Skocz do zawartości

Zbyt wysoki motocykl a kufry boczne - wsiadanie z podnóżka


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat. Może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc.

Kupiłem odrobinę za wysoki na mnie motocykl - Suzuki DL 650 V-Strom. Kupując go wszystko wziąłem pod uwagę oprócz wysokości motocykla. Mam 176 cm wzrostu, ale nogi mam trochę krótsze od statystycznie typowej długości nóg. Zaopatrzyłem się w niższe siedzisko i nie mam już problemu. Jednak podczas wsiadania na motocykl muszę dość wysoko zarzucić nogę. Czasami zdarzy mi się zahaczyć nogą o tylną część siedziska luf przednią ściankę kufra centralnego.

Myślę o zaopatrzeniu się w aluminiowe, boczne kufry GIVI (2 x 37 L), jednak może mi to mocno utrudnić wsiadanie na sprzęt. Może jednak wsiadanie z podnóżka rozwiązało by mój problem? Może wtedy spokojnie przełożyłbym nogę nad bocznymi kuframi? Tylko czy taki sposób wsiadania na motocykl będzie bezpieczny (ważę 100 kg), gdy stoi na bocznej podpórce? Czy nie urwę jej?

Druga rzecz, nad którą się zastanawiam, to czy jest sens aż tak dociążać moją 650-tkę? Czy nie będzie to za dużo jak na nią? Czy spokojnie sobie poradzi? Jeżdżę sam, bez pasażera. Jednak przy pełnym obciążeniu (kufer centralny + kufry boczne + tankbag + plecak), wychodziłoby jakbym jechał z pasażerem...

Proszę o odzew w temacie. Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można poćwiczyć podnoszenie nogi (pogimnastykować się troszkę). można popracowac nad masą (swoją - nie motocykla). można zepsuć motocykl i obniżyć go na zawieszeniu. można zmienić motocykl. można wsiadać w momencie ruszania. możesz sobie kupić buty na koturnie. opcji jest sporo. jednak wydaje się, że najlepszą opcją będzie popracować nad sobą 😉 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... gigantem nie jestem, wsiadałem na wyższe motocykle: oglądnij sobie jakieś filmiki na yt z poradami, wybierz technikę i poćwicz. o kufry zdarzało mi się na początku zahaczać na swoim motocyklu, kwestia przyzwyczajenia. nie wiem, jak "wysoko zarzucasz nogę": u mnie sprawdzało się zawsze podniesienie nogi zgiętej mocno w kolanie i przełożenie jej nad siodłem przez lekki obrót na drugiej (nie wiem, czy wyjaśnienie jest dość obrazowe); przy odrobinie praktyki nie zahaczałem nawet mając worek na miescu pasażera na tenerce

co do obciążenia, to skoro jest przewidziany na pasażera i bagaże, to same bagaże z pewnością go nie przeciążą  😎 

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej, mam ten sam wzrost, wage obecnie troche mniejsza ( 88 kg ), BMW z kuframi bocznymi i 73 lata. Dalej przerzucam noge przez siedzisko w sposob opisany przez Jeszue, bo cwicze podnoszenie kolan do klatki piersiowej co najmniej 2 x w tygodniu przez ostatnie 10 lat. Z rad Konrada najlepsza jest ta o pracy nad soba, bo razem z wiekiem ta waga i coraz wieksze obciazenie stawow utrudni ci nie tylko jazde na motocyklu ale normalne czynnosci zyciowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dargor42ux napisał:

Czy nie będzie to za dużo jak na nią?

jeśi zakładasz, że 37litrów pojemności oznacza, że można załadować 37kg to na pewno będzie za dużo. Kufer może mieć pojemność 37l a dopuszczalna ładowność to może być np. 8kg

Musisz sprawdzić jakie obciążenie jest dopuszczalne dla tego motocykla. Nie tylko chodzi o dopuszczalną mase całkowitą ale obciążenie dla poszczególnych kufrów. Stelaż pod kufry ma ograniczoną wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi i wszystkie podpowiedzi.

1) Praca nad samym sobą - jak najbardziej - chodzę na siłkę i staram się zdrowo odżywiać,

2) Nie zakładam, że do każdego kufra o poj. 37 L załaduję 37 kg - mam już kufer centralny 58 L i jest na nim infografika, że max 10 kg można załadować. Analogicznie więc podobnie można zapakować do kufrów bocznych.

Jeszcze jedno - jak pisałem w pierwszym poście - czy ktoś z was kiedykolwiek wsiadał na motocykl (jako kierowca oczywiście) kładąc najpierw lewą stopę na podnóżku i dopiero później przenosił prawą nogę mocno zgiętą w kolanie? Czy jest to bezpieczne? Nie urwę w ten sposób podnóżka? Poza ew. skręceniem kostki.

Chcę po prostu zapoznać się z opiniami o różnych możliwościach. Tych lepszych oraz tych gorszych, niekoniecznie trafionych...

Cytat

możesz sobie kupić buty na koturnie. opcji jest sporo

Tak, zawsze zostaje mi wydłużenie kości nóg - widziałem o tym ciekawy materiał w jednym z odcinków w Galileo - ale jest to bardzo drogie i bolesne rozwiązanie 🙂

Obecnie czekam na sprowadzenie podwyższanych butów do przymiarki.

Edytowane przez Dargor42ux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2022 o 21:13, Dargor42ux napisał:

mam już kufer centralny 58 L i jest na nim infografika, że max 10 kg można załadować

Ta infografika dotyczy samego kufra centralnego. Może być jeszcze ograniczenie stelaża w motocyklu na którym jest zamocowany. I jak tu będzie przykładowo 10kg a kufer centralny waży 5 to zostaje 5kg na rzeczy.

 

W dniu 4.11.2022 o 21:13, Dargor42ux napisał:

Jeszcze jedno - jak pisałem w pierwszym poście - czy ktoś z was kiedykolwiek wsiadał na motocykl (jako kierowca oczywiście) kładąc najpierw lewą stopę na podnóżku i dopiero później przenosił prawą nogę mocno zgiętą w kolanie? Czy jest to bezpieczne? Nie urwę w ten sposób podnóżka? Poza ew. skręceniem kostki.

Wątpię by ktoś Ci konkretnie odpowiedział na to pytanie. Ja bym miał tu pewne obawy, stopka boczna ma pewnie jakiś zapas szczególnie w motocyklach fabrycznie występujących w opcji z kuframi ale takiego scenariusza jak osoba ważąca 100kg wchodzi na motocykl całym ciężarem gdy stoi na stopce bocznej to na pewno nie brali pod uwagę.

Lepiej poszukaj innego rozwiązania. Przypuszczam, że ta waga to nie jest spowodowana zawodowym uprawianiem kulturystyki albo sportów siłowych tylko jest zwykła otyłością więc na dłuższą metę ogarnięcie wagi ułatwiłoby nie tylko wsiadanie na motocykl.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja od lat przy wsiadaniu korzystam z lewego podnóżka ,jest łatwiej ,prościej a ważę 95 kilo. Mam BMW rt znajomi z GSami tez tak wsiadają i nie słyszałem jeszcze żeby stopka boczna lub podnóżek tego nie wytrzymał .😀

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna wytrzymac biorac pod uwage ilu ze znajomyxch dziadersow zapala stare angliki ze stania na nozce bocznej, podczas gdy oni stoja na podnozkach. Zapalaja je z kopa wiec obciazenie jest o wiele wieksze niz przy zwyklym stanieciu na podnozku i przerzuceniu nogi ponad kanapa.

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja na swojego Varana wsiadam w ten sposób jak opisał Jeszua i Adam.M. Obrazowo: noga zgięta w kolanie, pięta przy doopie, prostuję po drugiej stronie. Motocykl stoi na centralnej podstawie i ma podwyższone siodło. I nie ma znaczenia czy ma komplet kufrów czy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...