GrobeL Opublikowano 7 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 Siemka. Mój problem wygląda następująco, że moto podczas jazdy zgasło i już nie odpalił. Jak próbowałem odnaleźć usterkę, to okazało się, że strzela jeden z bezpieczników. Okazało się, że uszkodził się moduł zapłonowy i teraz pytanie. Czy moduł trzeba programować, jeśli kupię z innego moto? Druga sprawa jest taka, że nie wiem co oznaczają poszczególne linijki na module, mój wygląda następująco - MBWA G. W76A 8X09 Przez co nie wiem, czy musze szukać identycznego, czy może któraś z linijek jest mniej istotna? Z załączniku zdjęcie poglądowe, z góry dzięki 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 Nie rozumiem dlaczgo masz kupowac modul z inego motocykla? Zalacznik nie dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł. Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy. Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? 1 Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 ...kontynuując co napisali poprzednicy taki moduł można spróbować reanimować i jest wielce prawdopodobne, że ożyje. Chyba, że zalany żywicą. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrobeL Opublikowano 10 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2021 (edytowane) Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami. Podesłałem nowy załącznik. W dniu 9.11.2021 o 08:28, Bimbak napisał: O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł. Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy. Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul? Edytowane 10 Listopada 2021 przez GrobeL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami. Podesłałem nowy załącznik. Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?Przeczytaj jeszcze raz jego post ze zrozumieniem bo dokładnie to wyjaśnił. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 zasadniczo to immo da się zdjąć ale jeśli jest wersja bez immo to ja bym ją brał digitech pewnie ogarnie naprawę , tylko kwestia opłacalności , ile kosztuje taki jak ci potrzebny ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 W dniu 10.11.2021 o 21:49, GrobeL napisał: Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami. Podesłałem nowy załącznik. Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul? Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ... Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać. Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu. Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB. Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉 Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrobeL Opublikowano 16 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2021 W dniu 12.11.2021 o 08:49, Bimbak napisał: Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ... Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać. Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu. Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam. Masz rację, dzięki za rozbicie na czesci pierwsze 😄 Tak, mysle ze moto przestalo smigac przez regulator. Na pewno wymienie tez regulator, dla bezpieczenstwa. Nowe aku kupilem miesiac przed padnieciem modulu Zegary dzialaly zanim modul sie rozlal. Wlasciwie nie jestem pewny na 100%, ale prawdopodobnie dzialaly dzialaly nawet po zakopceniu sie modułu. Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 W dniu 12.11.2021 o 10:40, nabokow napisał: Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB. Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉 Zarowki na sto procent swieciły zanim "wykonczylem" modul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 12 godzin temu, GrobeL napisał: Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 Szczerze mówiąc to napisałem chyba już wszystko co wiem na ten temat. Sam to przechodziłem i pomagałem później koledze z F4. Ale to było ponad 10 lat temu. Wtedy jedyna opcja to był moduł z wiązką z USA, a i tak chyba trzeba było coś z wiązką przedniej lampy rzeźbić. Nie pamiętam już. Moduł z EU ma wbudowany immobilizer więc do modułu potrzebne są pasujące kluczyki. Niby pikuś, ale czy ktoś Cie w chu*a nie zrobił sprawdzisz dopiero jak odpalisz moto ... albo nie, bo jak kluczyk nie pasuje do modułu to wracasz do punktu wyjścia. Do tego, albo wozisz wtedy ten kluczyk i tak tylko jak zawieszkę do swoich kluczyków pod immo, albo potrzebujesz jeszcze pasującą stacyjkę i zamek pod siedzenie. Masz całą zimę na to, więc na spokojnie poszukaj info czy da się taki moduł może naprawić? Ewentualnie z innego modułu EU immo wywalić? Podejrzewam, że moduł z wiązką z USA będzie jednak najkosztowniejszą opcją. 2 Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Nie wiem jak jest w tej CBR, ale w wielu przypadkach da się oryginalne kluczyki wgrać do ECU. Zazwyczaj wiąże się to z wycinaniem kawałka plastiku aby dostać się do kości którą trzeba przeflashować. Są spece którzy się tym zajmują. Nie wiem też jak jest ogólnie z Hondą, ale w Suzuki jeśli masz fabrycznie nowy, czysty moduł, to po podłączeniu go wkładasz po kolei wszystkie stare kluczyki do stacyjki i one się programują automatycznie. Z ciekawości sprawdziłem i w tej Hondzie jest taka możliwość o której pisałem. Wystarczy skopiować wsad z uszkodzonego ECU i wgrać go do nowego. 1 Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrobeL Opublikowano 24 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Przepraszam Panowie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o jakąkolwiek mechanikę 😄 Wyciągnąłem regulator z mojego moto, żeby dojść po numerach jaki zamówić, ale z tego co znalazłem to jest regulator z cebry model starszej. Jesteście w stanie mi podpowiedzieć, czy zamówić taki sam, czy szukać jakiegoś innego? Jeżeli inny, to jaka firma? Z góry dzięki 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Akurat to są najbardziej wadliwe hondowskie reglery, uszkadzające się i gotujące aku. Szukaj dze lub tourmaxa dedykowanego do swojego modelu. 2 Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrobeL Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Siemka. Wracam do tematu po dlugiej potyczce. Rozmawialem z gosciem, ktory rozbiera hondy i po gadce wydaje sie wiedziec o czym mowi. Tlumaczyl mi sporo na temat HISSu. Przyslal mi modul razem z kluczykiem, ktory przypialem do swoich kluczy, ale stacyjke mam swoją, oryginalną. Oczywiscie najpierw zmienilem regulator, potem moduł. Bezpiecznik teraz nie szaleje. Moto kreci, ale nie odpala. Sprawdzalem i nie ma iskry na swiecy. Sprzedajacy, wedlug tego co mowil, to podpiął moduł do swojej, takiej samej hondy i bez problemu zapalila. Myslicie, że ściemnia i jest to niemozliwe, bo to moduł nie puszcza prądu na świece, czy jest mozliwe i to u mnie coś sie wydarzylo przez to ze moto dlugo stalo i musze szukac problemu dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.