Morpiel Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Witajcie na forum pisze pięrwszy raz, ale poczytałem sporo. Otóż chcę kupić sprzęta do 5.000zł, ale na pewno nie na asfalt, ew. drogi utwardzane. Chociaż prawo rejestracji i światła by się przydały:-) Zastanawiałem się nad CZ Cross, ale trochę mnie co niektórzy odstraszyli od tego pomysłu, że ciężko z częściami, że żłopią, że sie sypią, że zawieszenia nie mają itd. Myślałem pomimo ceny nad Yamahą DT125 i nie wiem dlaczego, ale mam gdzieś takie obawy, że sprzęt nie wytrzyma:-) Może poleci śmiech, ale napiszcie mi.Na tych 2 sprzętach nigdy nie jeździłem. Moc jaką bym chciał to ok 30KM no i kopyto:-). Zależy mi, żeby silnik był jak najprostszy w naprawie, najlepiej dwusów chłodzony cieczą. I przede wszystkim zależy mi na wytrzymałości motocykla, żebym mógł bez obaw wjeżdżać w przeszkody (w miarę rozsądku oczywiście) bez obawy, że będę miał lagi w baku... Hehe. No tak, tani, wytrzymały, mało palący, prostu w obsłudze, dostępność, tanie części, wiem, że marzyciel ze mnie. Ale chciałbym w miarę możliwości to pogodzić. A może lepiej po prostu przerobić Etkę?... Wiem, że nikt mi nie pokaże jak się czuje jazde na tym a na tym moto, ale chciałbym usłyszeć opinię ludzi, którzy takowe Posiadają/li, naprawiali i wiedzą, co piszą. Bo wymiany tłoków jak to ktoś napisał co 5 jazd na CZ Cross za nawet 70 zł to chyba przesada. Przecież mam Wsk i też jej nie oszczędzam, splanowałem głowicę i takie tam a tłok mi służy, i silnik o dziwno ani razu mnie nie zawiódł przez cały naprawdę dla niej ciężki sezon. A powiadają, że wsk się sypią... Jak tak samo jest z CZ to jestem na Nią gotów:-) Sam nie wiem, pogubiłem się trochę szczerze mówiąc, bo każdy pisze coś innego. Może różne okazy? Za to bezsrzecznie słyszałem o niezawodności Yamahy, ale nie wiem dlaczego wydają mi się delikatne, hehe, może dlatego, że drogie... Mój sposób jazdy to często dawanie w palnik, ale nie tak, że silnik pracuje na 2 na max. obrotach i już nie przyśpiesza, jak to widziałem paru geniuszów... I Przykładowo, czy ktoś wie ile np. kosztuje cylinder, wał, tłok itp do Yamahy dt 125?Pomóżcie mi, bo spać nie mogę...Nic do wiesi nie mam, jest piękna i z charakterem (jak to moto), ale po prostu nie można już z tego silnika więcej wykrzesać. Pozd,Maciej P.s. Mi się osobiście wydaje, że te wszystkie legendy na temat wadliwych moto wynikają z niewiedzy niektórych użytkowników. Np. na kilku moich wsiach nie wiedzą co to wyprzedzenie zapłonu i ustawiają "na ołówek" w górnym położeniu, a przecież tracą tyle mocy = paliwa :lol: :? 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morpiel Opublikowano 14 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Czy ktoś mógłby mi podać chociaż jeden adres strony porządnego sklepu, gdzie można się "ochapić" w części co CZ Cross?Albo jake kolwiek materiały, sklepy wszystko :) Przesiedziałem pół dnia i nic nie znalazłem, nie wiem, może źle szukam.Chciałem się zoreintować w co się pakuję:-)Ale może to kogoś zdzwiwi, ale na prawdę bardziej mi się z wyglądu Czeta podoba niż Yamaszka dt 125... :? Yama jest taka... plastykowa bardziej:-)Pozdro !Z góry dziękuję za ew. materiały !Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
natha Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Wg mnie najwiecej satysfakcji i przyjemnosci czerpalbyc z jazdy na crossie - sadzac po twoich preferencjach /zreszta to nie dziwne :) / Majac na uwadze twoje ograniczone mozliwosci finansowe /chodzi mi przede wszystkim o kase na remonty czeste/ polecam starsze, lightowe modele "hard enduro" /to takie pochodne od rqasowych crossow/ - maja mocy okolo 28 - 30 KM w pojemnosci 125 i sa duzo bardziej trwale silnikowo od stricte wyczynowych crossow. Modele jakie mam na mysli to: SUZUKI RMX, HONDA CRE, KAWASAKI KDX.Ten ostatni model sprzedaje gosc na Allegro - chce 5300, la emysle ze spokojnie za 5 tys mozna go lyknac:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=39137667Powodzenia i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 CRE to normalny wyczyn CRM to taka bardziej lajtowa odmiana. Do tego co wymieniła Natha dopisze jescze aprilie RX 125 a najlepiejz cylindrem 160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skubi Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Ten gość z Allegro to jakiś handlarz. Zobacz na "Pokaż inne przedmioty Sprzedającego". Ja bym od takiego nie kupił. P.S.najlepiej dwusów A co to? Ludzie... bardzo proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Modele jakie mam na mysli to: SUZUKI RMX, HONDA CRE, KAWASAKI KDXrmx'a 125 w Polsce nie dostaniesz. honda cre to to samo co cr czyli cross. kdx to ostrzejsza wersja kmx'a, zblizona bardziej do kx'a wiec sie nadaje, ale wedlug mnie najlepszym wyborem bylaby aprilia rx tak jak mowi strzałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Hehe, ja mialem podobny problem, borykalem sie pomiedzy Cz i Dt. Ja wybralem Cz-te. Wlasnie dzisiaj bylem ogladac. W sumie gut. Znajomi tez mi doradzali Cz-te, a kolega mial i zrobil jeden remont i nie psula mu sie , raz mu poszla zebatka od 3 i tyle, wiec niekoniecznie wszystko jest prawda, jak mowia ze Cz-ty sie psuja. A z jakiego ty jestes regionu Polski, bo jak z Podkarpacia to jak bym o czyms wiedzial to bym cie powiadomil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 No ale jak chcesz miec swiatla 30km mocy i wmiare rozsadne zawieszenie to rozgladaj sie za RX 125 :lol:(sam chcialem kupi c ale...) a z CZ hmm zalezy na jaka trafissz :D Takie jest moje zdanie :D:D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Gadaj z Lucasem z 4um, on (i jego ojciec) to istna kopalnia wiedzy o crossach i cztach w szczególności.Ja w swojej czcie grzebię od czasu do czsu i powiem jedno: wszystko rozbierzesz i naprawisz w pięć minut i wcale nie jest awaryjna. Po zakupie rozebrałem i wyczyściłem tylne amorki co z wymianą płynu zajęło ok. 2 godzin (wszystko całkowicie rozbieralne, skręcane lub na pierścieniach segera), wymieniłem zębaty i łańcuch (ok. pół godziny bo klucza szukałem) i przeczyściłem przerywacz.Nie mam doświadczenia z japońskimi crossami ale czetką jestem baaardzo pozytywnie rozczarowany. Części dostępne w Mrągowie w hurtowni, wysyłka priorytetem w domu masz następnego dnia, ceny przystępne. namiary mam w pracy jak chcesz to podam na pw. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Witaj, Jestem na świeżo po remoncie kupionej niedawno 380, i chętnie się podzielę tym, co wiem.1. Trwałość. rozmawiałem z człowiekiem, który "latał" na 380 w klubie w Zielonej Górze. Twierdzł, że po remoncie jeżdził na niej dwa lata, a przez ten czas raz wymienił porysowany przez zabezpieczenie sworznia, które wypadło, tłok. Nowy tłok i dalej jazda. Sprzęta sprzedał niedawno, bo jak,mówił, zawieszenie nie nadaje się do skoków. Gośc, od którego kupiłem parę częsci, miał 250 od nowości. Jeździł na niej 10 lat!! - mówił, że z poważnych rzeczy raz wymienił pęknięty tłok. Reszta to standartowe rzeczy. Ale to poważny pan, tak na ok 45 - 50 lat, więc myślę, że nie katował.2. Osiągi. WYSTARCZAJĄCE!!! 250ccm - 35 KM, 380 ccm - 45 KM.Może sponiewierac. Mnie, ważącego 95 kg chce zrzucić. Na 3cim biegu w terenie bez problemu idzie na gumę. Myślę, że trzeba dobrego zawodnika, aby ją opanował - mnie udało się przeżyć :lol: 3. Spalanie. U mnie na 1 h jazdy ok. 6-8 litrów. Ciężka sprawa, aby określić.4, Częsci. Te podstawowe nie są kosmicznie drogie. Można kupić, tak jak wcześniej napisano, w Mrągowie Jawa Impol części do CZ cross 513, 514, 516, 519 ;tel. (089) 741 78 87, 741 31 98, kom 0 601 67 81 99,email: [email protected]. Poza tym trzeba szukać w Dizmarze i innych branżowych pismach.Manualkę możesz ściągnąć z http://www.cezeta.wz.cz/manualy.php. Wszystko zależy od tego, czy kupisz padakę zarżniętą i będziesz się stresował i bulił kaskę na części i tracił czas na naprawę, czy coś przyzwoitego. Jeśli będziesz miał nabyć to taką z amorami tylnymi, które mają sprężyny na wierzchu - są ponoć znacznie lepsze. Pozdro i szacunek dla Lucasa, który mnie też pomógł i podzielił się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Witaj, Jestem na świeżo po remoncie kupionej niedawno 380, i chętnie się podzielę tym, co wiem.1. Trwałość. rozmawiałem z człowiekiem, który "latał" na 380 w klubie w Zielonej Górze. Twierdzł, że po remoncie jeżdził na niej dwa lata, a przez ten czas raz wymienił porysowany przez zabezpieczenie sworznia, które wypadło, tłok. Nowy tłok i dalej jazda. Sprzęta sprzedał niedawno, bo jak,mówił, zawieszenie nie nadaje się do skoków. Gośc, od którego kupiłem parę częsci, miał 250 od nowości. Jeździł na niej 10 lat!! - mówił, że z poważnych rzeczy raz wymienił pęknięty tłok. Reszta to standartowe rzeczy. Ale to poważny pan, tak na ok 45 - 50 lat, więc myślę, że nie katował.2. Osiągi. WYSTARCZAJĄCE!!! 250ccm - 35 KM, 380 ccm - 45 KM.Może sponiewierac. Mnie, ważącego 95 kg chce zrzucić. Na 3cim biegu w terenie bez problemu idzie na gumę. Myślę, że trzeba dobrego zawodnika, aby ją opanował - mnie udało się przeżyć :lol: 3. Spalanie. U mnie na 1 h jazdy ok. 6-8 litrów. Ciężka sprawa, aby określić.4, Częsci. Te podstawowe nie są kosmicznie drogie. Można kupić, tak jak wcześniej napisano, w Mrągowie Jawa Impol części do CZ cross 513, 514, 516, 519 ;tel. (089) 741 78 87, 741 31 98, kom 0 601 67 81 99,email: [email protected]. Poza tym trzeba szukać w Dizmarze i innych branżowych pismach.Manualkę możesz ściągnąć z http://www.cezeta.wz.cz/manualy.php. Wszystko zależy od tego, czy kupisz padakę zarżniętą i będziesz się stresował i bulił kaskę na części i tracił czas na naprawę, czy coś przyzwoitego. Jeśli będziesz miał nabyć to taką z amorami tylnymi, które mają sprężyny na wierzchu - są ponoć znacznie lepsze. Pozdro i szacunek dla Lucasa, który mnie też pomógł i podzielił się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 jesli ktoś ci odradził CZ to znaczy ze nigdy jej nie miał albo nie potrafi jeździć i powinien kupić sobie skuter elektryczny zeby za mocno nim ni trzęsło.mam spore doświadczenie w CZ mój ojciec teź wiem swoje opinie mam czym popierać i nie są to słowa rzucane na wiatr, albo gadanie typu bo kolega kolegi który ma "wypasioną: wsk Kross powiedział że....itd. gdzieś w temacie wyczytałem ze CZ nie nadaje sie do skoków---bzdura.!!!CZ o których mówimy skończyły jeździły jeszcze na początku lat 90` na zawodowych crossach i jakoś radziły sobie z hopami a czy teraz powiększyli hopy??????? czy tak bardzo zmodernizowali tory????? ze nie skoczysz tam na CZ ja jakoś skakałem na CZ na torze gdzie są rozgrywane mistrzostwa Polski i jakoś żyje moja CZ też i uważam ze radziła sobie świetnie. taki mały cytacik--"Cezety to bardzo dobre motory ale nie da sie na nich robić tego co na KTM" to słowa mojego taty który jeździł w czasach gdy były tylko CZ potem przesiadł sie na KTM. Pooglądajcie jak wyglądały pierwsze Hondy, Yamahy i CZ odsyłam także do tego artykułu( dla osób co coś kojarzą angielski) to przyrównanie CZ do Sachs`a czy tam innego zachodniego sąsiada http://www.off-road.com/dirtbike/feature/2...worstbikes.html a tutaj jedno wycięte z tamtego artykułu zdanie "Think about the CZs of that same period. Heavy. Crude. Poor shocks. But almost unbreakable." jeszcze jedno zdanko na koniec tych wypocin posłuże sie tu przykładem z gg gdy ktoś czasem do mnie pisze i mówi CZ to tamto tamto i tamto a taka CR czy KX z 98` to może to tamto i jakie ma zawieszenia tylko jest jendo ale po pierwsze trzeba mieć argumenty i porównywać motory z tych samych epok, a najbardziej wku@#$$m mnie zdaniem jest ze np. CR jest lepsza od CZ bo na niej jezdzi jakiś tam znany gość w USA. Jeśli ktoś pisze coś takigo to jest albo debilem albo dzieckiem, i nie zna histori tego sportu i nie szanuje ludzi którzy w czasach walczyli za honor Polski na wielu torach w Europie pokzując że nawet na CZ wygrywają i stanowią ścisłą czołówkę. pozdrawiampiszący lewą ręką lucas :P i sorki za błędy i braki ogonków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Hej Lucas. Niedawno się zarejestrowałem. Chciałem dokładnie napisać to samo co ty, sam nie raz korzystałem z twoich rad i nie moge patrzeć na wypowiedzi gości co nigdy nie mieli CZ w rękach, znaja ją tylko przez kogoś i mówią, ze jest bardzo awaryjna, części mało dostępne czy co wyjazd musisz coś naprawiać SAME BZDURY!!!! Zycze szybkiego powrotu do zdrowia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.