Skocz do zawartości

Pierwszy motor po 20 latach


radiksz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega kiedyś kupił na 1 motocykl Yamahę XS 750 softchoppera z kierownica jak rogal, i śmiesznie wyglądało, jak ja kierowałem, a duży chłop jako pasażer, no ale wtedy w PL nie było LPG , więc nikt nic dziwnego w tym nie widział, tym bardziej zdrożnego...Musiałem kierować, bo nie miał prawa jazdy, i pojechaliśmy do lasu i uczyłem go jazdy po polnych drogach i leśnych ścieżkach , łącznie z reakcja na wyrzucaną piłkę z pobliskiego jalowca...

Pierwsza jego po zdaniu egzaminu była przejażdżka terenową trasą do mego brata na wieś- ok 50 km w 1 stronę: ja jechałem Scramblerkiem Hondą CL 350, Rysiek DRZ 400, a Wojtek na XS 750, najgorzej było na leśnych drogach przez śliskie korzenie... ani razu się nie wywalił...!

Tak więc czegoby Kolega nie kupił, proponuję pościągać owiewki i polatać na szosowych oponach po terenie- czlek naprawde respektu nabiera...

Dodam, że sam na supermoto oponach pokonałem naszą lokalną pustynię... no i jeździłem po blotach...nie było żadnej gleby...tylko trzeba pamiętać, że będzie gorąco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania co kolega Klaudiusz.Kup to co sie Ciebie podoba.Najewazniejsze zebys do sprawy podchodzil z rozwaga i respektem do motorka.Sam mialem podobnie jak Ty ca.16 lat przerwy.Pierwszy po przerwie  tenere 660 i po 1.5 roku do ludzi bo brakowalo , nastepna  fazer 600 mocniejsza , ale tez  po 2 latach tez poszla , i tak dalej ........... i takie tam spinanie sie  jak po drabinie.Co zrobisz Twoja sprawa.W moim przypadku to byla strata kasy i czasu.

Ps.jak sie  lekkomyslnie do sprawy podchodzi to i 125 jest za mocna 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Taurus 61 napisał:

Jestem tego samego zdania co kolega Klaudiusz.Kup to co sie Ciebie podoba.Najewazniejsze zebys do sprawy podchodzil z rozwaga i respektem do motorka.Sam mialem podobnie jak Ty ca.16 lat przerwy.Pierwszy po przerwie  tenere 660 i po 1.5 roku do ludzi bo brakowalo , nastepna  fazer 600 mocniejsza , ale tez  po 2 latach tez poszla , i tak dalej ........... i takie tam spinanie sie  jak po drabinie.Co zrobisz Twoja sprawa.W moim przypadku to byla strata kasy i czasu.

Ps.jak sie  lekkomyslnie do sprawy podchodzi to i 125 jest za mocna 

Moment obrotowy moci stosunek mocy do wagi to mniej wiecej takl jak bys po 20 latach przerwy w kategori " B " siadl do Bugatti Veron i zaczol swirowac, bo stosunek jest podobny, moze przesadzilem, ale w kazdym razie wyzszy niz w Lambo Aventador.

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w takim przypadku jak wspomnialem naj  naj naj jest rozwaga , trzezwe myslenie i respekt.Jak ktos cwiruje nietoperza , to nie ma sie co dziwic jak owinie sie wokol  latarni.Tez znam takich Guy Martin dla ubogich 🤣 . Nic dodac nic ujac 😉

Edytowane przez Taurus 61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jannikiel napisał:

(...)ja jechałem Scramblerkiem Hondą CL 350, Rysiek DRZ 400, a Wojtek na XS 750, najgorzej było na leśnych drogach przez śliskie korzenie... ani razu się nie wywalił...! (...)

taką jak tutaj?

https://www.youtube.com/watch?v=08Cr7pFPmAY

tu dobrze widać, że różnicę robi nie rozmiar a cechy osobnicze.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie,, cechy osobnicze ale przede wszystkim wiedza i wlasciwa technika. Instruktor mowi o technice pokonywania zakretow w wolnej jezdzie powyzej 5 mph i jak sie nauczyc tej techniki, technika pokonywania zakretow na ciezkim i mocnym motocyklu przy duzej szybkosci to zupelnie co innego i tego tez sie trzeba nauczyc. A latwiej nauczyc sie na moze nie mniejszym ale slabszym motocyklu.

Poza tym tak jak pisalem, wiekszosc motocykli o pojemnosci 600 ccm daje ci podobne osiagi poza ktore w takim kraju jak Polska trudno wyjsc, pytalem gdzie w Polsce chcesz jezdzic ponad 200 km/godz, ale jakos nie otrzymalem odpowiedzi. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam, że miałeś Ducata z dziurawym bakiem. Ile wlałeś, tyle się dziurą wylało

A wcześniej Bandyta 1250 a wcześnie CBF 600 S …… Ducati było ostatnim, bak wymieniłem i sie latało


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ks-rider napisał:

Moment obrotowy moci stosunek mocy do wagi to mniej wiecej takl jak bys po 20 latach przerwy w kategori " B " siadl do Bugatti Veron i zaczol swirowac, bo stosunek jest podobny, moze przesadzilem, ale w kazdym razie wyzszy niz w Lambo Aventador.

To na co należy patrzeć jak kupujemy moto? Ważniejszy jest moment obrotowy czy moc?

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, trampolajna napisał:

To na co należy patrzeć jak kupujemy moto? Ważniejszy jest moment obrotowy czy moc?

To zalezy jak dla kogo ?

Sa tacy ktorzy ptrza na moc, sa tacy ktorzy patrza na moment obrotowy, sa tacy ktorzy biora poduwage jedno i drugie + jeszcze kilka innych kwesti, a jest ich calkiem sporo.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ks-rider napisał:

To zalezy jak dla kogo ?

Sa tacy ktorzy ptrza na moc, sa tacy ktorzy patrza na moment obrotowy, sa tacy ktorzy biora poduwage jedno i drugie + jeszcze kilka innych kwesti, a jest ich calkiem sporo.

Chodziło mi o to czym się różni w praktyce jedno od drugiego. Od mocy zależy jak motocykl szybko przyspiesza. A co zależy od momentu obrotowego?

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, trampolajna napisał:

Chodziło mi o to czym się różni w praktyce jedno od drugiego. Od mocy zależy jak motocykl szybko przyspiesza. A co zależy od momentu obrotowego?

Jak bedzie przyspieszal motocykl, zalezy od momentu obrotowego ktory jest wykladnia / wypadkowa mocy, przelozen skrzyni biegow, zebatek kol na ktorych jest pas napedowy czy zebatek kardana. Drugie pytanie bedzie jaka ten motocykl bedzie osiagal predkosc maxymalna. 

Ostatnia bedzie ile wazy kierownik ! 🤣

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia licząc od 1978 roku - i biorąc pod uwagę, że nigdy nie miałem przerwy w jeździe jednośladem - dla mnie liczy się moment oraz jakość i łatwość osiągania tegoż w przełożeniu na kg masy....Generalnie rzecz biorąc coraz mniej jeżdżę po drogach szybkiego ruchu, a więcej bokami i drogami szutrowo - polnymi, to wynika z moich obserwacji, jakie jest natężenie ruchu na drogach oraz jak zachowują się kierowcy pojazdów 4 kołowych, to dlatego np. dla mnie ważna jest nauka szybkiej i bezpiecznej ucieczki na pobocze, oraz/lub do rowu, ewentualnie wyjazd w pola i to wszystko w pełni kontrolowane z zachowaniem zimnej krwi.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...