Skocz do zawartości

Zmiana wydechu w nowszych motocyklach, typu Yamaha MT 125


xAdamo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuję kupić nowszy model Yamahy MT 125 i z tego co wiem to są już w nich montowane sondy lambda. Chciałbym w niej zmienić cały układ wydechowy na jakiś fake akrapovic (nie pytajcie dlaczego) lecz obawiam się, że coś może się stać jeśli tą sondę się usunie. A może trzeba po prostu wywiercić dziurę i wsadzić w kolektor tą lambdę? Co myślicie na ten temat? Podpowiedzcie mi po co faktycznie jest ta lambda i co spowoduje jej usunięcie.

Również chciałbym się zapytać o taki dziwny czujnik/dzyndzel blisko cylindra (nie w kolektorze) tam gdzie się przykręca kolektor, do czego on jest? Mówię tutaj o Yamaha MT 125 z 2016 roku w której również planowałbym zmianę wydechu i czy to nie zaburzy w jakiś sposób pracy silnika? Jeśli ktoś wie to może podpowiedzieć. (Załącze zdjęcie dla orientacji)

Pozdrawiam i z góry dziękuję

obraz_2023-11-06_203627426.png

Edytowane przez xAdamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slusznie uwazasz ze usuniecie jakichkolwiek czujnikow z ukladu wydechowego i glowicy wplynie ujemnie na prace silnika. W zwiazku z tym nie ma co sie do tego dotykac. Fabryczny wydech jest najlepszym kompromisem miedzy tlumieniem halasu a podtrzymaniem momentu obrotowego przy niskich obrotach i przejsciu, wiec radze nie dotykac sie do czegos o czym nie masz bladego pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przemek96 napisał:

Ten dzyndzel to chyba sonda lambda... Poza tym fake akrapowicz to sama końcówka? 

Tak, fake akrapovic to sama końcówka lecz chciałbym kupić również przelotowy kolektor więc dlatego się pytam

9 minut temu, Adam M. napisał:

Slusznie uwazasz ze usuniecie jakichkolwiek czujnikow z ukladu wydechowego i glowicy wplynie ujemnie na prace silnika. W zwiazku z tym nie ma co sie do tego dotykac. Fabryczny wydech jest najlepszym kompromisem miedzy tlumieniem halasu a podtrzymaniem momentu obrotowego przy niskich obrotach i przejsciu, wiec radze nie dotykac sie do czegos o czym nie masz bladego pojecia.

Muszę się z tym zgodzić lecz kłuje mnie ten kosiarkowy dźwięk, jestem fanem lepszego brzmienia jakichkolwiek pojazdów i również chciałbym poprawić brzmienie tego motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kazdy kolektor jest przelotowy bo to rura lub kilka rur zespawanych razem, tlumik moze byc przelotowy lub nie. W mojej opinii otwieranie wydechu przy tak malym silniku moze bardzo pogorszyc osiagi, glownie odepchniecie sie z miejsca i jazda na wolnych i troszke powyzej. Do tego jest to zakres obrotow czesto uzywany i wazny szczegolnie w jezdzie miejskiej. No ale zrobisz jak bedziesz uwazal, sama koncowka jest jeszcze do przezycia, kolektora wydechowego bym nie ruszal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambda jest dość istotnym czujnikiem. Odpowiada za kontrolę ilości tlenu w spalinach i wpływa na skład mieszanki. Usunięcie sondy spowoduje przejście sterownika silnika w tryb awaryjny, spadnie moc i wzrośnie spalanie. Po jakimś czasie spowoduje to uszkodzenie świec i katalizatora jeśli występuje. Jeśli chodzi o montaż sondy w innym wydechu, to są w sprzedaży dedykowane tulejki z gwintem.

Jaki efekt chcesz uzyskać wymieniając wydech? Znasz kogoś komu udało się naprawdę poprawić dźwięk takiego silnika? Czy może dążysz do uzyskania dźwięku głośnego pierdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Stefan Kowalski napisał:

Sonda lambda jest dość istotnym czujnikiem. Odpowiada za kontrolę ilości tlenu w spalinach i wpływa na skład mieszanki. Usunięcie sondy spowoduje przejście sterownika silnika w tryb awaryjny, spadnie moc i wzrośnie spalanie. Po jakimś czasie spowoduje to uszkodzenie świec i katalizatora jeśli występuje. Jeśli chodzi o montaż sondy w innym wydechu, to są w sprzedaży dedykowane tulejki z gwintem.

Jaki efekt chcesz uzyskać wymieniając wydech? Znasz kogoś komu udało się naprawdę poprawić dźwięk takiego silnika? Czy może dążysz do uzyskania dźwięku głośnego pierdzenia?

Wymieniając wydech chcę uzyskać bardziej basowy dźwięk nie pierdzenie, nawet na full przelocie wystarczy małą część db-killera założyć i gotowe, nie pierdzi. A co do osób którym udało się poprawić dźwięk to tak, jest sporo, praktycznie każda 125tka na mieście ma zmieniony wydech i brzmi to niesamowicie, mam też kilku znajomych co udało go się poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś fanem basu z wydechu, to dlaczego kupiłeś małą 125 zamiast jakiejś dużej V2 o pojemności od litra do dwóch?

Jak dla mnie niesamowicie brzmią silniki które chodzą cicho jak elektryk.

Dziurę w wydechu to każdy wiejski głupek potrafi zrobić i potem chodzą te motory jakby miały przerdzewiale, wypierdziane tłumiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Stefan Kowalski napisał:

Jeśli jesteś fanem basu z wydechu, to dlaczego kupiłeś małą 125 zamiast jakiejś dużej V2 o pojemności od litra do dwóch?

Jak dla mnie niesamowicie brzmią silniki które chodzą cicho jak elektryk.

Dziurę w wydechu to każdy wiejski głupek potrafi zrobić i potem chodzą te motory jakby miały przerdzewiale, wypierdziane tłumiki.

Nie kupiłem dużej V2 ponieważ nie mam uprawnień na tak duże pojemności. Ale widzę, że mamy dwa osobne światy i też chciałbym zaznaczyć, że dźwięk sportowego wydechu nie jest w żadnym stopniu zbliżony do przerdzewiałego, dziurawego i "wypierdzianego" tumika

Chciałbym, żeby odpowiedział ktoś kogo też cieszą takie rzeczy a nie osoby które hejtują takie zachowanie.

Edytowane przez xAdamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień samą końcówkę, resztę zostaw w spokoju. Poszukaj na YT, jest masa filmów z tłumikami różnych producentów. Oglądaj, wybieraj, kupuj i montuj. Jednocześnie weź pod uwagę otoczenie, bo sam na tym świecie nie żyjesz. "Głośny" i "fajny" to nie to samo. Powodzenia.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...