embe Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Witajcie, Czy w typowo garażowych warunkach przy pomocy kilku prostych narzędzi i serwisówki możliwe jest wyregulowanie zaworów bez zbędnego ryzyka? Motocykl to XJ600 (R4, 8 zaworów), zawory regulowane zdaje się płytkami. Pytam Was, żeby dowiedzieć się czy w ogóle się nad tym zastanawiać, czy raczej traktować to jak poważną operację typu remont silnika do którego potrzeba już "trochę" wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Oczywiście, że jest możliwe. Potrzeba tylko kawałka kartki do pisania i dobrych szczelinomierzy, no i trochę cierpliwości. Ty zapewne będziesz dysponował szczelinomierzami co 0.05mm wiec pomiar będzei dość mało dokładny. Najlepiej było by gdybyś zaopatrzył się w szczelinomierz co 0.02 lub 0.01. Wtedy zrobisz wszystko bezbłędnie. Jeśli zależy ci na pieniądzach, to "zaciasne" płytki możesz oddać do preszlifowania na magnesówce. Pamiętaj tylko, żeby przeszlifowali je tylko z jednej strony i potem włóż je na szklankowy popychacz przeszlfowaną stroną do dołu aby nie uszkodzić krzywki zaworowej. Oczywiście najlepiej kupić płytki oryginalne ale te dostępne są co 0.05mm, przynajmniej dla twojej XJ. Ja sugerował bym przeszlifowanie. Testowałem wpływ szlifowania na przyszłe zużycie płytki i nie ma on praktycznie żadnego wpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Witam Szlifowane czy nie chyba nie ma różnicy ,to nie one współpracują z krzywką tylko szklanka .Tak mi sie wydaje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Witam Szlifowane czy nie chyba nie ma różnicy ' date='to nie one współpracują z krzywką tylko szklanka .Tak mi sie wydaje ??[/quote'] Jesteś blisko 8) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Zgadza się jesteś blisko... tzn. nie do końca masz racje. Są dwa systemy regulacji luzów za pomocą płytek: 1. Płytka jest pod szklanką pomiędzy szklanką a trzonkiem. W tym przypadku nie ma znaczenia z której strony szlifujesz, a przynajmniej mniejsze (ja bym szlifował i tak od strony szklanki, gdyż powierzchnia styku z szklanką jest większa niż z trzonkiem).2. Płytka jest nagórze szklanki. Pośredniczy ona pomiędzy krzywką a szklanką, więc w tym przypadku ma to znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 15 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Dzięki. Nie dziś, nie jutro..ale powolutku będę próbował. Przyszedł mrozik, więc może jazdy na razie nie będzie i coś podłubię. Dzięki jeszcze raz. michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2004 Embe, kilka postów zniknęło, ale już CI pisaliśmy o kwestii zaznaczania wszystkiego przy demontażu wałków jak to robisz, albo odpowiednim doborze narzędzi jeśli wciskasz zawory (popierwsze nie psuć). Jak znajdę chwilę to rozwinę ten temat. POzdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2004 embe pisz jak Ci poszło z tymi zaworami ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2004 embe pisz jak Ci poszło z tymi zaworami ? Nie wiem czy ja nie będe z tym sie bawić 8) (rozmawialiśmy o tym), ale jakby co Embe to służe pomocą, mam zrobiony zestawik fot pokazującej regulację zaworów w XJ. Niech sie chłopak stara, będzie potem dumny i blady że sam zrobił, a klucza dyn. jakby co pożyczę :-). Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 20 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2004 Ostro się waham między samodzielną paralityczną robotą, a powierzeniem tego Pawłowi :banghead: Minusy tego drugiego są takie, że odwlecze się w czasie (śnieg leży) i że nie zrobię tego sam. Plusy - cała reszta. Jednak chciałbym sam się tym jakoś zająć...kiedyś trzeba zacząć sobie pupsko podcierać. Rozglądam się za serwisówką w formie papierowej już dłuższy czas. Znalazłem w-Wa za 170PLN. Jak dla mnie za drogo niestety. W UK można kupić używaną za 60-70PLN + wysyłka, ale niestety do Polski wysyłać nie chcą...i kaszanka. Jeśli Pwaeł masz te zdjęcia, to...mogę (bardzo) skromnie poprosić? :oops: Prawdopodobnie podjadę z tym do Ciebie tak czy inaczej, ale zerknąć nie zaszkodzi :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 Będę dobry wujek i dam Ci foty i udostepnie serwisówę do Diversion. Troche inny silnik, ale wszystko zbudowane jest podobnie jeśli chodzi o wykonanie naprawy. Widze, ze masz ogromną ochotę zrobić to samemu wiec zrobisz :-) Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 Paweł, zapodaj embe serwisówke do xj650... to prawie to samo:). Jeśłi jej nie masz, to moge ci ją embe udostępnić na FTP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.