Jump to content
GrobeL

Honda CBR F4 PC35 Moduł zapłonowy

Recommended Posts

Siemka. Mój problem wygląda następująco, że moto podczas jazdy zgasło i już nie odpalił. Jak próbowałem odnaleźć usterkę, to okazało się, że strzela jeden z bezpieczników. Okazało się, że uszkodził się moduł zapłonowy i teraz pytanie. Czy moduł trzeba programować, jeśli kupię z innego moto? Druga sprawa jest taka, że nie wiem co oznaczają poszczególne linijki na module, mój wygląda następująco - 
MBWA G.
W76A
8X09
Przez co nie wiem, czy musze szukać identycznego, czy może któraś z linijek jest mniej istotna? Z załączniku zdjęcie poglądowe, z góry dzięki 🙂 

honda-CBR600-CBR-600-PC35-ECU-CDI-MBWA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem dlaczgo masz kupowac modul z inego motocykla?

Zalacznik nie dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł.

Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy.

Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? 

  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kontynuując co napisali poprzednicy taki moduł można spróbować reanimować i jest wielce prawdopodobne, że ożyje. Chyba, że zalany żywicą.

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 

modul.jpg

W dniu 9.11.2021 o 08:28, Bimbak napisał:

O ile faktycznie padł moduł .... to oznacza że masz więcej problemów niż tylko uszkodzony moduł.

Po pierwsze, europejskie PC35 mają HIS (immobilizer), więc najprościej poszukać modułu z wersji USA, która immo nie ma. Inaczej sam nowy moduł nie wystarczy.

Po drugie moduł sam z siebie nie padnie w tym motocyklu, tylko coś go uszkodziło. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia, który spalił ci moduł. Akumulator sprawny? Ile ma lat? 

Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Edited by GrobeL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 
modul.thumb.jpg.66df3eb613e5ef6d808ee9e816b4ae9d.jpg
Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Przeczytaj jeszcze raz jego post ze zrozumieniem bo dokładnie to wyjaśnił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasadniczo to immo da się zdjąć ale jeśli jest wersja bez immo to ja bym ją brał

digitech pewnie ogarnie naprawę , tylko kwestia opłacalności , ile kosztuje taki jak ci potrzebny ?


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.11.2021 o 21:49, GrobeL napisał:

Moto padło w trakcie jazdy, po prostu przestało reagować na cokolwiek. Być może wtedy to był regulator napięcia, ale wspniałomyślny ziomek wrzucił 30 amperowy bezpiecznik, zamiast 10. Moto odpaliło, ale moduł się rozlał, cale szczęście, że moto nie spłonęło. Musze wrzucić nowy moduł, żeby zacząć szukać pierwotnej usterki, ale nie wiedziałem, czy wystarczy jak kupie sam moduł, czy raczej cały komplet z immo i kluczykami.  Podesłałem nowy załącznik. 

Aku nowiusieńkie. A co masz na mysli, ze mam wiecej problemow niz sam modul?

Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ...

Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. 

Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać.

Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu.

Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB.

Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.11.2021 o 08:49, Bimbak napisał:

Trochę się to nie trzyma kupy. Ale po kolei ...

Moto przestało reagować, więc najpierw padł bezpiecznik. Być może przez regulator? (wymienił bym proforma, żeby następnego modułu nie usmażyć) ale może masz inną usterkę elektryczną, która będzie jeszcze bruździć. Wróć do bezpiecznika 10A, a ziomkowi od 30A sprzedaj lepe, bo dzięki niemu pewnie popłyniesz grubo w koszty. Pierwotnej usterki, innej jak regulator możesz zacząć szukać już teraz szukając zwarcia w instalacji. 

Aku był nowy zanim moduł padł? Były z nim wcześniej problemy? Czy wymieniłeś po padnięciu modułu? Generalnie sprawne aku powinno uchronić moduł przed spaleniem od regulatora, co znowu może wskazuje na inną usterkę, ale jeszcze trochę za wcześnie by to zakładać.

Zegary działają? Zwykle zanim poleci moduł palą się zegary. No ale żeby to sprawdzić potrzebujesz sprawnego modułu.

Do modułu bez immo, z USA potrzebujesz też kompletną wiązkę - jest inna od EU. Przeróbka jest możliwa, ale prościej wymienić wiązkę. Może teraz da się moduł naprawić jak piszę michoa, ale 10 -15 lat temu nie było takich możliwości, więc nie wiem czy to działa. Koszty musisz ocenić sam.

 

 

 

 

Masz rację, dzięki za rozbicie na czesci pierwsze 😄
Tak, mysle ze moto przestalo smigac przez regulator. Na pewno wymienie tez regulator, dla bezpieczenstwa.
Nowe aku kupilem miesiac przed padnieciem modulu
Zegary dzialaly zanim modul sie rozlal. Wlasciwie nie jestem pewny na 100%, ale prawdopodobnie dzialaly dzialaly nawet po zakopceniu sie modułu. 
Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 

W dniu 12.11.2021 o 10:40, nabokow napisał:

Jeśli moduł faktycznie fizycznie się rozlał, to problem od początku był w nim i zmiana bezpiecznika na większy spowodowała jedynie wypalenie większej dziury w PCB.

Przy padniętym reglerze pierwsze lecą żarówki 😉

Zarowki na sto procent swieciły zanim "wykonczylem" modul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, GrobeL napisał:

Wlasnie nie mam dojscia do ludzi, ktorzy mogliby sie tym zająć, niestety. Rozmawialem z gosciem, ktory ma moduł z usa, ale wlasnie wspomnial, ze instalacja jest inna, dlatego jeszcze go nie kupilem. Moglbys mi jeszcze podpowiedziec, czy zakup modulu z EU wiąże sie z jakims przeprogramowywaniem go? Dzieki wielkie za rozjasnianie tematu 🙂 

Szczerze mówiąc to napisałem chyba już wszystko co wiem na ten temat. Sam to przechodziłem i pomagałem później koledze z F4. Ale to było ponad 10 lat temu. Wtedy jedyna opcja to był moduł z wiązką z USA, a i tak chyba trzeba było coś z wiązką przedniej lampy rzeźbić. Nie pamiętam już. 

Moduł z EU ma wbudowany immobilizer więc do modułu potrzebne są pasujące kluczyki. Niby pikuś, ale czy ktoś Cie w chu*a nie zrobił sprawdzisz dopiero jak odpalisz moto ... albo nie, bo jak kluczyk nie pasuje do modułu to wracasz do punktu wyjścia. Do tego, albo wozisz wtedy ten kluczyk i tak tylko jak zawieszkę do swoich kluczyków pod immo, albo potrzebujesz jeszcze pasującą stacyjkę i zamek pod siedzenie.

Masz całą zimę na to, więc na spokojnie poszukaj info czy da się taki moduł może naprawić? Ewentualnie z innego modułu EU immo wywalić? Podejrzewam, że moduł z wiązką z USA będzie jednak najkosztowniejszą opcją.

 

  • Like it! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest w tej CBR, ale w wielu przypadkach da się oryginalne  kluczyki wgrać do ECU. Zazwyczaj wiąże się to z wycinaniem kawałka plastiku aby dostać się do kości którą trzeba przeflashować. Są spece którzy się tym zajmują.

Nie wiem też jak jest ogólnie z Hondą, ale w Suzuki jeśli masz fabrycznie nowy, czysty moduł, to po podłączeniu go wkładasz po kolei wszystkie stare kluczyki do stacyjki i one się programują automatycznie.

Z ciekawości sprawdziłem i w tej Hondzie jest taka możliwość o której pisałem. Wystarczy skopiować wsad z uszkodzonego ECU i wgrać go do nowego.

honda.png

  • Like it! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam Panowie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o jakąkolwiek mechanikę 😄 Wyciągnąłem regulator z mojego moto, żeby dojść po numerach jaki zamówić, ale z tego co znalazłem to jest regulator z cebry model starszej. Jesteście w stanie mi podpowiedzieć, czy zamówić taki sam, czy szukać jakiegoś innego? Jeżeli inny, to jaka firma? Z góry dzięki 😉 

regulator.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...