Skocz do zawartości

Jazda ciężkim turystykiem


Malko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Od kilku lat posiadam Suzuki GSF 1250 S wyposażony na stałe w duży top case. Do zestawu turystycznego posiadam 2 walizki i duży bagster na zbiornik. Moto jest w pełni obudowane. Wraz z bagażem, gotowy do jazdy i we dwie osoby waży ponad 450kg. Zrobiliśmy tak trasę wakacyjna około 2 tys. km i czuć było masę motocykla. W pojedynkę beż obciążenia to jak jazda rowerem ale wyjazd wakacyjny zmienia wiele.

Jeśli uda mi się zebrać wystarczające środki finansowe, to za jakiś czas chcę zmienić Bandytę na K 1600 GT. Mam świadomość że ''nowy'' motocykl w tej samej konfiguracji będzie ważył o 100 kg więcej. Nie wiem czy sobie poradzę, zwłaszcza przy małych prędkościach (np korki w mieście lub ciasne, strome podjazdy). Czy ktoś z was przesiadał się na dużo ciezzyszy motocykl lub ma doświadczenie turystyczne na K1600 ?

Dodam że mam 1m72 i około 75kg więc żaden że mnie strongman. Motocyklami jeżdżę od kilku lat (przesiadka z 600 diversion na 1250 bandit).

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K1600GT (zwłaszcza nowy) prowadzi się na prawdę bardzo dobrze. Jeżeli ogarniałeś bandita 1250 z zestawem turystycznym to nie powinieneś mieć żadnych probemów (choć piszesz, że z pasażerem nie było to łatwe). Jedyne co na początku może sprawiać problemy w wolnych manewrach to przepustnica sterowana elektronicznie.

Ostatnio miałem okazję poszkolić trochę policjantów na R1250RT - były i panny o wadze ok 55kg, które na prawdę ogarniały sprzęt. Tak więc waga motocykla to nie jest duży problem. Nie napisałeś jednak jaką wagę ma pasażer i czy umie się zachować.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K1600GT., prowadzi się wręcz rewelacyjnie. Moim zdaniem, lepszy jest tylko nowy goldas.Jego ciężar czuć tylko podczas manewrów parkingowych i bardzo wolnej jazdy w sensie jakieś zawracanie na drodze oraz ruszanie przy skręcie. Tutaj lubi być zdradziecki. Jezeli pasażer, bez względu ile waży nie przeszkadza, czyli umie się w miarę zachować, to nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, konrad1f napisał:

Nie napisałeś jednak jaką wagę ma pasażer i czy umie się zachować.

Nie mogę podać wagi plecaczka bo mnie zabije 😄

Ale generalnie nie przeszkadza w czasie jazdy.

Edytowane przez Malko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie bardziej powinieneś obawiać się osiągów motocykla i poczucia pewności prowadzenia przy wysokich prędkościach. na tym szpeju 2paki to chwila a bardzo dobra konstrukcja pod względem aerodynamicznym jak i pewność prowadzenia powoduje, że nie czujesz prędkości. raz, że można zrobić sobie kuku a dwa szybko stracić prawko

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K 1600 costam, to wspanialy motocykl do jazdy w 30 ZONE. Zarzucasz III -ci bieg i jedzie bez gazu !  🤣

Jezdzilem i naprawde nie wiem, jak mozna zdecydowac sie na tego KLOC'a ? ? ? 

Zrob jazde probna K 1200 / 1300 GT ( sugeruje ta ostatnia i wtedy zobaczysz jak zwinna moze byc ta sztuka.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na YouTubie jest vlog jakiegoś starszego motonity, który dużo jeździł turystykami ciężkimi i doszedł do wniosku, że to bez sensu, bo koledzy na dużo mniejszych sprzętach trzymali takie samo tempo i na parkingach/postojach nikt nie musiał im pomagać w przepychaniu sprzętu. 

Sam zastanawiam się nad jakimś typowym turystykiem na dodatkowy sprzęt (w pełni wyprostowana pozycja na dłuższe trasy), myślałem właśnie tez o jakiejś krowie, ale zastanawiam się czy to dobry pomysł, bo moje K1200S przy 250+ kg masy potrafi troche zmęczyć, gdy trzeba go gdzieś na nierównościach wycofać, albo nawet pod górkę niewielką. 

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Damian85 napisał:

.....K1200S przy 250+ kg masy potrafi troche zmęczyć, gdy trzeba go gdzieś na nierównościach wycofać, albo nawet pod górkę niewielką. 

O tym musisz juz pamietac parkujac maszyne i odpowiednio ja zaparkowac !  🙂

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, ks-rider napisał:

O tym musisz juz pamietac parkujac maszyne i odpowiednio ja zaparkowac !  🙂

Ot i wszystko. Sam się tego nauczyłem wsiadając na Gutka, które sam waży 290 kg. Można jeszcze pomyśleć o Gold Wing-u ze wstecznym. Fajna sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ks-rider napisał:

O tym musisz juz pamietac parkujac maszyne i odpowiednio ja zaparkowac !

To prawda, jest to jakieś rozwiązanie - choć i tak wszystkiego nie przewidzisz i czasem się będziesz musiał poszarpać ze sprzętem.

Bardziej bym się zastanowił nad tym, czy rzeczywiście do turystyki trzeba brać wielkie i ciężkie kloce - jaki jest powiedzmy plus 350+ kilogramowego klocka nad 250 / 200 kg motocyklem.

Czy w turystyce aż tak bardzo potrzeba śmocy?

Sam miałem przyjemność trochę pojeździć duży bandziorem (1250, na wtrysku), raczej mu mocy do turystyki nie brakuje. Kolega zakładający temat chyba po prostu chce spróbować jak to jest pobujać się tłustym sprzętem.

Pewnie prowadzi się to przednio. Nie mam zbytnio doświadczenia z typowymi turystykami, jedyne na czym jechałem, to BMW R 850 RT (turystyk z lat 90). Ważyło to chyba z 280 kg, jak się ruszyło to było ok, ale podczas postoju trzeba było uważać na to jak jest pochylony, jak go troche odchyliłem ustawiając się do skrętu na skrzyżowania (ciasny skręt w lewo, ruszanie ze skrzyżowania), to kurła prawie glebłem, bo skubaniec po niedużym pochyleniu nagle zaczął lecieć na bok. Tam środek ciężkości był chyba trochę wyżej i musiałem pilnować się na postoju z trzymaniem pionu.

Oprócz swojego BMW mam jeszcze Yamahe Thundercat, to wazy chyba z 200 kg i można to pochylać i przestawiać jak się chce. 

K1200S niby tylko 50 kg więcej, ale różnica jest odczuwalna. R850RT miało już niby 30-40 kg więcej od K, ale różnica była także mocno odczuwalna. 350 kilogramowego kloca nie miałem jeszcze w ręku, ale domyślam się, że wsteczny to już tam jest mus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega po wielu latach motonitowania na różnych sprzętach po GoldWinga Aspendale włącznie od kilku lat ujeżdża FJR1300... inny podobny, najnowszą Afrykę. Każdy to samo mówi: po latach docenia się uniwersalność i lekkość konstrukcji oraz poręczność. Konstrukcje na których można sobie spokojnie 70km/h truchtać po lokalnych winklach ale jak trzeba nadgonić to i 2 paki na autostradzie bez problemu tranzytem zrobi (z "plecaczkiem" i zestawem kufrów) coby "tygodnia" do Portugalii jakiej nie jechać... w jedną 😉

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem roznymi moturami. dla mnie w turystyce nie liczy sie moc a wygda i komfort, bo zwykle siedze 12 h w siodle. Srednia predkosc podrozy chyby jeszcze nigdy nie wyszla mi ponad 60 km/h, z regoly cos miedzy 54 a 57 km/h.

Zastanawialem sie ad " K " w wersji GT ale ta nijak do mnie przemwila, bo winkiel zgiecia kolana w " S " i " GT " jest taki sam, wiec zamienil bym raczej siekierke na kij.  BWW robi fajne motury, ale niestety, Boxer nigdy nie przypadl mi do gustu. Gdybym obecnie mial cos brac, to chyba tylko Tiger 1050, lub V-rod, lub Street Bob.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...