Skocz do zawartości

Blokowanie zacisków po wymianie klocków hamulcowych Honda Varadero 1000


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem klocki hamulcowe na przednim kole w Varadero 1000 z ABS DUAL
Do sprawy podszedłem z zachowaniem wszystkich prawideł mechaniki - wyczyściłem zaciski, wyczyściłem tłoczki i posmarowałem je pastą do tłoczków, wyczyściłem i posmarowałem prowadnice zacisków, wszystko generalnie wylizane na błysk...... nie robię tego pierwszy raz, wiem co jest 5 jak to mówią, ale nie w tym przypadku 😉
Tłoczki wciskam palcami, prowadnice chodzą płynnie, płyn nowy, układ odpowietrzony zgodnie z zasadami pracy przy dualu.
Pompa hamulcowa sprawa, powraca płyn, generalnie cały sprzęt pracuje wzorowo, siła hamowania poprawna.
Tarcze są w stanie powiedzmy dobrym, mają wyczuwalne progi, ale nie są zaorane, są w dolnej granicy grubości, po prostu na jeszcze jeden zestaw klocków.
I teraz do sedna.....po przejechaniu już niemal 700 km, cały czas mam lekko zblokowane zaciski, koło nie kręci się swobodnie, zrobi może z 0,5 obrotu po zakręceniu ręką, czuć wyraźny opór.
Na starych klockach tego nie było, koło obracało się swobodnie.
I gdzie teraz szukać przyczyny blokowania koła?
To się w końcu dotrze, ułoży, wadliwe klocki, ranty na tarczach?

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Leon84 zmienił(a) tytuł na Blokowanie zacisków po wymianie klocków hamulcowych Honda Varadero 1000

Sprawa wyjaśniona!

Raz jeszcze wczoraj podszedłem do zacisków, zdemontowałem klocki i jest, trafiony zatopiony! - wadliwe klocki hamulcowe.

Nie zgadza się grubość klocków- zamiast 8,3 mm miejscami było prawie 10,00 mm.

Sam klocek jest OK, ale warstwa farby w części styku z tłoczkami zbyt grubo miejscowo wylana (tak jakby zacieki) tłoczki aż się w nią wgryzły.

Po zeszlifowaniu farby praktycznie do zera, wyszła fabryczna grubość klocka, po poskładaniu koło kręci się swobodnie.

Ferodo ;(

 

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z klockami na EBC czy TRW to jeszcze się nie przejechałem

natomiast Nistal to total gówno 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2024 o 16:31, Hun996 napisał:

Co to Nistal? Jeszcze nie spotkałem takiej nazwy.

chiństwo w polskim papierku - wbij nazwę na allegro

aaa zapomniałbym  - megagówno i groźne dla życia są jeszcze maklandy. ale te chociaż (chyba) w pl robione

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...