Leon84 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia (edytowane) Wymieniłem klocki hamulcowe na przednim kole w Varadero 1000 z ABS DUAL Do sprawy podszedłem z zachowaniem wszystkich prawideł mechaniki - wyczyściłem zaciski, wyczyściłem tłoczki i posmarowałem je pastą do tłoczków, wyczyściłem i posmarowałem prowadnice zacisków, wszystko generalnie wylizane na błysk...... nie robię tego pierwszy raz, wiem co jest 5 jak to mówią, ale nie w tym przypadku 😉 Tłoczki wciskam palcami, prowadnice chodzą płynnie, płyn nowy, układ odpowietrzony zgodnie z zasadami pracy przy dualu. Pompa hamulcowa sprawa, powraca płyn, generalnie cały sprzęt pracuje wzorowo, siła hamowania poprawna. Tarcze są w stanie powiedzmy dobrym, mają wyczuwalne progi, ale nie są zaorane, są w dolnej granicy grubości, po prostu na jeszcze jeden zestaw klocków. I teraz do sedna.....po przejechaniu już niemal 700 km, cały czas mam lekko zblokowane zaciski, koło nie kręci się swobodnie, zrobi może z 0,5 obrotu po zakręceniu ręką, czuć wyraźny opór. Na starych klockach tego nie było, koło obracało się swobodnie. I gdzie teraz szukać przyczyny blokowania koła? To się w końcu dotrze, ułoży, wadliwe klocki, ranty na tarczach? Edytowane 28 Sierpnia przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Dystanse osi ułożyły się poprawnie? Lagi na osi? Koło nie przekoszone? Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 28 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Nic z tych rzeczy, nic tam nie było ruszane, wszystko jest poskładane tak jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Sprawdź pompke w lewym zacisku. W gl 1800 była na nie akcja serwisowa, jak cofałeś tłoczki nie odkręcając odpowietrzników to mogłeś coś tam wepchnąć i będzie taki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 29 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia (edytowane) Sprawa wyjaśniona! Raz jeszcze wczoraj podszedłem do zacisków, zdemontowałem klocki i jest, trafiony zatopiony! - wadliwe klocki hamulcowe. Nie zgadza się grubość klocków- zamiast 8,3 mm miejscami było prawie 10,00 mm. Sam klocek jest OK, ale warstwa farby w części styku z tłoczkami zbyt grubo miejscowo wylana (tak jakby zacieki) tłoczki aż się w nią wgryzły. Po zeszlifowaniu farby praktycznie do zera, wyszła fabryczna grubość klocka, po poskładaniu koło kręci się swobodnie. Ferodo ;( Edytowane 29 Sierpnia przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia A to ciekawostka. Ja z czymś takim się nie spotkałem, w swoim 3 zestawy klocków wymieniłem i zawsze było ok. Używałem Nissin albo EBC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września A ja EBC wczoraj wywaliłem właśnie z Yamahy. Szkło się na nich zrobiło i ni chu chu nie hamowały. Ale... do wymiany klocków w mojej XJ600 nawet narzędzi nie potrzeba - starczą paznokcie 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 3 Września Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września Niestety jakoś części zamiennych..... Poskąpiłem na OEM, to mam karę 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września z klockami na EBC czy TRW to jeszcze się nie przejechałem natomiast Nistal to total gówno 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września W dniu 9.09.2024 o 23:14, konrad1f napisał: natomiast Nistal to total gówno 😉 Co to Nistal? Jeszcze nie spotkałem takiej nazwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września Ja teraz na tył kupiłem u chińczyka za 16zł z darmową dostawą. W przeciwieństwie do EBC jakie miałem wcześniej - te hamują (a pewno nawet się nie dotarły jeszcze dobrze). Co ja tam na nich zrobiłem - 60km może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Września Udostępnij Opublikowano 14 Września W dniu 13.09.2024 o 16:31, Hun996 napisał: Co to Nistal? Jeszcze nie spotkałem takiej nazwy. chiństwo w polskim papierku - wbij nazwę na allegro aaa zapomniałbym - megagówno i groźne dla życia są jeszcze maklandy. ale te chociaż (chyba) w pl robione Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.