś z was sprzedać yahaszke dt 80, albo raczej zamienić na skuter, z możliwością dopłaty?? Jak coś skut to italjet formula 50 , 97 rok. Pozdrawiam, jak coś prosze o kontakt to dam namiary.

 

witam i mam pytanko, może troche nie w temacie, ale czy chce ktoś z was sprzedać yahaszke dt 80, albo raczej zamienić na skuter, z możliwością dopłaty?? Jak coś skut to italjet formula 50 , 97 rok. Pozdrawiam, jak coś prosze o kontakt to dam namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ty dostałeś ten tłok polinniego55mm i zrobili ci szlif 55mm to chyba masz pojemnosc coś koło 90cm3

No po założeniu tego tłoka(ma srednice 55mm) to pojemność silnika wtedy jest 105cm,przeszlifowałem cyla i włożyłem i chodzi,a tłok dorwałem nie drogo,trafil sie na zlocie w Łodzi,(oryginalny w niebieskim pudełku) :bigrazz:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam w swojej yamasze dyfuzor i koncówke gianelli i wkreca sie na 8k a na luzie do 11 jak odblokuje cdi to na ile bedzie sie wkrecac na biegu? I czy po zdjeciu blokady na module silnik bedzie mocno dostawał w dupe? Jaki bedzie mniej wiecej v-max na oryginalnych zebatkach? Może ibyło te pytanie wiele razy poruszane na forum ale każdy ma inne zdanie na ten temat wiec moze zostanie to ostatecznie wyjaśnione pozdrawiam.

 

Witam mam w swojej yamasze dyfuzor i koncówke gianelli i wkreca sie na 8k a na luzie do 11 jak odblokuje cdi to na ile bedzie sie wkrecac na biegu? I czy po zdjeciu blokady na module silnik bedzie mocno dostawał w dupe? Jaki bedzie mniej wiecej v-max na oryginalnych zebatkach? Może ibyło te pytanie wiele razy poruszane na forum ale każdy ma inne zdanie na ten temat wiec moze zostanie to ostatecznie wyjaśnione pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...